• 0

wanneer kun je een definitieve aanslag verwachten?

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 1

Wanneer je het geld terug krijgt hangt af van wanneer je je aangifte hebt gedaan. Het wil wel eens lang duren bij de belastingdienst, het goede nieuws is dat je wel de rente vergoed krijgt. Je hebt wel de voorlopige aanslag gekregen (ze hebben je aangifte dus wel ontvangen)?

• 1

Waneer je het krijgt is niet zomaar te zeggen.

Wel is te zeggen dat als je geld moet betalen het vele malen sneller gaat als dat je geld terugkrijgt.

Ik zit nog te wachten op de definitieve aanslag over 2006 en heb al te horen gekregen dat dan nog wel 3 jaar op zich kan laten wachten....

Voorlopige aanslagen worden niet meer gedaan indien je geld terugkrijgt.

• 2

Ik ben even benieuwd wanneer je als IB ondernemer je definitieve aanslag kunt verwachten.

Ik krijg als het goed is nog een paar honderd terug (met rente) maar van 2006 tot nu toe nog niets ontvangen. Is dat normaal of moet ik de belastingdienst eens bellen?

Hoi Oracle,

De fiscus moet binnen 3 jaar na afloop fiscaal jaar de aanslag definitief opleggen. 2006 kan dus op zich laten wachten tm eind 2009.

Als je geld terugkrijgt, zul je altijd een voorlopige teruggave ontvangen. Dat duurt doorgaans 3 maanden. In jouw geval is dat niet gebeurd, maar kun je er alsnog schriftelijk om verzoeken.

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 1

Deze thread doorlezend, realiseer ik me weer eens wat een geweldig forum dit is.

Dit soort info heb ik niet direct nodig, maar altijd goed om te weten!

Zal links en rechts maar weer eens wat reusjes uitdelen ;)

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar