• 0

17 Jarige heeft advies nodig

Hallo allemaal,

 

Mijn naam is Maikel en ik ben 17 jaar, zit in klas 4vmbo. Dit is dus mijn examenjaar, maar ik zit met een klein probleempje namelijk dat ik altijd dacht dat ik iets in de computerbranche wilde gaan doen maar nu het eenmaal zo ver is dat ik daarvoor naar een andere school ga, besef ik dat het toch niet is wat ik precies wil gaan doen.

 

Ik zit wel veel achter de computer en weet er ook wel veel vanaf, maar wil er niet echt mijn beroep van maken. Nu had ik het hier gisteren met mijn moeder over en die zei: "wat wil je dan gaan doen?". Ik antwoordde dat het mijn droom is om een eigen scooter winkel te beginnen. Mijn moeder antwoordde daarop dat ik er misschien de kost niet mee zou kunnen verdienen. En dat ik nog wel jong was. Dus we kwamen er niet aan uit hoe ik het allemaal moest gaan aanpakken. Vandaar dat ik vandaag op zoek ben gegaan naar informatie op het internet. Als eerste kwam ik op dit forum, en het lijkt me dat ik er veel advies kan krijgen / opdoen.

 

Mijn vraag is nu dus: Ik ben 17 jaar en kan daarom nog geen eigen bedrijf opzetten, ik wil niet verder gaan in de computerbranche maar weet geen andere oplossing. Wat raden jullie mij dus aan? Kwa opleiding etc.

 

P.s Mijn moeder zei wel dat ik met iemand samen kon gaan doen, maar ik heb van mijn neef geleerd dat het werken met een campagnon ook niet alles is. Hij heeft er namelijk ook problemen mee gehad.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Boekhouden kun je mbv een simpel boekhoud programma zelf wel. Ik zou wel een boek erover lezen, want de simpele dingen moet je wel weten. Voor stufi maakt het niet uit of je een onderneming hebt als je onder een bepaald bedrag verdiend. Als je boven een x bedrag pm aan winst maakt, dan zou ik wel oppassen. Het exacte bedrag staat op de site van het ibg (neem ik aan), maar het ligt redelijk hoog.

Link naar reactie
  • 0

Daar zal ik dan waarschijnlijk wel niet aankomen, want ik ben immer niet echt op winst uit, als ik maar uit de kosten kan komen.

 

Dus ik heb geen boekhouder nodig ivm de btw en alles?

 

Dan de laatste vraag voor vandaag, wat voor verzekereingen ik zou moeten afsluiten. ivm annuleringen enzo, dat is dus het nadeel als ze niet vooruit betalen

Link naar reactie
  • 0

Voor de btw e.d. heb je niet een boekhouder nodig, je kunt het prima zelf. Het zal misschien wel moeilijk zijn in het begin. Je kunt er wel een inhuren, maar dat kost aardig wat geld. Wat voor verzekeringen je af moet sluiten weet ik niet, maar ik zou wel op zoek gaan naar een incassobureau. Een die op no cure, no pay basis werkt zou ideaal zijn. Ik zou ook even de precieze regels van verkoopovereenkomsten doorlezen. Anders kun je nog voor ongename verassingen komen te staan.

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel mag ik bijverdienen?

 

 

Naast je studiefinanciering mag je in 2003 9.847,22 euro netto verdienen zonder dat dit gevolgen heeft voor je studiefinanciering. Wanneer je in dit kalenderjaar minder dan 9.847,22 euro bijverdient, hoef je niets te doen.

 

Dus dat is heel wat.

 

Btw, welk boekhoud programma zou je me aanraden?

 

Nu alleen nog voor verzekeringen kijken voordat ik met mun ma mee mag ;)

 

Nog bedankt voor de reackties allemaal.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Heren.... de "search" in ons forum werkt prima hoor ;)

 

heeft iemand hier een tip voor een goed no cure no pay incasso bureau waar ie goeie ervaringen mee heeft? concrete namen en ervaringen zijn namelijk altijd meer betrouwbaar en handig natuurlijk.

Is al eens in dit forum besproken. For just in case plaats ik een linkje naar Zibb

 

Btw, welk boekhoud programma zou je me aanraden?

 

Nu alleen nog voor verzekeringen kijken

Maikel … voor wat betreft boekhoudprogramma’s en verzekeringen.

Brows even naar het board “Financiën, administratie en credit management”. Daar kom je vragen en informatie hierover tegen.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

ok bedankt,

 

Ik ben net terug van de kvk. Ben nu dus ingeschreven.

 

Nu kan ik dus mijn prijslijsten gaan aanvragen, btw nummer aanvragen.

 

Ik moet nu nog tpgpost bellen denk ik, of misschien dat jullie daar ook informatie over hebben. Over het verzendon onder rembours, dus welke kosten, en wat moet ik doen als de consument een product wat besteld is niet wil hebben? ( ik heb wel een algemene voorwaarden cd dus daar zet ik in ieder geval al iets in)

Link naar reactie
  • 0

Idd, succes!

 

Ik moet nu nog tpgpost bellen denk ik, of misschien dat jullie daar ook informatie over hebben. Over het verzendon onder rembours, dus welke kosten, en wat moet ik doen als de consument een product wat besteld is niet wil hebben?

 

Informatie over de kosten zijn denk ik ook op de site van tpg verkrijgbaar.

 

( ik heb wel een algemene voorwaarden cd dus daar zet ik in ieder geval al iets in)

 

Wat bedoel je hiermee? Heb je een cd-rom waarop een voorbeeld v/d algemene voorwaarden staat?

 

Link naar reactie
  • 0

Best wel even iets om uit te leggen inderdaad.

 

Het gaat erover dat ik een zekerheid heb, dus dat ik er zeker van ben dat ik betaald krijg, en in de algemene voorwaarden heb ik dan ook staan dat bij annulering zoveel % van het bedrag betaald moet worden in ieder geval. Dus dat ik toch niet alles verlies. En mijn ma zei ook dat ik moest proberen te regelen met de leverancier, of ik bij annulering terug zou kunnen sturen. Als de mensne vooruit betalen is het geen probleem, maar niet iedereen vertrouwd dat.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tuurlijk blijf ik jullie allemaal op de hoogte houden, kom net van office center af. Daar heb ik al een pasje gehaald, mijn neef, die ook een bedrijf heeft gehad zei dat ik mijn telefoon provider moest bellen, en vragen of ze het kunnen omzetten naar zakelijk. Goed idee of niet?

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Je telefoon omzetten van privé naar zakelijk is op zich geen slecht idee.

Maar bedenk wel dat die abonnementskosten vaak veel hoger liggen. Het kan zijn dat je van privé circa 20 euro naar zakelijk circa 70 euro overstapt en is nogal een verschil. Heeft alleen zin als je daadwerkelijk heel veel gaat bellen zakelijk. Dus misschien eerst even offertes bij je provider opvragen en vergelijken en anders even mee wachten.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Hij zei dat ik dan de btw kon aftrekken, omdat ik dan kon aantonen dat het voor zakelijk gebruik is.

 

 

Maar bedenk wel dat die abonnementskosten vaak veel hoger liggen. Het kan zijn dat je van privé circa 20 euro naar zakelijk circa 70 euro overstapt

 

Kosten bleven hetzelfde volgens hem, alleen de factuur werd anders opgemaakt

Link naar reactie
  • 0

Ik las ook in het handboek ondernemen dat ik het abbonement van thuis kon aftrekken, ook de telefoontjes, behalve de prive telefoontjes. Maar hoe willen ze dat gaan controlenen? moet ik dan een gespecificeerde rekening vragen waar alle nummers op staan?

Link naar reactie
  • 0

Hmm, loopt toch nog niet lekker met die leveranciers:

 

antwoord van 1e leverancier:

 

Beste Maikel,

 

Bedankt voor de belangstelling in onze producten.

Wij als PePeParts hebben een afspraak gemaakt met onze dealers

dat wij niet leveren aan internetwinkels. Mocht je in de toekomst een eigen

scooterwinkel beginnen, dan willen wij jou graag van dienst zijn.

Wij wensen je veel succes met je onlinewinkel.

 

Met vriendelijke groeten,

 

PePeParts.

 

ik antwoordde dat ik hoopte dat andere leveranciers het wel zouden doen, omdat ik anders met een probleem zou zitten. Denken jullie dat dat echt zijn reden was of komt het door mijn leeftijd?

Link naar reactie
  • 0

Allereerst nog even mijn felicitaties met de inschrijving bij de KvK. Nu is het echt officieel, dus bij deze wens ik je veel succes toe! :)

 

Ik denk dat niet via internetwinkels willen verkopen echt de reden is ja, veel retailers (de 'dealers' uit de email) pikken het niet als hun leverancier ook producten verkoopt aan hun concurrent. Dan weigeren ze die producten nog langer te verkopen, en dreigt de leverancier zijn retailnetwerk kwijt te raken. Dus verdeelt men Nederland vaak in een boel vlakjes, en zoekt men in elk vlakje slechts één of enkele afnemers, zodat die elkaar niet teveel beconcurreren. Vandaar dat men vaak niet toestaat dat internetwinkels met hun oorspronkelijke afnemers gaan concurreren, want die verpesten dan het vlakjesverhaal doordat ze landelijk te bereiken zijn (in tegenstelling tot echte winkels, die vaak kleine, niet overlappende afzetgebieden hebben). Wel balen, maar dit zul je nog wel vaker tegenkomen ben ik bang. Ik zou haast zeggen, lees hoe men er hier mee omgaat en leer van Michael Dell! Maar misschien is dat iets te enthousiast, en nu nog te ver buiten je mogelijkheden. :)

Link naar reactie
  • 0

Allereerst bedankt voor je felicitaties,

 

En ik heb nu een goede regeling getroffen als ik er echt niet zou uitkomen.

 

Een scooterwinkel in hogewaar dacht ik, wil mij helpen aan onderdelen te komen, als er geen enkele leverancier is die aan mij levert, besteld hij het voor mij hij hoeft hier niks voor terug te hebben. Maar hij zal waarschijnlijk wel meer korting krijgen dan omdat hij meer afneemt

 

Maar toch leuk aangeboden vind ik, en een goede oplossing. Misschien dat ik zoiets ook kan regelen met een scooterwinkel in mijn omgeving.

 

Nu ga ik effe slapen ;)

Link naar reactie
  • 0

Zeer lang geleden dat ik hier ben geweest, maar niet voor niks weer hier terug.. Je zal nog wel van me horen in een nieuw topic, ik hoop dat het deze x alleen wat beter uitpakt

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.