• 0

Businessplan: voorzichtig mee omgaan?

We hebben een applicatie ontwikkeld die we op de markt willen brengen. Ook is daar een ondernemingsplan voor gemaakt. Nu hebben we verschillende investeerders benaderd. Is het dan verstandig om ze dan gelijk het business plan te geven als ze er om vragen? De applicatie met de codering zal ik nooit uit handen geven.Toch ben ik gauw bang dat ze het concept afpakken. :-[

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geen enkele serieuze investeerder tekent geheimhoudingsverklaringen.

 

Je hoeft er niet bang voor te zijn dat ze je businessplan kopiëren. Om een idee succesvol op de markt te brengen heb je energie, enthousiasme, doorzettingsvermogen en aanvullende ideeën nodig, allemaal zaken die je niet meekopieert als je je plan zou kopiëren. Dus met een businessplan kan men sowieso niet zoveel, ze investeren namelijk uiteindelijk niet in dat plan maar in de persoon/personen erachter. En daarbij, je voegt sowieso je code toch niet toe?!

 

Wil je zekerder zijn of de aandacht serieus is, stuur dan eerst je executive summary. Pas als daarop enthousiast gereageerd wordt kun je alsnog je plan overhandigen, in combinatie met een gesprek waaruit je echt al wel kunt peilen of ze serieuze interesse hebben.

Link naar reactie
  • 0

We hebben een applicatie ontwikkeld die we op de markt willen brengen. Ook is daar een ondernemingsplan voor gemaakt. Nu hebben we verschillende investeerders benaderd. Is het dan verstandig om ze dan gelijk het business plan te geven als ze er om vragen? De applicatie met de codering zal ik nooit uit handen geven.Toch ben ik gauw bang dat ze het concept afpakken. :-[

 

 

Het business plan is het document waarmee je investeerders moet overtuigen, dus in principe stel je dat gewoon ter beschikking. Als je ze niet helemaal vertrouwt, en dat wantrouwen kan soms terecht zijn, stuur je eerst een executive summary. Dat is een soort samenvatting.

 

De applicatie, de broncode daarvan en het ontwerp, neem je natuurlijk niet op in het business plan. Wel moet de investeerder de kans krijgen de applicatie aan het werk te zien als hij serieus geinteresseerd is, maar dan ben je al een paar stappen verder en ook dan geef je de techniek erachter niet prijs.

 

 

 

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 1

Wij werken meestal met 2 versies.

 

Het (interne) business plan is uitgebreider op het gebied van business analyse.

Het externe document, of private placement memorandum, voldoet aan requirements/ behoeften die een financieele stakeholder (kan) hebben en die je jegens hem hebt (bijv legal).

 

Ik heb geen idee wat uw applicatie inhoudt, maar als het concept uniek is maar wel ontwikkelbaar door een ander bedrijf, is voorzichtigheid zeker geboden.

Hier moet je niet te licht over denken. Ik ken zelfs een geval van een advocaat die er een uniek concept van door ging/ verkocht. Deze vertrok gewoon met de noorderzon en een zak geld....De ontwikkelaars met niks achterlatend...

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je een goed plan hebt, dat wil zeggen een goed idee en een goed team om het uit te voeren dan is het voor een investeerder aantrekkelijker om het plan uit te voeren met het team dat er is dan dat ze het plan stelen.

Als je alleen maar een idee hebt, maar niet de mensen om het uit te voeren, dan gaan ze evengoed niet investeren dus why bother?

 

Een investeerder investeert in jou en je team, niet in je idee.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.