• 0

Misleidende meta-title?

Ik gebruik bij 1 van mijn reizen het woordje 'seminar' in mijn meta-title. Daarop wordt ik intussen in google op de 1e pagina gevonden (in combinatie met een ander woord). Alleen is de reis die ik aanbied niet echt een seminar. Maar ik weet dat mensen daarop zoeken.

 

Mag dit of juist niet? Kan dit een probleem geven?

 

Op de pagina zelf staat uiteraard alles correct en geen misleidende informatie. Het woordje 'seminar' kom je ook nergens meer tegen.

 

P.S.

Gek genoeg noem ik dat woord maar 1 x in de title en sta ik voortaan op de 3e plaats in google. En pagina's met andere voor mij belangrijke key-words die ik wel 100x noem zijn voor google onvindbaar... :-\ wat een ellende...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mag dit of juist niet? Kan dit een probleem geven?

 

Ik denk niet dat je een straf krijgt van google voor deze 'misleiding'. Maar als je pagina niet over een seminar gaat heb je dan uberhaupt iets aan de bezoeker die via dat trefwoord op je site komt? Of is het tweede zoekwoord wel erg relevant?

Link naar reactie
  • 0

Mag dit of juist niet? Kan dit een probleem geven?

 

Ik denk niet dat je een straf krijgt van google voor deze 'misleiding'. Maar als je pagina niet over een seminar gaat heb je dan uberhaupt iets aan de bezoeker die via dat trefwoord op je site komt? Of is het tweede zoekwoord wel erg relevant?

 

Voor google was ik ook niet bang ;D

Inderdaad, het tweede zoekwoord is erg relevant c.q. de combinatie.

Link naar reactie
  • 0

P.S.

Gek genoeg noem ik dat woord maar 1 x in de title en sta ik voortaan op de 3e plaats in google. En pagina's met andere voor mij belangrijke key-words die ik wel 100x noem zijn voor google onvindbaar... :-\ wat een ellende...

Als je hem letterlijk 100x noemt zal Google je mogelijk bestraft hebben voor het 'overgebruiken' van het keyword. Probeer in dat geval synoniemen en gerelateerde woorden in te zetten om deze straf te voorkomen.

 

Link naar reactie
  • 0

Voor google was ik ook niet bang ;D

Enig andere risico dat ik zie is dat je bezoeker je pagina gelijk weer verlaat.

 

Inderdaad, het tweede zoekwoord is erg relevant c.q. de combinatie.

Relevant voor wat of wie? Je zegt dat de pagina niet over een seminar gaat. Het tweede woord is wel relevant voor de pagina. Stel even dat dat woord 'china' is. Dan is 'seminar china' misschien heel relevant voor je bezoeker (lees: veel zoekopdrachten en wellicht actueel) maar niet voor je pagina. Kleine kans dat je die bezoeker daar anders over denkt. Vandaar ook m'n vraag of je iets hebt aan die bezoekers (vragen ze informatie aan, klikken ze door naar andere paginas?)

 

Als het zo in elkaar zit zou ik me nergens zorgen over maken. Ik krijg bergen bezoekers op mijn site op zoekwoordcombinaties die niet relevant zijn voor de pagina.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.