• 0

Nu-even-niet

Dit wordt een openhartig verhaal......een maand geleden liep ik behoorlijk met mijn ziel onder de arm.

Enkele zakelijke activiteiten liepen wat minder, de economie ging slecht.

Mijn bedrijfskapitaal was niet toereikend voor de investeringen die in mijn zaak wilde stoppen.

Ik wist dat ik daarvoor vanwege de economie niet rendabel was om tijd vrij te maken om bij mijn bank te praten.

En tevens had ik en heb ik nog steeds te laat betalende clienten.

ik werkte hard, maar zag geen voouitgang..

Stapje-voor-stapje werd ik cynischer over anderen.

''Je kunt ook he-le-maal niemand vertrouwen!"

Stapje-voor-stapje dacht ik mezelf de put in:"nee ik bel ze niet.

Ik heb er gewoon helemaal geen zin in"

Ik voelde me als Sjors de cup-a-soup manager:"NU-EVEN NIET!"

 

Kortom een beetje zielig allemaal.

Was ik maar manager geweest in loondienst dan zat ik nu misschien thuis met een burnout.

 

Mijn voordeel was ,als ondernemer,dat ik domweg tot actie moest komen.

Gewoonweg omdat niemand anders dit voor mij deed.

Simpele dingen zoals eerst de rot klussen doen hebben me geholpen.

Maar vooral de steun van mensen met wie je echt kunt praten.

 

Zelfstandig ondernemers hebben mijns inziens meer controle over lot dan mensen met een baas. Dat verklaart volgens mij waarom er veel minder ondernemers thuis zitten dan mensen in loondienst.

Je kunt het jezelf als ondernemer ontzettend moeilijk maken,zo heb ik het in ieder geval ervaren.

 

Belangrijk zijn de vastigheden in je omgeving zoals een goede relatie, een fijn gezin en mensen met wie je ook over de onzekerheden in het ondernemersbestaan een echt gesprek kunt voeren.

Als je kijkt naar de onvermijdelijkheden van het leven heeft iedereen heeft te maken met tegenvallers, rotklussen en natuurlijk de belasting dienst maar in de manier hoe we er mee omgaan verschillen we enorm.

Het helpt om dit soort dingen als ondernemers uitdagingen te zien.

Om met enige humor problemen te benaderen en te denken bij vervelende rot klussen "hoe maak ik hier nog wat van".

 

Ondernemen is een primaire behoefte om in je onderhoud te voorzien.

Maar als je doorzet komt eens de dag dat je meer kunt genieten van je onderneming en van je leven in het algemeen.

Daar ben ik van overtuigd geraakt.

 

Ik vind (ondanks dat dit het beste ondernemers forum is) dat we als ondernemers onder elkaar best wel eens stil kunnen staan bij de vervelende dingen van het ondernemen.

Want het is gewoon niet allemaal rosengeur en maneschijn.

Juist voor elkaar en met een bepaalde openheid zouden we zeker hier elkaar goed kunnen helpen.

 

Bij mij kan iedereen in ieder geval terecht.

 

P.s "Lang verhaal maar ik moest het gewoon kwijt"!!! :P

 

Chris Geus

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Reusje voor Chris,

 

Bedankt voor je openhartige verhaal. Ik ben ervan overtuigd dat er een hele boel anderen zijn die tegen de zelfde problemen oplopen. Je verhaal is een hart onder de riem voor al die anderen die worstelen en niet op kunnen geven.

 

Bedankt!

 

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Uit elk dal kom je sterker terug.

 

Ik herken veel in je verhaal. Relatie op de klippen, diepe dalen, hoge pieken.

Bij GorillaPark hebben 3 CEO's van rond de 30 alledrie de vriendin zien vertrekken omdat zij teveel bezig waren met het bedrijf. De 70 urige werkweken hakken erin, geen weekend, geen tijd voor familie en vrienden, maar altijd tijd voor collega's.

 

Ik denk ook dat dat leermomenten zijn. Ikzelf heb me nu wel voorgenomen om die balans tussen prive en werk niet 100% door te laten slaan bij mijn volgende activiteiten.

Die balans zorgt ook voor een goed functioneren ipv een constant functioneren. Niet harder werken, maar slimmer werken.

 

Het verhaal van urgentie en prioriteit is een mooie. De ondernemer focussed zich bijna altijd op urgente dingen. Een kadootje kopen voor je vriendin / vriend is wellicht niet urgenter dan dat ene telefoontje naar die investeerder terwijl je op het vliegtuig wacht. Echter, de priorititeit is wel veel groter. Prive zaken winnen het bijna altijd op prioriteit, maar verliezen het op urgentie. Het is de balans waar we denk ik naar moeten zoeken als ondernemer.

 

K.

Karel van der Poel

www.mirror42.com

Link naar reactie
  • 0

Nu ik weer op het forum terug ben herinder ik het moment dat ik dit schreef. Ik ben weer volledig terug in dezelfde positie als ik toen was.

Met alle gevoelens van dien.

Ik deel nog wel dezelfde visie maar de wanbetalers waar ik toen over sprak kunnen nu wel mijn ondergang gaan betekenen.

 

Groetjes Sjors de cup-a-soup manager

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.