• 0

Fabricatie ondergoed

Hallo Highers,

 

Korte uitleg onderneming:

Voor mijn onderneming ben ik van plan een eigen merk ondergoed te produceren.

Hierbij staan kwaliteit, betrouwbaarheid en kosten centraal.

Het tijdsbestek van productie en vervoer zijn van minimaal belang.

 

Het betreft vrouwen en mannen ondergoed! Dus dat zijn boxers en slipjes. Geen Bh's alleen broekjes.

Ik heb een budget van 2 a 3 duizend euro. Dit is voor de eerste verscheping.

Ik denk ook aan een maandelijkse verscheping. Zodat mijn voorraad op peil blijft.

Hierbij heb ik voor elk maand een (extra) nieuw design klaar liggen.

 

 

Mijn vraag aan jullie:

In welk land kan moet ik mijn fabricant zoeken?

(De volgende vraag zal ik naar alle waarschijnlijkheid ook posten in Intellectueel eigendomsrecht en kennisbescherming)

Wat zijn de mogelijkheden op octooi/copy beveiliging van design/concept idee -> ondergoed.

 

 

Zelf heb ik een hoop topics over China gelezen: goedkoop maar kwalitatief minder..

Als het China wordt ben ik van plan hiernaar toe te reizen. Hoe zit dit dan bijvoorbeeld met tolken.

Misschien dat Oost- Europa iets is?

Veranderen mijn invoerkosten (import rechten etc.) ook met eigen merk producties?

 

Deze vragen zaten mij nog dwars! Ik hoop dat jullie tips hebben?

 

Janton

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als déze vragen je dwars zitten, dan klinkt het alsof je niet meer dan wat tekeningetjes op papier hebt staan... Dat klinkt niet goed, want zo bereid je je voor op een mislukking. Doe je huiswerk, maak een goed plan, zoek per vraag uit bij welke organisatie je moet zijn of hoe dit in elkaar zit. Verdiep je hier in en probeer zelf de antwoorden te vinden (al dan niet met d ezoekfunctie van Higherlevel.nl). Als je een bedrijf hier in wilt starten dan is dit essentieel om zelf uit te vinden en er van af te weten).

Link naar reactie
  • 0

Over wat voor soort ondergoed hebben we het?

 

Boxers, lingerie, tanga's?

Als je kosten wil drukken en grote hoeveelheden wil bestellen met je inderdaad in het VO zijn. Reken wel op een investering van vele duizenden euro's, want voor kleinere hoeveelheden is eea nogal kostebaar.

 

Mvg

Mark

Link naar reactie
  • 0

Als déze vragen je dwars zitten, dan klinkt het alsof je niet meer dan wat tekeningetjes op papier hebt staan... Dat klinkt niet goed, want zo bereid je je voor op een mislukking. Doe je huiswerk, maak een goed plan, zoek per vraag uit bij welke organisatie je moet zijn of hoe dit in elkaar zit. Verdiep je hier in en probeer zelf de antwoorden te vinden (al dan niet met d ezoekfunctie van Higherlevel.nl). Als je een bedrijf hier in wilt starten dan is dit essentieel om zelf uit te vinden en er van af te weten).

 

Jeroen bedankt voor je reactie. Ik ben nu inderdaad vooral informatie aan het verzamelen. Volgende week heb ik een afspraak met een kennis die al zaken doet in China. Daarmee hoop ik contacten en kennis te verzamelen.

 

Hehehe ja jeroen je zit er niet veel naast.. je moet de berg kladpapier naast mijn computer zien... Het zal handiger zijn als ik het ondernemingsplan duidelijker maak. Tevens ben ik bezig in het boek 'Van idee tot ondernemingsplan'. Lekker te lezen en heeft praktische tips! Deze week heb ik een afspraak staan met een kledingontwerper.. Het fundament ligt er nu nog het huis!

Link naar reactie
  • 0

Over wat voor soort ondergoed hebben we het?

 

Boxers, lingerie, tanga's?

Als je kosten wil drukken en grote hoeveelheden wil bestellen met je inderdaad in het VO zijn. Reken wel op een investering van vele duizenden euro's, want voor kleinere hoeveelheden is eea nogal kostebaar.

 

Mvg

Mark

 

Mark bedankt voor je reactie :)

Het betreft vrouwen en mannen ondergoed! Dus dat zijn boxers en slipjes. Geen Bh's alleen broekjes.

Dan uiteraard de standaard maten xs , s , m , l , xl.

Ik heb een budget van 2 a 3 duizend euro. Dit is voor de eerste verscheping.

Ik denk ook aan een maandelijkse verscheping. Zodat mijn voorraad op peil blijft.

Hierbij heb ik voor elk maand een (extra) nieuw design klaar liggen.

 

Veel geld heb ik niet, dus red ik dit het met de eerste paar duizend? ( 3000 euro is 4672.20 US Dollar ;))

Aan hoeveel exemplaren moet ik dan denken?

Link naar reactie
  • 0

Zal lastig worden.

Een beetje boxer kost al snel een dollar of twee. Als je er tenminste een redelijk aantal afneemt.

Wil je nog wat speciaals, dan komen daar nog allerlei malkosten overheen. Ik vrees dus dat je budget nogal mager is.

 

Maar het kan nooit kwaad om eens in China te gaan kijken.

 

Gr

Mark

Link naar reactie
  • 0

Ja daar was ik al bang voor. Daarom dacht ik ook dichter bij huis te gaan zoeken.

 

"Maar het kan nooit kwaad om eens in China te gaan kijken."

Waar zou dan het beste zijn om te beginnen? (omgeving)

 

Neemt men ook opdrachten aan van mindere aantallen?

De rekensom

De eerste lichting betreft 3 verschillende designs.

Malkosten komen er overheen -> bedrukking.

We nemen alleen de basismaten small medium en large. (zal het gemiddelde van de nederlands bevolking qua maten opzoeken)

Dit moet voor beide gebeuren, mannen en vrouwen.

Oftewel:

4000 dollar delen door 2,5 dollar = 1600 stuks

1600 is 800 man en 800 vrouw

800 man(boxer) delen door 3 designs is 267 stuks per design

267 delen door 3 maten is 89 stuks.

Dus zo'n 90 stuks per maat van design.

 

Lucratief lijkt mij dit niet voor de fabricant. Misschien dat ik iets aan het budget kan schoren.

Denk dat het tijd word om mij te verdiepen in financiële steun voor ondernemers.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad zullen fabrikanten niet echt staan te springen om zo'n order te maken.

 

Je vliegt naar Guangzhou via de KLM, China Southern, Finnair of Lufthansa.

Ook kan het voordelig zijn om via Hong Kong te reizen, maar dat is misschien voor de eerste trip wat lastig.

Er wordt hier zeker redelijk wat textiel gemaakt.

 

Succes

Mark

Link naar reactie
  • 0

Heb je nog aan de handelslegatie van de Chinese ambassade in Den Haag gedacht?

 

Als oude (en dan bedoel ik heel lang geleden, de aardbeving in 1988 daar meegemaakt) China-ganger kan ik je verzekeren, dat jouw business volstrekt niet interessant is. Pas als je met container hoeveelheden komt wordt het intressant. Een fabricant produceert meestal een of enkele meer producten en kan zich niet permiteren individuele kleine ordertjes te honoreren. Hij moet het verkopen aan de importeur/groothandel (ja, container vol) en de laatste verkoopt het weer in keleinere hoeveelheden aan de kleinere verdelers, dat kan hij alleen maar omdat hij meer producten voert dan de fabticant.

 

Ik ben vrijwel zeker van dat je met zoiets hier in Nederland moet beginnen, bij kleine naaiatteliers en als je zover bent dat je per container kunt kopen, probeer het dan in China.

 

Exclusiviteit is meestal niet met het product verbonden maar met de maker, het merk. Addidas en Nike zijn exclusieve merken, pas als je op dat niveau bent heb je een exclusief product. Ook beroemde mensen worden als kleine babies geboren.

 

Succes, Karel

Link naar reactie
  • 0

Sorry voor de laten reactie, was een weekje de zon gaan opzoeken ;)

 

Heb je nog aan de handelslegatie van de Chinese ambassade in Den Haag gedacht?

Dankje voor de tip, zal er meteen informatie over opzoeken!

 

Op dit moment is een kennis (mode-ontwerpster) dummy's aan het maken.

Hiermee hoop ik onderandere investeerders of klanten te werven.

 

Ik wil graag een hele container bestellen, alleen het geld...

Mijn investering blijft steken op 5000 a 6000 dollar.

Hiermee kan ik, indien ze 2,5 dollar per stuk kosten, ±2000 stuks laten maken.

Echter zijn het verschillende designs+mannenboxers+vrouwenboxers.

Dus niet allemaal hetzelfde.

 

Zien ze dit dan als één oorde, die wel de moeite waard is?

 

Wat anders, gisteren had ik een interessante documentaire op Canvas gezien.

Het ging over de Namaak Plaag van China.

Over de documentaire wil ik het niet hebben, ik ving op dat Shenzhen de stad van de textiel was?

Link naar reactie
  • 0

[...veel tekst...]

Janton: volgens mij moet je niet zo geografisch denken. Ga eerst naar tradekey.com of alibaba.com, zet een oproep en ga daar zelf eens rustig sourcen. Daar zitten veelal kleinere handelaren en fabrieken die wel kunnen omgaan met de hoeveelheden die je zoekt (Chinezen willen vaak pas beginnen als je er 10.000 van een bepaald model/kleur afneemt).

 

En als ik zo vrij mag zijn mijn mening te ventileren: jouw business/budget is nu gewoon veel te klein om er nu al persoonlijk heen te gaan. Laat eerst eens een paar kleine partijen van een paar honderd en of duizend stuks maken (afhankelijk van de prijs die je krijgt), leer daarvan (je zult op veel productiefouten, geschonden afspraken en andere ongein stuiten en doet ervaring op met betalen en transporteren), schakel dan pas goed gefundeerd door. Dat geeft je ook de gelegenheid om de balans in je collectie te vinden en impopulaire modellen van de hardlopers te onderscheiden.

Just my 2c.

 

Journalist bij Quote | Appbouwer. Zie mijn nieuwste project http://zeeweer.nl | en natuurlijk http://www.martijndemeulder.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 160 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.