• 0

Eenmanszaak of BV? (partner heeft hoog inkomen)

Ik wil een winkeltje beginnen, leifst een eenmanszaakje maar mijn man zit een hoog belastingtarief. Als ik een BV begin ben ik dan verplicht mezelf € 39000 te betalen (Het zij naar rato)? In het begin zal dit winkeltje bijna geen omzet maken dus het lijkt mj sterk.

 

Groeten,

 

Nancy

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hebt inderdaad wel de pech dat je in het begin maar moeilijk profiteert van de lage belastingtarieven. Maar dat mag de pret toch zeker niet drukken. Als je verwacht dat je winkel goede omzetten kan draaien dan komt vanzelf het moment dat een BV interessant is. En dat kan best snel zijn als je in het hoogste belastingtarief zit.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt inderdaad wel de pech dat je in het begin maar moeilijk profiteert van de lage belastingtarieven. Maar dat mag de pret toch zeker niet drukken. Als je verwacht dat je winkel goede omzetten kan draaien dan komt vanzelf het moment dat een BV interessant is. En dat kan best snel zijn als je in het hoogste belastingtarief zit.

 

 

 

Eos

 

Lees even in de sectie columns wat hierover geschreven is! Dit is beslist geen BV waardig! Als iedereen op jouw manier in een BV stapt, dan worden de faillissementen ontelbaar! Pas bij winsten vanaf 100K is het interessant om dit eens door te laten rekenen.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

@joost,

Mijn bericht nalezend ben ik inderdaad niet duidelijk geweest. Nergens bedoel ik te zeggen dat de TS maar meteen een BV moet nemen.

Ik zeg mij vrijwel hetzelfde als in jouw column (neem aan dat je deze bedoelt).

 

De lage belastingtarieven [van de BV] kun je het begin [bij lage winstverwachting] niet van profiteren. Dat mag de pret niet drukken[van het beginnen van een winkel]. Als er goede winsten zijn komt vanzelf het moment dat een BV interessant is [pas dan].

 

Ik had je column nog niet gezien maar vind hem zeker erg interessant.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.