Ga naar inhoud

Cruisebabe

Legend
  • Aantal berichten

    277
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

9

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Female
  1. Diep geschokt zit ik nu achter mijn computer. Ik kom nu woorden te kort om te kunnen omschrijven wat ik voelde nadat ik dit bericht heb gelezen. Rust in vrede Fred en ik wens de nabestaanden heel veel sterkte.
  2. Gelukkig Nieuwjaar iedereen. Veel gezondheid en doorzettingsvermogen voor de komende 12 maanden. Het ga je goed. 8)
  3. Veel plezier iedereen!! Ik ben benieuwd naar de verhalen, de foto's, livestreaming etc. ;D
  4. Het beste is idd bij je gemeente informeren. Ik had onlangs voor een kennis geflyerd huis aan huis en dat was geen probleem echter voor de binnenstad waren er wel regels hiervoor. Ik begreep voor de woningen het geen probleem was om te verspreiden echter voor de bedrijven wel een vergunning nodig was. Wat ook niet mocht in de wijken was bij bedrijven flyeren. Mijn ervaring is bij evenementen je idd een vergunning nodig hebt. Succes je bent in ieder geval vroeg bij als je informeert. ;D
  5. Beterschap!! Wat voor soort prik heb je gehad? Kleine van mij moet maandag voor de mexicaanse varriant. :-\
  6. De creatieve sectoren (onder meer kunst, media, entertainment, vormgeving, architectuur, computergames, mode, reclame) doen het goed in Nederland. Net als hightech bedrijven kunnen ook ondernemers in de creatieve sector gebruik gaan maken van speciale startersfondsen voor financiële ondersteuning. Dat laat minister Maria van der Hoeven (Economische Zaken) de Tweede Kamer vandaag 1 november 2009 weten in een brief. Van der Hoeven, staatssecretaris Frank Heemskerk en minister Ronald Plasterk (Cultuur) willen er op deze manier voor zorgen dat Nederland op designgebied bij de wereldtop kan blijven horen. Zo hoopt het kabinet te voorkomen dat Nederland snelgroeiende ondernemers in deze sector gaat mislopen. De sector voegt waarde toe aan economie, cultuur én maatschappij.
  7. Toevoeging: In het nieuws PvdA wil taskforce kredietverstrekking mkb
  8. Update: Vier mannen gearresteerd vanwege nepfacturen/rekeningen ->krantenartikel
  9. Aanvulling tot voorgaand bericht. Buma/Stemra schrapt omstreden embedded tarief
  10. ONDUIDELIJKHEID BLIJFT OVER KOSTEN EMBEDDEN AMSTERDAM - Op een drukbezochte persconferentie trachtte Buma/Stemra dinsdag helderheid te verschaffen over zijn nieuwe tarieven voor online gebruik van muziek, maar slaagde daar maar niet echt in. De bijeenkomst op het hoofdkantoor in Hoofddorp volgde op de publicatie, afgelopen donderdag, van een folder waarin de organisatie nieuwe tarieven (PDF) presenteerde voor het gebruik van muziek op internet. Buma/Stemra vertegenwoordigt zo'n 17 duizend Nederlandse componisten, tekstschrijvers en muziekuitgevers, en incasseert voor zijn leden een vergoeding voor gebruik van hun werk. Dat doet het in Nederland ook voor nog eens zo'n twee miljoen buitenlandse rechthebbenden. In de donderdag verschenen folder vermeldde de organisatie onder andere een tarief voor het embedden van muziek op websites, bijvoorbeeld in de vorm van een YouTube-filmpje van een videoclip. Voor maximaal zes van zulke filmpjes moeten eigenaren van websites 130 euro per jaar afdragen. Wie meer gebruikt, moet ook meer betalen. Weblogs Buma/Stemra maakt daarbij formeel geen onderscheid tussen commercieel en niet-commercieel gebruik: ook een weblogger die met zijn online dagboek geen geld verdient, moet een vergoeding betalen voor de licentie. De rechtenorganisatie herhaalde dinsdag niet van plan te zijn om "op particulieren te gaan jagen" maar "als je auteursrechtelijk beschermd materiaal gebruikt, moet je daar toestemming voor hebben en ook voor betalen," aldus directeur Cees Vervoord. Buma/Stemra zoekt internet geautomatiseerd af naar muziek van zijn leden, en onderzoekt dan of de eigenaar van een website een factuur toegestuurd krijgt, en tegen welk tarief. Particulieren krijgen eerst een brief met het aanbod het materiaal te verwijderen, en hoeven in dat geval niet te betalen. Afspraken Maar webloggers die dergelijke verrassingen willen voorkomen, zullen straks zelf moeten nagaan of voor een geëmbed filmpje een vergoeding is verschuldigd. Daarvoor moeten ze achterhalen of Buma/Stemra de rechten van bijvoorbeeld de componist beheert, en vervolgens controleren of Buma/Stemra niet al iets heeft geregeld met het platform waarvan zij gebruikmaken, zoals Hyves of YouTube. Buma/Stemra probeert namelijk afspraken te maken met blogplatformen zoals Hyves of Blogger, en met videosites als YouTube. Die zouden een vergoeding aan de rechtenorganisatie moeten betalen, zodat hun niet-commerciële gebruikers zelf geen factuur hoeven te vrezen. Bij commercieel gebruik, bijvoorbeeld op een site met advertenties, moeten internetters wel zelf betalen. Praktijk Toch nam Buma/Stemra daarmee lang niet alle onduidelijkheid weg: hoewel de nieuwe tarieven op 1 januari van kracht zouden moeten worden, is van die afspraken met Hyves en YouTube op dit moment nog helemaal geen sprake. In de praktijk weten webloggers dus niet waar ze aan toe zijn. Met YouTube verwachtte directeur juridische zaken Cees van Rij nog dit jaar tot zaken te komen. Eigenaar Google van de videosite, reageert: "Wij spreken regelmatig met rechtenorganisaties als Buma Stemra in heel Europa, maar we hebben verder niets specifieks te melden." Hyves Volgens oprichter Raymond Spanjar houdt Hyves vast aan haar huidige beleid. "Er is in het verleden wel contact geweest met Buma/Stemra," zegt hij. "Maar wat ons betreft verandert er niets." "Wij kunnen niet pro-actief controleren of materiaal op Hyves met een licentie is gepost, daarvoor is de site te groot. Maar als rechthebbenden met klachten contact opnemen, wordt het gewraakte materiaal verwijderd," licht Spanjar de huidige procedure toe. Kritiek De kritiek op de plannen van Buma/Stemra neemt ondertussen toe. Zo stelde digitale-burgerrechtenbeweging Bits of Freedom (BoF) vrijdag in allerijl een open brief (PDF) op van vijf kantjes, waarin BoF betoogt dat muzikanten juist belang hebben bij het embedden van hun werk: dat zorgt er voor dat hun composities een groot publiek bereiken. Ook heeft BoF twijfels bij de juridische basis voor de plannen. De organisatie had de brief dinsdag in Hoofddorp willen aanbieden, maar mocht van Buma/Stemra tijdens de persconferentie niet naar binnen. Het tijdschrift Computer Idee startte een petitie tegen de plannen op zijn website, en ook verschillende particulieren verzamelen digitale handtekeningen. Kamervragen Vrijdag stelde het CDA al kamervragen over de nieuwe tarieven, bevreesd dat ouders gepeperde rekeningen zouden ontvangen voor de Hyves-activiteiten van hun kroost, en dinsdag deed GroenLinks hetzelfde. Die partij is bang dat het plan "het voor veel muzikanten moeilijker maakt om hun muziek en optredens onder de aandacht te brengen van (potentiële) fans", en zal "leiden tot onzekerheid bij websitebeheerders, willekeur en rechtsongelijkheid". Juridisch Ook plaatst de partij vraagtekens bij de juridische houdbaarheid van de plannen: het staat in de huidige jurisprudentie nog lang niet vast dat embedden een vorm van openbaarmaking is waarvoor een aparte licentie nodig is. Dat erkende ook Van Rij: "Wij denken dat het juridisch klopt, maar het is kan zijn dat een rechter daar anders over denkt." Hij wilde niet zeggen wat er gebeurt als dat inderdaad zo blijkt te zijn. © NU.nl
  11. Ik begrijp wat je bedoelt en ziet het regelmatig verkeerd gaan. Vaak zijn er nieuwe producten de markt opgekomen die de zzp'er in de bouw het leven makkelijker te maken maar achteraf hoor je geluiden dat het allemaal niet zo efficiënt is zoals ze dat hadden voorgesteld. Dus was ik heel erg benieuwd hoe hij dit denkt op te vangen. Je moet je voorstellen dat een loodgieter die is de hele dag buiten of aan het klussen of een opdracht aan het binnen halen. Voor het laatste moet hij zo snel mogelijk een offerte de deur uitsturen het liefst de volgende dag. Dus zit hij s'avonds daaraan te werken. Wanneer zou hij de tijd en de middelen inzetten om hem van het project inhoudelijk in te lichten?
  12. Juist: In de bouw is het ALTIJD maatwerk. Uitvoerbaarheid van dit idee stuit bij mij ook op 2 vragen. Hoe denk je het vertrouwen van de mogelijke klant te krijgen om in hun bedrijf/project mee te kunnen kijken? En waarom zouden ze niet in samenspraak met een andere "lid" van het team de benodigde offertes opstellen als ze weten dat het schrijven van een offerte niet hun sterkste kant is? Is je doelgroep de ZZP’ers? Hoe denk je deze groep te kunnen overtuigen dat ze de tijd dat ze nu al zo weinig hebben om dan alles eerst aan jou uit te leggen eer dat jij kunt gaan offreren?
  13. Toevoeging aan dit topic: BUMA/STEMRA WIL GELD VOOR MUZIEKFILMPJES OP BLOGS AMSTERDAM - Buma/Stemra wil dat webloggers gaan betalen als ze een filmpje van bijvoorbeeld Youtube op hun site zetten waarin muziek is te horen. Dat blijkt uit een brochure (PDF) waarin Buma/Stemra - dat de rechten int voor muzikanten, componisten en muziekuitgevers - de tarieven voor 2010 uiteenzet. Voor 130 euro per jaar kunnen websites bijvoorbeeld zes filmpjes met muziek op hun website posten. Wie meer muziek plaatst, moet ook meer betalen. De organisatie maakt daarbij geen onderscheid tussen commerciële websites en amateurs die geen winstoogmerk hebben, zoals webloggers. Licentie ''Iedereen met beschermde muziek op zijn website ontvangt vanaf vandaag eerst een brief waarin de eigenaar van de website wordt gevraagd een licentie af te sluiten bij Buma/Stemra voor het gebruik van de muziek op zijn site", zegt een woordvoerster. "De eigenaar wordt ook de mogelijkheid gegeven om de muziek van zijn site te verwijderen. Wanneer hij dit aan ons aangeeft en de muziek wordt daadwerkelijk van de website gehaald, verstuurt Buma/Stemra geen factuur'', legt de woordvoester uit. Als de eigenaar van de site wel doorgaat met de muziek, volgt dus het nieuwe regime. Ophef In 2008 ontstond op internet veel onrust toen webloggers rekeningen van Buma/Stemra ontvingen voor het gebruik van muziek op hun sites. Die waren 'prematuur', liet de organisatie destijds weten. Buma/Stemra zei toen nog niet van plan te zijn weblogs aan te pakken. Wel zei de organisatie toen te onderzoeken hoe met de opkomst van verschijnselen als Youtube om te moeten gaan. © NU.nl/ANP
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.