• 0

Leaseauto EN kilometervergoeding

Op dit moment lease ik een auto van mijn eigen BV. Nu de zon weer is gaan schijnen in Nederland zou ik wel weer een cabrio willen rijden.

 

Gaan zin in nog een keer bijtelling, dus prive kopen.

 

MAAR: Mag ik nu kilometervergoeding aan mijn BV vragen voor de kilometers die ik in de cabrio rij?

 

Als je er simpel naar kijkt dan zeg je "natuurlijk mag dat", maar er staat ook nog een leaseauto voor de deur waar mijn vrouw dan lekker in gaat rijden.

 

Ik hoor graag jullie mening.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Hoi Reneeklo,

 

Indien je met je cabrio zakelijke kilometers rijdt, mag je deze tegen € 0,19 per kilometer declareren aan je BV. Dat er al een andere auto op naam van de BV staat, doet daaraan niet aan af.

 

Je vrouw mag gewoon in de auto van de zaak blijven rijden. Dit is nl. al afgedekt door de bijtelling voor privé gebruik.

 

Het is wel belangrijk dat je voor de cabrio een kilometeradministratie bijhoudt. Anders gelooft de inspecteur je niet.

 

Succes,

 

Odeon

Link naar reactie
  • 0

 

 

Je vrouw mag gewoon in de auto van de zaak blijven rijden. Dit is nl. al afgedekt door de bijtelling voor privé gebruik.

 

 

 

Odeon

 

Hou dit wel stil richting de fiscus, anders stellen zij de bijtelling hoger vast dan 25%. De wet biedt de optie om de bijtelling te verhogen naar het werkelijk privé gebruik als dat aantoonbaar hoger is (bewijslast inspecteur).

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.