• 0

Spaarrekening als bedrijfsrekening?

Hallo,

Ik ga van start met een eigen eenmanszaak in de ict branche.

maar nu is mijn vraag of ik mijn spaarrekening kan gebruiken als mijn bedrijfsrekening?

Als dat kan, kan het wel dat ik op die rekening betalingen kan ontvangen van andere rekeningen?

(dus niet een rekening van mij)

Vriendelijke groet,

Justin

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16673-spaarrekening-als-bedrijfsrekening/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Justin,

Dat hangt af van de voorwaarden die aan de spaarrekening zijn verbonden. Dikwijls kan geld van een spaarrekening slechts worden overgemaakt naar de eigen rekening-courant. Op die wijze zou je dus crediteuren niet kunnen betalen.

Waarom zou he dit eigenlijk zo willen organiseren? Neem een zakelijke rekening bij een bank. Stort daarop het geld dat je voor de onderneming nodig denkt te hebben (als privé storting in de onderneming) en laat je voor je diensten gewoon op die rekening betalen.

John

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

• 0

Als je een zakelijke rekening opent bij de ABN ben je dan verplicht om er een bedrag op te storten? zo ja, hoeveel is dat?

Justin,

Dat hangt af van de voorwaarden die aan de spaarrekening zijn verbonden. Dikwijls kan geld van een spaarrekening slechts worden overgemaakt naar de eigen rekening-courant. Op die wijze zou je dus crediteuren niet kunnen betalen.

Waarom zou he dit eigenlijk zo willen organiseren? Neem een zakelijke rekening bij een bank. Stort daarop het geld dat je voor de onderneming nodig denkt te hebben (als privé storting in de onderneming) en laat je voor je diensten gewoon op die rekening betalen.

John

• 0

Als je een zakelijke rekening opent bij de ABN ben je dan verplicht om er een bedrag op te storten? zo ja, hoeveel is dat?

...

Een belletje naar de ABN geeft je dat antwoord... Kijk anders op hun site, daar hebben ze vast wel de voorwaarden staan.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

• 0

Nee hoor niet verplicht. Bedragen worden als het goed is erop gestort door jouw debiteuren.

Ze zullen wel een zakenbalie hebben, daar melden.

Neem wel een origineel uittreksel KvK en je paspoort nee.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar