• 0

Nieuwe doelgroep benaderen

Voor mijn modelautowinkel wil ik een nieuwe doelgroep benaderen, namelijk de 'lokale bevolking'. Hierbij denk ik aan mensen die wonen in een straal van 30 km ongeveer.

 

Wat is de boodschap:

Nieuwe modelautowinkel met een zeer breed assortiment, van speelgoedautootjes van 1,50 tot supermodellen van dik over de 100,-

Voor kinderen van 2 tot 100 jaar

Niet alleen Internet meer, nu ook een echte winkel.

...

 

Wat heb ik tot nu toe gedaan:

* Aantal artikelen (of eerder, stukjes) in het streekblad, redactioneel, met foto. Hierin werd o.a. de opening van mijn zaak aangekondigd (helaas, werd bijna helemaal achterin geplaatst) en later een verslagje van de opening (was weer wel helemaal voorin, maar er stonden geen contactgegevens bij...)

* Opening op zich was erg leuk met een flink aantal (>20!) klassieke auto's, gratis ijs voor iedereen en een weggeefautootje.

* Mijn bedrijf is 'starter van de maand' in de advertorial van de bank waar ik klant ben en die advertorial verschijnt vandaag in de regionale krant.

* Adverteren in de plaatselijke (basis)schoolkranten

 

Te nemen acties:

* Lid worden van de winkeliersvereniging (veel acties het hele jaar door, voornaamste is dat je in 'het bonnenboekje' staat met acties, wordt huis aan huis verspreid en reacties hierop zijn goed, merk ik in de eigen familie, vrienden kennissen kring)

* Deelnemen aan de jaarlijkse winkeldochtermarkt (4 juli a.s, met de bus, want die kent bijna iedereen hier in het dorp)

 

En voor het eind van het jaar nog twee acties:

* (september?) Nog een klassieker show voor de deur houden, nu met meer voorbereiding en meer potentiele deelnemers aanschrijven

* (november?) Tussen Chroom en Roest organiseren: ik heb een bekende taxateur van oud speelgoed (treinen en modelauto's) bereid gevonden om een middag (wellicht een dag) modelauto's te komen taxeren. De man zelf kan daarnaast voorlichting geven over het goed verzekeren van je verzameling en hoe de waarde daarvan vast te leggen.

 

Waar ik nu aan denk, maar mijn onderbuikgevoel is er niet zo denderend bij:

* Adverteren in het regionale krantje

* Flyeren

 

Rondom de opening was veel publiciteit en ik wil dat momentum graag houden, maar nu wel wat meer gericht...

 

Wat raden jullie aan?

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank weer!

 

Dat klinkt als iets dat goed uitvoerbaar is! Promotie team erbij: ;D

 

Ikzelf wilde deze zomer een 'vakantiefoto' wedstrijd organiseren, maar dat is meer iets voor oudere kinderen en volwassenen. Ik denk niet dat een 7 jarige met de digitale camera van papa plaatjes mag schieten.

 

As vrijdag is er winkeldochtermarkt in ons dorp. Daar sta ik ook met een kraam en ik wil daar flyers uitdelen met kortingsbon, bij eerstvolgende aankoop 10% korting.

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

PS zijn er ook fabrikanten die auto's a la Dinky Toys kunnen maken met bedrijfs reclame er op? Ik ben zelf dol op Dinky Toys :)

Opties genoeg, maar wat is in jouw beleving een Dinky Toy? Dinky Toys heeft aardig wat fasen doorgemaakt met bijbehorende stijlwisselingen...

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 1

Afgelopen vrijdagmiddag heb ik met een kraampje op de zogenaamde 'winkeldochtermarkt' gestaan. (ja, ik heb ook winkeldochters)

 

Dat was een in mijn beleving succesvolle gebeurtenis, want ik heb er veel van geleerd:

* ik ben moeilijk te vinden (routebeschrijving plaatsen op de site en bord aan het hek plaatsen)

* mensen vinden het leuk dat er eindelijk weer autootjes te koop zijn ('niet die plastic rommel van xxx (vul maar in))

* voor ouders/kinderen is prijs wel belangrijk, de goedkoopste modellen verkochten het best!

* presentatie van modellen is belangrijk: wat binnen 'zicht' ligt, verkoopt beter dan wat verderop op de tafel ligt... (lastige)

* veel mensen nemen de moeite m'n website te bezoeken (reus voor alle bezoekers!) en zoeken gericht. Helaas weinig/geen opmerkingen gehoord over de gebruikersvriendelijkheid van de site (behalve dan opmerking 1)

* er zijn nog genoeg kinderen (tot nu toe jongens) die net zo gek zijn als ikzelf. Jochies van 8 die mij alles kunnen vertellen over de auto's die ik verkoop (en het verhaaltje klopt ook nog!)

 

Op tafel had ik een flyer liggen met o.a. routebeschrijving en een bonnetje voor 10% korting bij de eerstvolgende aankoop (geldig tot eind Augsutus). Zaterdagmiddag heb ik al een paar bonnen in ontvangst mogen nemen!

 

Als opvolging wil ik nu toch een paar keer in het lokale sufferdje adverteren, o.a. met de 'goede rapporten beloning' in het vooruitzicht...

Ik merkte dat het aanwezig zijn op die markt een goede zet was, want veel mensen hadden de voorgaande berichten wel gelezen (modelautobeurs, opening, advertorial van de Rabobank) en de website bekeken, maar het 'gezicht' (ikke dus) ontbrak nog. Nu nog even dooradverteren om het 'af' te maken...

 

Goed weekend gehad dus!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

hey, goede leerpunten dus!

Kan me voorstellen dat het voor de verzamelaar niet zoveel uitmaakt wat de prijs precies is. Voor ouders en kinderen weer wel, dat merk ik zelf ook met de kinderen. Ik ben nogal van de "doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg". Kleuterlaptops en stikdure poppen van merk X vind ik zelf onzin.

Houten speelgoed daarentegen mag dan weer wel wat kosten (en dat doet het dan ook...!).

 

Volgens mij ben je hartstikke goed bezig!!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.