• 0

Digitale Camera van de zaak?

Hallo,

 

Ik heb een vraag. Ik zit samen met nog iemand anders in een V.O.F. nu hebben we voor onze zaak een digitale camera nodig. Maar daarnaast wil ik deze ook privé gaan gebruiken. Ik ben vanplan om deze meer dan 10% privé te gaan gebruiken.

 

Ik heb op de site van de belastingdienst hier weinig over kunnen vinden. Wel over het (in bruikleen) geven van apparatuur aan werknemers, maar geld dit ook voor ondernemers?

 

Is er enige mogelijkheid dat ik hier financieel nog iets leuks van kan maken of kan ik de camera net zo goed privé aanschaffen en hier mijn zakelijke plaatjes ook mee schieten?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

 

Jeroen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Eigenlijk kan het beter gezien worden als een aankoop die voornamelijk privé gebruikt zal worden.

Maar dan ook wel gebruikt zal worden voor zakelijke doeleinden. Dus ikzelf weet niet hoe duidelijk dit als een zakelijke aankoop gezien kan worden.

 

Zou iemand mij kunnen voorzien van een linkje naar de belastingdienst (of iets anders) waar wat meer uitleg over zulke situaties staat? Ik heb er zelf verbazingwekkend weinig over kunnen vinden.

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie
  • 0

Voor de BTW is er wel duidelijkheid:

 

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob03/ob03-28.html

 

De aftrekbaarheid als kosten zal wel op dezelfde manier gaan. Dus gebruik 50% prive dan 50% als inkomsten opgeven (of niet aftrekken als zakelijke kosten). Er zijn hier genoeg financiële tijgers die het precies uit kunnen leggen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.