• 0

zakelijk en prive verwisseld - wat nu?

Ik ben beginnend pedicure. Heb vanavond mijn pedicuremotor verkocht die gekocht is van prive geld. Maar ik heb met mijn domme kop het geld op mijn zakelijke rekening laten storten. Meteen gebeld maar helaas ik was te laat. Hoe nu verder?

Ik moet hier natuurlijk over gaan betalen??? Hoe los ik dit op. Ik heb nog geen boekhouder...

 

gr. Claudia

 

[kop aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben beginnend pedicure. Heb vanavond mijn pedicuremotor verkocht die gekocht is van prive geld. Maar ik heb met mijn domme kop het geld op mijn zakelijke rekening laten storten. Meteen gebeld maar helaas ik was te laat. Hoe nu verder?

Ik moet hier natuurlijk over gaan betalen??? Hoe los ik dit op. Ik heb nog geen boekhouder...

 

gr. Claudia

 

[kop aangepast - mod]

 

had je die motor in je bedrijf ingebracht? Zo niet dan kan je gewoon je geld van de zakelijke rekening naar je prive storten zonder dat je er iets over hoeft te betalen. Als het namelijk niet in je ondernemening is ingebracht hoef je er ook geen (mogelijke) boekwinst over af te rekenen.

 

 

de wens is de vader van de gedachte

Link naar reactie
  • 0

Altijd gezellig, de eerste post met 'ik' beginnen.. Niet iedereen weet wat een pedicuremotor is, ik niet in ieder geval. Het zal iets zijn wat je zakelijk gebruikt? Je hebt het betaald met prive geld, heb je het als investering/kosten in je onderneming opgevoerd? Ik neem aan van wel. In dat geval is de ontvangst gewoon een zakelijke opbrengst. Zo niet dan niet.

Nog even off topic en in het algemeen: hoe beter de vraag, hoe beter het antwoord.

 

Groeten en success,

Martijn

Verbind.nl 'Zonder wrijving geen glans'
Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor de reacties en ik zal niet meer met Ik beginnen... :P

 

Een pedicure motor is een motor die je gebruikt om eelt glad te freezen...

 

Maar ik zie wisselende antwoorden. De een zegt gewoon terug storten de ander zegt betalen. Wat is het nou??

 

Het is zakelijk product wat ik dus in de salon gebruik, maar met prive geld betaald omdat ik startend was en nog geen inkomsten had om te investeren. De motor betaald dus uit prive is verkocht maar het geld heb ik op mijn zakelijke rekening laten storten. heel stom, beginners foutje. Maar ik moet ik er nou BTW over betalen en anders inkomsten belasting???

Het is door een buitenstaander gestort.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Maak je niet dik. Veel eenmanszaken worden vanaf een prive-rekening gevoerd. Je hebt helemaal geen aparte zakelijke rekening nodig. Alleen maar een kloppende boekhouding.

 

Waarom heb je die machine eigenlijk niet op de balans gezet?

 

Misschien toch maar-es een boekje over boekhouding lezen...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.