Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
wdvries
Beste forumbezoekers,
Na overleg met Jeroen Bakker heb ik toestemming om het volgende onder de aandacht te brengen. Op dit moment ben ik bezig om een afstudeeronderzoek uit te voeren voor de Erasmus Universiteit Rotterdam (Rotterdam School of Management) en daar zou ik jullie aandacht voor willen vragen.
Voor bedrijven is het belangrijk om kansen te creëren, deze toe te eigenen en te behouden. Een theorie die dieper op dit proces ingaat is het First Mover Advantage concept, waarbij er gesteld wordt dat bedrijven die als eerste een markt betreden een voordeel kunnen behalen ten opzichte van (latere) concurrenten. Een belangrijk aspect binnen dit concept zijn de strategische elementen en mechanismen die een rol spelen bij het exploiteren van deze kansen.
Met betrekking tot dit onderwerp is er een vragenlijst ontwikkeld voor managers en ondernemers. Ik hoop dat de ondernemers en manangers onder ons de moeite zouden willen nemen om deze vragenlijst te openen en in te vullen. De vragenlijst bevat 31 vragen en duurt een paar minuten.
Als dank zal ik de mensen die aan het einde van de vragenlijst hun e-mailadres achterlaten op de hoogte houden van de resultaten zodra deze bekend zijn. Ook zal er een kort verslag gepost worden op dit forum.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
http://www.signalfactory.nl/rsm/survey.php?code=2