• 0

Terugvragen BTW prepaid kaart

Een vraag aan jullie,

 

Ik koop voor zakelijk gebruik een prepaid kaart. Ik krijg bij de aankoop een bon waarop geen BTW uitgesplitst is. Natuurlijk zit er wel 19% op mijn kaart. Mag ik deze dan toch terugvragen? [Normaal gesproken moet men toch uitgaan van het BTW bedrag dat op de bon staat.]

 

Vriendelijk bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Opmerkelijk verschil en handig om te weten:

Op de bonnen van door mij aangeschafte prepaid-kaarten bij Albert Heijn staat de BTW op 0% maar prepaid-kaarten die bij een willekeurig tankstation zijn gekocht vermelden keurig 19% BTW op de bon.

Ik koop ze dus in het vervolg maar bij een tankstation...

Gratis adverteren doe je op www.sneup.nl

Link naar reactie
  • 0

In een ander draadje is hierover nu een uitvoerig verslag gedaan door mij. Conclusie is dat er GEEN BTW op prepaid tegoeden zit.

 

Zie:

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=27101;start=30#msg246732

 

mijn excuses voor de verwarring. Zoals jullie kunnen lezen in deze link, is het niet eens wetgeving en ligt de materie erg complex....

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Overigens, wanneer je in de detailhandel zit en voor zakelijk gebruik zelf regelmatig beltegoed nodig hebt. Is het goedkoper dit ook zelf te gaan aanbieden (je kan het nota bene hier in de straat bij de slager krijgen) Enige vereiste is een computer met internet. Niet dat het mijn business is, maar ik ook niet teveel reclame wil spammen hier, moet men die interesse heeft maar even een pm sturen over het hoe en wat.

Als het niet past, dan maak ik het wel zo dat het past.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.