• 0

Verandering van bedrijfsnaam en bedrijfsaktiviteiten

Hallo,

 

ik heb een vraagje, ik wil stoppen met mijn bedrijf zoals deze nu is, en ik wil een ander bedrijf opzetten. Ik blijf mijn bedrijf vanuit huis voeren, het blijft een eenmanszaak, maar onder een andere bedrijfsnaam en met andere aktiviteiten, ipv een webwinkel wordt het een nagelsalon.

 

Is dit om te zetten bij de kvk en de belastingdienst of moet ik dan alles opzeggen en weer opnieuw aanvragen?

 

Bedankt.

 

Groetjes

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag N Goossen

 

Dit is inderdaad om te zetten bij de KvK en de fiscus, maar dan wel via een nieuwe inschrijving bij beide instanties. Zorg dus ook voor een afmelding bij beiden!

 

KvK: http://www.kvk.nl/minitools/FormulierenWizzard/frame.html

Kies form 1 voor een nieuwe inschrijving. Ga langs voor de uitschrijving en neem een ID mee.

 

Belastingdienst:

http://www.belastingdienst.nl/download/1108.html

Hiermee meld je de nieuwe EMZ aan. Stuur een brief plus kopie uitschrijving KvK naar de fiscus voor doorhaling van de oude EMZ.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Waarom eigenlijk een nieuwe inschrijving? Je kunt toch gewoon je handelsnaam wijzigen en de omschrijving aanpassen? Je Fiscaal Nummer van je EMZ is zowizo gekoppeld aan je BSN. Het lijkt me dat je onnodige administratieve rompslomp op je hals haalt. Het enige dat je er mee bereikt is dat je bij de KvK een nieuw nummer krijgt, en dus door veel leveranciers als starter wordt gezien. Soms is het handiger om de 1, 2 of 3 jaar dat je al ondernemer bent met je nieuwe bedrijf aan te kunnen tonen. Ik zie de voordelen niet, maar misschien zie ik wat over het hoofd.

Link naar reactie
  • 0

Waarom eigenlijk een nieuwe inschrijving? Je kunt toch gewoon je handelsnaam wijzigen en de omschrijving aanpassen? Je Fiscaal Nummer van je EMZ is zowizo gekoppeld aan je BSN. Het lijkt me dat je onnodige administratieve rompslomp op je hals haalt. Het enige dat je er mee bereikt is dat je bij de KvK een nieuw nummer krijgt, en dus door veel leveranciers als starter wordt gezien. Soms is het handiger om de 1, 2 of 3 jaar dat je al ondernemer bent met je nieuwe bedrijf aan te kunnen tonen. Ik zie de voordelen niet, maar misschien zie ik wat over het hoofd.

 

Deel die kneus maar uit aan mij: jemig wat slecht!

 

Formulier voor de KvK, wijziging gegevens:

 

http://www.kvk.nl/minitools/FormulierenWizzard/pdf/14_wijz_vestiging_gegevens.pdf

 

Fiscus wel even de gewijzigde handel meedelen met het formulier dat ik al melde. Bij vraag 5 de gegevens van de oude EMZ invullen.

 

ciao

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.