• 0

(internet) bedrijf verkopen, waar kun je terecht?

Beste mede-ondernemers/gebruikers van Higher Level,

 

Ik wilde hierbij informeren waar ik terecht kan voor het verkopen van een internet bedrijf (een website die online diensten aanbiedt).

 

Ik bemerkte dat Marktplaats.nl gebruikt wordt voor het aanbieden van internet websites en bedrijven maar zijn er wellicht nog andere plaatsen?

 

Met vriendelijke groet,

J.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat versta je onder 'een website die online diensten aanbiedt'? E-commerce is volledig wat anders dan hosting, en dat is weer 100% anders dan een SaaS-aanbieder... Verklaar je nader dus, als je goede antwoorden wilt :). En aan welke prijsklasse zit je te denken?

 

De KvK heeft hier ook een database voor, en natuurlijk Brookz.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor uw reactie!

 

In mijn geval gaat het om een internet website die online diensten aanbied, dus geen hosting of iets dergelijks. Ik zal Brookz en de K.V.K. iig. proberen, zijn dat de meest gebruikte platforms? Op Brookz.nl staan maar 196 bedrijven te koop aangeboden dus dat lijkt me niet bijzonder veel.

Link naar reactie
  • 0

De vraag blijft: welke diensten? Wat voor soort? Gaat het om kleding, iPhones, een online marktplaats of SaaS ERP-software? 'Online diensten' is zó enorm breed...

 

Het gaat om een wat meer uitgebreide social website die niet specifiek gericht is op social website opzich. Maar het gaat dus om online diensten.

Link naar reactie
  • 0

het zal er ook vanaf hangen hoe groot je bent en wat de verkoop prijs moet zijn.

Voor "kleine" sites kan je ook terecht op www.tbforum.nl of www.sitedeals.nl en daarnaast natuurlijk speurders en marktplaats enz.. anders inderdaad naar speciale bedrijven te koop sites of een bedrijfs makelaar inschakellen.

Krijg zelf elke 3 maanden post van een dergelijk bedrijf met de vraag of ik mijn bedrijf niet via hun wil gaan verkopen.

Link naar reactie
  • 0

sitedeals en tbforum zou ik niet aanraden gezien de vele negatieve reacties in verkooptopics. Ik zelf heb enige tijd geleden een uitgebreide webshop tegen een aanzienlijk bedrag verkocht via marktplaats uiteraard zonder directe vermelding van naam en link. Hier kwamen aardig wat reacties op en de shop was binnen twee weken verkocht.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de tips! Ik heb de website inmiddels op tal van gratis bedrijven te koop profielen websites geplaatst die de kosten doorberekenen aan de kopers.

 

Er zijn er ook een paar die meer dan 200 euro rekenen om een profiel te kunnen plaatsen voor enkele maanden maar ik denk dat dat niet zo interessant zal zijn voor internet bedrijven, ook omdat dergelijke websites mogelijk een ander soort publiek trekken dan voor dergelijke bedrijven interessant is.

 

Ik heb nu een gratis profiel aangemaakt op de volgende websites:

 

http://www.bedrijvendatabank.nl/

http://www.overnamebedrijven.nl/

http://www.koopmijnbedrijf.nl/

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 73 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.