Martijn25

Senior
  • Aantal berichten

    43
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Intrigerende ondernemersverhalen te vertellen hebben, want voor mooie verhalen is in de pers altijd plaats.
  • Mijn mening over innovatie
    http://www.martijndemeulder.com/portfolio/pdf/darwin.pdf - doe er je voordeel mee :)
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Altijd door geïntrigeerd geweest, voor mij de reden om er fulltime over te gaan schrijven. Sinds 2004.

Martijn25's trofeeën

  1. Ha, goed om dat te horen :) Maar je opmerking over Kelder snap ik niet helemaal? Hij is al sinds 2007 bij ons weg?
  2. Dank je! Ik zal ook eens met hem contact opnemen. Onzin natuurlijk, hangt helemaal van jezelf af. En voor de duidelijkheid: dit is een bloedserieus verhaal waarvoor ik op zoek ben naar serieuze cases. Maar dat leesvoer, is dan weer mooi om te horen :)
  3. Voor Quote ben ik op dit moment druk bezig met het schrijven van een praktische handleiding 'omgaan met investeerders'. Want het binnenhalen ervan in je onderneming is vaak al moeilijk genoeg, maar áls ze er zijn kunnen ze het je ook behoorlijk lastig maken. Het idee is een verhaal maken waar een aantal tips en hints in staan voor ondernemers die het blad lezen, zodat ze in ieder geval weten waar op te letten bij het selecteren van een investeerder, en hoe je kunt voorkomen dat de relatie op termijn verzuurt. Ik zou graag wat mooie praktijkverhalen aan het artikel toe willen voegen, daarbij kun je zowel met naam en bedrijfsnaam worden geciteerd, of als je dat liever hebt: ook volledig anoniem. Heb je zelf al eens iets dergelijk meegemaakt, of ken je iemand bij wie dat is gebeurd? Ben je zelf een investeerder en heb je het tegenovergestelde ook al eens meegemaakt (een ondernemer die niet helemaal implementeert wat jullie hebben afgesproken). Laat het even horen, ik ben heel benieuwd naar je verhaal! Je kunt me altijd even bellen op de redactie: 020.5353665, een PM sturen, of in dit topic reageren natuurlijk.
  4. Gefelciiteerd! Bij importeren komt heel veel kijken, maar zo te zien heb je het allemaal goed geregeld. Ik ben benieuwd wat je nu precies hebt laten maken daar, laat het ons weten zodra dat kan!
  5. Het is heel simpel: als onderneming kun je meerder merken voeren, er is geen enkele noodzaak om daar aparte juridische entiteiten voor op te richten. Maar je moet je merknamen wel beschermen natuurlijk. Zo werken wij ook: onze onderneming heet minimuze, dat is ook een merk, maar het in omzet veruit belangrijkste label is Cotton Candy.
  6. Ha lijkt me een goed idee, als je er genoeg van hebt, is het genoeg! Succes in je nieuwe leven in ieder geval!
  7. Inderdaad! Sommige dingen kloppen wel, maar ik denk dat half werk de juiste classificatie is, alleen de URLs al: http://www.alfateak.be/site/nl/gallery2.asp?galerij_id=39&galerijnaam=Bibliotheekkasten - dat kan *echt* niet zo. Het zou iets moeten zijn als http://www.alfateak.be/Bibliotheekkasten Zoek eens op search engine friendly url voor goede optimalisatiesoftware en je komt al een heel eind. Succes!
  8. Praat even met Jordie, die eerst Sublime heeft opgezet en nu aan het stunten is aan de Schokkerweg in Scheveningen.
  9. Heb jij hier zelf ervaring(en) mee gehad wd? Het zou betekenen dat het versturen van een persbericht zonder aankondiging bij voorbaat dus praktisch kansloos is. :-\ Ik heb hier ervaring mee, en ik haat het. Al die verhalen aan de telefoon over producten die meestal maar half of niet interessant zijn, waarna ze later alsnog een berichtje sturen. Dat is behoorlijke tijdsverspilling. Ik zit dagelijks tien tot vijftien persberichten weg te deleten en kan je vanuit die kijkhoek een paar korte tips geven: 1. Via e-mail graag, is veel makkelijker voor iedereen. 2. Gebruik een hele korte subjectregel en dito titel. 3. Vertel in regel 1 wat je precies doet en waarom dat bijzonder is. 4. Zorg verder dat je bericht compleet is en contactpersonen etcetera bevat voor als de redacteur in kwestie meer wil weten. Want meestal kijk je als journalist eerst naar de kop (delete-moment) of daarna hoogstens vijf seconden naar de eerste regels (delete-moment 2) voor je het weggooit, of doorleest en naar een emailfolder schuift. Maar dat is bij hoogstens 10% van de persberichten. Dus: houd het kort en bondig en vooral: helder. Succes!
  10. Inderdaad, en dat is precies wat ik heb geconstateerd: als je een high-end product verkoopt (en wij verkopen met minimuze babykleding voor het hogere segment) dan heb je he-le-maal niets aan Admarkt. De mensen die Marktplaats bezoeken zijn op zoek naar goedkoop en goedkoper, daar moet je niet opstaan met mooie goed ontworpen producten met dito prijskaartje. (Wel lastig dat die assertieve telefonische verkoopafdeling van Marktplaats maar blijft bellen of ik het toch niet nog eens wil proberen >;() Ik kan me om die reden wel heel goed voorstellen dat als je een goedkoop massaproduct hebt dat je juist via topadvertenties op Marktplaats goede conversies behaalt.
  11. [Cynische modus]Gefeliciteerd met deze fan-tas-tische interpunctie en formulering van deze voor jou uitdagende vraag. Is deze stelling copy-paste werk uit de opdracht die je van school hebt gekregen? [/Cynische modus]
  12. Het starten van een traditionele winkel in deze tijden is volgens mij moeilijker dan ooit tevoren. Dat vooral omdat - zoals je zelf al zegt - de concurrentie enorm is, zeker als het om 'trendy vrouwenkleding' gaat heb je met bijvoorbeeld H&M, Zara en de talloze generieke internetshops een formidabel bastion om tegen te knokken. Voor je begint lijkt het me zinnig om twee fundamentele zaken voor jezelf op een rij te zetten: - In welke niche wil je gaan werken? (om te voorkomen dat je de modemultinationals als concurrent krijgt). En bevat die niche een doelgroep met voldoende omvang en koopkracht en weet deze jou te vinden? - Veel meer dan bij een zonnestudio telt voor een kledingwinkel de locatie, locatie, locatie en nog eens locatie. Waar moet jij zitten om jouw doelgroep in voldoende mate te bereiken en niet teveel aan (huur)kosten te hebben die je winst opeten? Vraag die kosten eens op en reken dit door in je businessplan om voor jezelf helder te krijgen wat er nu eigenlijk overblijft bij een bepaalde omzet. Inkoopadressen zijn vanzelfsprekend afhankelijk van wat je precies gaat voeren met je shop, maar ook in de mode zijn er natuurlijk talloze beurzen (denk in het segment Jong & Trendy vooral aan de Modefabriek in Amsterdam). Nogmaals: ik vind iedereen die in deze tijd een levensvatbare brick & mortar- kledingwinkel begint een held. Laat ons weten hoe het verloopt met je plannen!
  13. Deze tags zijn overbodig. De robots-tag die je aangeeft is de default en de revisit-after wordt door zoekmachines enthousiast genegeerd. Met een normale spiderbare website hoef je niks bijzonders te doen om Google alle pagina's te laten indexeren. Eén link elders op het web naar jouw site is voldoende. Maar je kunt Google extra informatie over je pagina's doorgeven met het sitemap-protocol. Google legt op de gelinkte pagina uit wat daar de voordelen van zijn. Sitemaps zijn inderdaad heel makkelijk. Meldt je eerst aan bij de Webmasters tools om eea te beheren. Een goede XML-sitemap kun je vervolgens online laten genereren via http://www.xml-sitemaps.com Daarin kun je ook de belangrijkheid van je pagina's aangeven en de veranderfrequentie. Ik zie de Googlebot overigens om de paar dagen in mijn logs voorbijkomen.
  14. Argh, 1.4704 alweer verhoudingsgewijs is het inderdaad niet veel in vergelijking met begin dit jaar. Maar het scheelt mij per order toch al snel een paar honderd euro in vergelijking met een luttele maand geleden. Die afhankelijkheid is heel frustrerend, maar wel weer een mooie gelegenheid om op kortingen aan te dringen ;) @3kgt: doe mij dan maar Bernanke, Greenspan is de laatste tijd ook een beetje de weg kwijt geloof ik. Edit. linkje gevonden, de verwachting is dus een verdere stijging
  15. Janton: volgens mij moet je niet zo geografisch denken. Ga eerst naar tradekey.com of alibaba.com, zet een oproep en ga daar zelf eens rustig sourcen. Daar zitten veelal kleinere handelaren en fabrieken die wel kunnen omgaan met de hoeveelheden die je zoekt (Chinezen willen vaak pas beginnen als je er 10.000 van een bepaald model/kleur afneemt). En als ik zo vrij mag zijn mijn mening te ventileren: jouw business/budget is nu gewoon veel te klein om er nu al persoonlijk heen te gaan. Laat eerst eens een paar kleine partijen van een paar honderd en of duizend stuks maken (afhankelijk van de prijs die je krijgt), leer daarvan (je zult op veel productiefouten, geschonden afspraken en andere ongein stuiten en doet ervaring op met betalen en transporteren), schakel dan pas goed gefundeerd door. Dat geeft je ook de gelegenheid om de balans in je collectie te vinden en impopulaire modellen van de hardlopers te onderscheiden. Just my 2c.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.