Ik wil met internet bankieren een internationale betaling aan iemand doen in China, via een Bank in Hong Kong.
Hierbij stuit ik op moeilijkheden, bij het invullen van het veld:
Bankgegevens begunstigde:
BANK CODE OF HONG [HK] ......................
op de plek van de .............. dien ik iets in te vullen, echter de medewerkers van de Rabobank weten dit ook niet wat er precies moet worden ingevuld, waardoor ik niet kan betalen.
Collega's, die via ABN Amro, op dezelfde manier moesten betalen, aan dezelfde persoon, hadden dit veld niet, en konden zonder problemen betalen.
Bij help staat:
Nationale Bankcode
Ook wel Clearing House Code (CHC) genoemd. Dit is een code die bepaalt naar welke vestiging van een bank uw betaling moet worden verzonden. U kunt de nationale bankcode aantreffen op facturen.
In een aantal landen (zie onderstaande tabel) is het rekeningnummer van een begunstigde niet uniek. Het wordt wel uniek in combinatie met de nationale bankcode.
De "nationale bankcode" van mijn leverancier is HSBCHKHHHKH , maar dat is volgens de rabobank de BIC/SWIFT code.
Totaal heb ik de volgende info:
1.Bank’s name and Address:
Bank’s name:HSBC.
Address:1 Queen’s Road Central,,Hong Kong
National Bank Code:HSBCHKHHHKH
Account:
Name:
First Name :
Last name :
Address:
China
Bepaalde info heb ik even weggehaald.
De betaling aan diegene in China, moet dus via de bank in Hong Kong verlopen.
Inmiddels heb ik 2 uur geleden de mensen van de Rabobank gevraagd, om de betaling voor mij te doen, maar zo te zien zijn ze nog niets verder.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
proconsoles
proconsoles
Ik wil met internet bankieren een internationale betaling aan iemand doen in China, via een Bank in Hong Kong.
Hierbij stuit ik op moeilijkheden, bij het invullen van het veld:
Bankgegevens begunstigde:
op de plek van de .............. dien ik iets in te vullen, echter de medewerkers van de Rabobank weten dit ook niet wat er precies moet worden ingevuld, waardoor ik niet kan betalen.
Collega's, die via ABN Amro, op dezelfde manier moesten betalen, aan dezelfde persoon, hadden dit veld niet, en konden zonder problemen betalen.
Bij help staat:
Nationale Bankcode
Ook wel Clearing House Code (CHC) genoemd. Dit is een code die bepaalt naar welke vestiging van een bank uw betaling moet worden verzonden. U kunt de nationale bankcode aantreffen op facturen.
In een aantal landen (zie onderstaande tabel) is het rekeningnummer van een begunstigde niet uniek. Het wordt wel uniek in combinatie met de nationale bankcode.
De "nationale bankcode" van mijn leverancier is HSBCHKHHHKH , maar dat is volgens de rabobank de BIC/SWIFT code.
Totaal heb ik de volgende info:
1.Bank’s name and Address:
Bank’s name:HSBC.
Address:1 Queen’s Road Central,,Hong Kong
National Bank Code:HSBCHKHHHKH
Account:
Name:
First Name :
Last name :
Address:
China
Bepaalde info heb ik even weggehaald.
De betaling aan diegene in China, moet dus via de bank in Hong Kong verlopen.
Inmiddels heb ik 2 uur geleden de mensen van de Rabobank gevraagd, om de betaling voor mij te doen, maar zo te zien zijn ze nog niets verder.
Wie heeft een tip voor me, wat in te vullen bij :
op de puntjes.
Alvast enorm bedankt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/15869-rabobank-heeft-moeite-met-internationaal-betalen-aan-hong-kong/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag