Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Oscar1973
Oscar1973
Goedenavond,
Graag zou ik het volgende willen voorleggen.
Als een van drie vennoten van een bedrijf dat sinds 2,5 jaar actief is, is er inmiddels een tijd gekomen waarbij een van de huidige vennoten sinds begin van dit jaar niet meer actief is en dit leid tot een uitkoop situatie. Nu is het zover dat de andere vennoot ook uitgekocht wilt worden omdat beide vennoten inmiddels twee andere bedrijven gestart zijn. (samen)
Wij (de 3 vennoten) hebben sinds mei 2007 hebben wij een bedrijfspand betrokken en hebben 5 personeelsleden. De zaak heeft een bankverlies van 80.000 euro hetgeen deels gecompenseerd kan worden met openstaande deb. (20.000). Daarbij is er een aktie van ontbinding aangeboden aan mij waarbij de beide (ex) vennoten een afkoopsom van resp. 50.000 per vennoot willen ontvangen. Ze stellen in de akte voor dat ik alle kosten, schulden en lopende zaken op mij neem. (1) Is dit terecht? (2) Hoe zit het onder andere met het rest termijn van het pand. De huur bedraagt 40.000,00 per jaar, en we hebben nog 3,5 jaar te gaan. Daarnaast hebben wij verschillende lease contracten voor oa een printer a 1100 p.mnd, Heftruck.
Graag wil ik de zaak voortzetten, maar eerlijkheidshalve vind ik het bedrag dat zij vragen onterecht. Het netto bedrijfsresultaat van 2007 bedraagt: 180.000 euro welke voor iedere vennoot op 1/3 winstaandeel uitkomt. Hierin zit ons voorschot in berekend. (salaris). Mijn inziens is het billijk dat bij het voorzetten van de zaak ik de de risico draag. Gelet op de financiële zaken denk ik persoonlijk dat het resultaat om de vennoten te betalen niet beschikbaar is en daarbij gelet op het negatieve resultaat zij een deel moeten betalen voor het uitreden. (3) Is dit redelijk, klopt dit. De akte is opgemaakt door de accountant. Persoonlijk heb ik bij deze akte, waarbij de gegevens in de akte ook nog een niet kloppen, wo oude bedrijfsnaam, is halveweg veranderd, de data in de akte kloppen niet, geen goed gevoel van betrouwbaarheid. (4) Wat kan ik hieraan doen?
Ik zou graag advies willen hebben hoe dit aan te pakken.
M.vr.gr.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag