• 0

Verzendkosten specificeren

Hallo allen,

 

Ik een webshop op dit moment. De software loopt via

mijnwinkel.nl, maar niet erg naar mijn zin.

 

Weet jullie of je via een (andere) bepaalde verzendkosten kunt

specificeren. Dus:

DVD 2,50 verzendkosten

Rest 5,50

DVD + Rest = 5,50

Mijnwinkel.nl telde de verzendkosten bij elkaar op dus 8,00.

Dat was een flinke tegenslag voor mij!

 

Weet iemand of OsCommerce, Zencart dit wel toestaat?

www.allsexstuff.nl -- de sexshop voor al uw seksuele wensen!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit is een ondernemersforum, geen inhoudelijk technisch forum. Ga dan eens op een forum van de betreffende sofware kijken of benader hun servicedesk met je beginnersvragen

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dit is een ondernemersforum, geen inhoudelijk technisch forum. Ga dan eens op een forum van de betreffende sofware kijken of benader hun servicedesk met je beginnersvragen

Ik ben het (deze keer) niet met Highio eens. Het is voor een webshop-exploitant toch een relevante vraag? Ook kan de vraag en het antwoord erop informatief zijn voor anderen.

 

Wel is de tip van Highio om op andere fora te gaan zoeken een prima tip.

 

Nu even wachten op ervaringsdeskundigen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Super bedankt voor het goede advies.

 

Dat is dan mijn probleem, dit gaat niet lukken bij mijnwinkel.nl.

En ik heb nog steeds geen bestellingen na 200 unieke bezoekers in 1 week tijd.

 

Is dat normaal?

www.allsexstuff.nl -- de sexshop voor al uw seksuele wensen!

Link naar reactie
  • 0

Super bedankt voor het goede advies.

 

Dat is dan mijn probleem, dit gaat niet lukken bij mijnwinkel.nl.

 

 

Ik weet niet of de truc voor osCommerce niet werkt in mijnwinkel. In mijnwinkel zak ik dat je ook verzendkosten op gewicht kunt instellen. Je zou dan bijvoorbeeld alles wat voor 2,50 verzonden wordt het fictieve gewicht van 1 gram kunnen geven. Al andere goederen geeft je het fictieve gewicht van bijv. 100 gram. Vervolgens stel je in dat verzendkosten vanaf 100 gram 5,50 is. Nogmaals ik weet niet of dit kan in mijnwinkel maar het is mogelijk een creatieve oplossing.

Link naar reactie
  • 0

Het is wel degelijk mogelijk met mijnWinkel om verzendkosten per artikel(soort) te specificeren. Ik maak er al langere tijd succesvol gebruik van in mijn webwinkel en het is eenvoudig in te stellen door gebruik te maken van "gewichtstoeslag".

 

Voeg een extra kolom toe aan je productlijst en ken (fictieve) gewichtscodes toe aan je producten, zoals TvG ook al aangaf. Alle artikelen met verzendtarief 2,50 bijv. de code 0 (gram) en alle artikelen met 5,50 verzendkosten code 1 (gram)

Vervolgens kun je het bij verzendkosten instellen bij gewichtstoeslag.

 

Geef aan Gewichtstoeslag per product "Ja". Selecteer de bewuste kolom van je productlijst (wel eerst nieuwe lijst uploaden uiteraard).

Geef een vast basistarief in, bijv. 2,50.

(Houdt er rekening mee dat de in te stellen gewichtstoeslagen gelden als "vanaf", dus vanaf 0 gram en vanaf 1 gram)

Vervolgens zet je de gewichtscodes er in: 0=0;1=3.00

 

Als er alleen artikelen met code 0 worden besteld, zal het basistarief van 2,50 in rekening gebracht worden, worden er 1 of meer artikelen met code 1 (mee)besteld, dan wordt automatisch het hogere tarief gepakt. Daarbij maakt het niet uit hoeveel artikelen met code 1 worden besteld, want het is VANAF 1 gram...

 

Hoop dat het hiermee wel lukt.

 

Groet,

Helen

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 83 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.