• 0

17 Jarige heeft advies nodig

Hallo allemaal,

 

Mijn naam is Maikel en ik ben 17 jaar, zit in klas 4vmbo. Dit is dus mijn examenjaar, maar ik zit met een klein probleempje namelijk dat ik altijd dacht dat ik iets in de computerbranche wilde gaan doen maar nu het eenmaal zo ver is dat ik daarvoor naar een andere school ga, besef ik dat het toch niet is wat ik precies wil gaan doen.

 

Ik zit wel veel achter de computer en weet er ook wel veel vanaf, maar wil er niet echt mijn beroep van maken. Nu had ik het hier gisteren met mijn moeder over en die zei: "wat wil je dan gaan doen?". Ik antwoordde dat het mijn droom is om een eigen scooter winkel te beginnen. Mijn moeder antwoordde daarop dat ik er misschien de kost niet mee zou kunnen verdienen. En dat ik nog wel jong was. Dus we kwamen er niet aan uit hoe ik het allemaal moest gaan aanpakken. Vandaar dat ik vandaag op zoek ben gegaan naar informatie op het internet. Als eerste kwam ik op dit forum, en het lijkt me dat ik er veel advies kan krijgen / opdoen.

 

Mijn vraag is nu dus: Ik ben 17 jaar en kan daarom nog geen eigen bedrijf opzetten, ik wil niet verder gaan in de computerbranche maar weet geen andere oplossing. Wat raden jullie mij dus aan? Kwa opleiding etc.

 

P.s Mijn moeder zei wel dat ik met iemand samen kon gaan doen, maar ik heb van mijn neef geleerd dat het werken met een campagnon ook niet alles is. Hij heeft er namelijk ook problemen mee gehad.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Met rembours versturen vinden klanten wel handig maar ze doen het niet als ze maar 1 stickertje kopen ofzo. En onder rembours verzenden is niet echt goedkoop. Maar als je bedrijf een beetje gaat groeien en je bestelt veel. Kun je die producten dan allemaal kwijt in jou huis?

Ik wens je veel sucses laat het maar horen als je website klaar is.

Want als de prijzen echt goedkoop zijn en de service is goed dan zeg ik het voort aan vrienden van me ik en nog wat mensen hebben een scooter and we love tuning 8) ik had een leovincie uitlaat voor 90 euro gekocht bij de goedkoopste in Ede voor hoeveel kun jij eraan komen?

 

Link naar reactie
  • 0

hoi maikel

als je nu eens van je spaargeld 2/3 scooters koopt en dan (bijv. op marktplaats) probeert te verkopen en zo een handeltje opzetten .

Als je dit een paar maanden doet weet je of je het ondernemen leuk vind

en of je het in je hebt, lukt dat dan heb je weer een leuk spaarcentje erbij.

Als het niet loopt dan kun je nog alle kanten uit, zo iets heb ik ook met auto,s gedaan.

Ik ben wel een andere kant op gegaan maar heb er veel van geleerd en ben nu zelfstandig ondernemer .

gr sprinter

 

Link naar reactie
  • 0

Maikel, neem inderdaad je tijd en probeer zoveel mogelijk te leren. Voor mij gaat dat me in de praktijk beter af dan met schoolboeken.

 

Ik heb zelf wel Small Business HBO gedaan en dat is ook niet alles. Je leert van alles een beetje. Ik kwam er uiteindelijk vrij verward uit. Ik ben op dit moment fulltime ondernemer en moet hard aan de weg timmeren om goed rond te komen.

 

Je kan ook eerst gaan werken bij een baas om ervaring op te doen of om zo uit te sluiten wat je in ieder geval NIET wilt gaan doen!

 

Gr,

 

Marc

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.