Ik heb een eenmanszaak en wil een samenwerkingsovereenkomst met een onafhankelijke deskundige zonder kvk inschrijving aangaan die gelijksoortige diensten levert als ik.
Die samenwerking betreft dat de deskundige onder de vlag van mijn eenmanszaak (en met gebruikmaking van mijn leveringsvoorwaarden) maar voor eigen verantwoordelijkheid en rekening adviesdiensten verkoopt van de soort die ik ook verkoop.
Ik zorg voor de offertes en afrekening plus de BTW afdracht en krijg daarvoor 10% van de gerealiseerde omzet.
De overige 90% worden door de deskundige aan mij gedeclareerd zonder BTW.
Kan dit gewoon allemaal? Is de BTW manier van werken OK en hoe voorkom ik dat er een soort arbeidsrelatie lijkt te bestaan tussen mijn eenmanszaak en de deskundige met alle gedoe van wergeverslasten.
Is er misschien ergens een model om dit soort samenwerkingen goed te regelen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
pierre france
pierre france
Ik heb een eenmanszaak en wil een samenwerkingsovereenkomst met een onafhankelijke deskundige zonder kvk inschrijving aangaan die gelijksoortige diensten levert als ik.
Die samenwerking betreft dat de deskundige onder de vlag van mijn eenmanszaak (en met gebruikmaking van mijn leveringsvoorwaarden) maar voor eigen verantwoordelijkheid en rekening adviesdiensten verkoopt van de soort die ik ook verkoop.
Ik zorg voor de offertes en afrekening plus de BTW afdracht en krijg daarvoor 10% van de gerealiseerde omzet.
De overige 90% worden door de deskundige aan mij gedeclareerd zonder BTW.
Kan dit gewoon allemaal? Is de BTW manier van werken OK en hoe voorkom ik dat er een soort arbeidsrelatie lijkt te bestaan tussen mijn eenmanszaak en de deskundige met alle gedoe van wergeverslasten.
Is er misschien ergens een model om dit soort samenwerkingen goed te regelen?
Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16421-samenwerkingsovereenkomst-eenmanszaak-en-priv%C3%A9-persoon/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag