Ik ben bezig met een partner om mijn huidige werkgever uit te kopen.
De cijfers zijn ok. Nu de financiering nog.
Mijn werkgever vraagt 500.000 euro.
Ik zal dus 250.000 euro moeten opbrengen voor 50% van de aandelen. Aangezien er weinig prive geld is, zal ik moeten lenen.
Ik heb de volgende constructie in gedachten:
Mijn ouders hebben een hypotheek-vrij huis met WOZ waarde van 350.000 euro. Ik wil nu een lening van 250.000 euro op mijn naam en het huis van mijn ouders als onderpand geven (uiteraard met goedkeuring van mijn ouders)
Met het aangekochte bedrijf kan ik de rente en aflossing voldoen.
Ik ga hierbij uit van een rente van max 6%. Het liefste zou ik een lening aangaan met een looptijd voor langere termijn dus bijv 15 jaar.
Nu mijn vraag aan de mede-forum-bezoekers:
- Zijn jullie een dergelijke constructie vaker tegen gekomen of zijn er mee bekend? (zo ja, dan zou ik graag meningen ontvangen en tips mbt deze financiering)
- Wat is de actuele rente op een dergelijke lening?
(Ik heb gebeld met de rabobank en zij geven aan dat de constructie in principe mogelijk is.)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sray
Sray
Beste mensen,
Ik ben bezig met een partner om mijn huidige werkgever uit te kopen.
De cijfers zijn ok. Nu de financiering nog.
Mijn werkgever vraagt 500.000 euro.
Ik zal dus 250.000 euro moeten opbrengen voor 50% van de aandelen. Aangezien er weinig prive geld is, zal ik moeten lenen.
Ik heb de volgende constructie in gedachten:
Mijn ouders hebben een hypotheek-vrij huis met WOZ waarde van 350.000 euro. Ik wil nu een lening van 250.000 euro op mijn naam en het huis van mijn ouders als onderpand geven (uiteraard met goedkeuring van mijn ouders)
Met het aangekochte bedrijf kan ik de rente en aflossing voldoen.
Ik ga hierbij uit van een rente van max 6%. Het liefste zou ik een lening aangaan met een looptijd voor langere termijn dus bijv 15 jaar.
Nu mijn vraag aan de mede-forum-bezoekers:
- Zijn jullie een dergelijke constructie vaker tegen gekomen of zijn er mee bekend? (zo ja, dan zou ik graag meningen ontvangen en tips mbt deze financiering)
- Wat is de actuele rente op een dergelijke lening?
(Ik heb gebeld met de rabobank en zij geven aan dat de constructie in principe mogelijk is.)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16530-mening-financieringsconstructie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag