• 0

Hoe belangrijk is het herkomstland van de hosting-provider voor SEO?

Omdat ik voor een aantal zoekwoorden nog steeds niet goed gevonden wordt blijf ik aan kijken en uitproberen waar dit aan kan liggen.

 

Nu las ik ergens dat het land waar de site gehost wordt van belang is voor google. D.w.z. als ik in Duitsland (zoals in mijn geval) gevonden wil worden zal ik een hosting-provider in Dtl. moeten hebben? Klopt dit verhaal?

 

Ik heb mijn domein bij een Nederlandse provider geregistreerd. Het wordt bij hem doorgeschakeld naar een IP nr. /eigen webserver in Dtl. Kijkt google dan naar de plaats van de server? Of waar mijn domein geregistreerd staat?

 

(P.S. De taal in mijn meta tags staat wel goed trouwens.)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu las ik ergens dat het land waar de site gehost wordt van belang is voor google. D.w.z. als ik in Duitsland (zoals in mijn geval) gevonden wil worden zal ik een hosting-provider in Dtl. moeten hebben? Klopt dit verhaal?

 

Voor zover ik weet klopt het niet... althans, het is zeker niet zo belangrijk als het stellen van de site in de juiste taal, en het hebben van een een domein onder het juiste nationale tld. Dat het echt geen enkele invloed heeft valt natuurlijk niet te garanderen, wat dat betreft blijven googles wegen ondoorgrondelijk.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mijn domein bij een Nederlandse provider geregistreerd. Het wordt bij hem doorgeschakeld naar een IP nr. /eigen webserver in Dtl. Kijkt google dan naar de plaats van de server? Of waar mijn domein geregistreerd staat?

 

Nee, de locatie van je webserver maakt amper uit voor Google, de informatie die je zelf geeft is veel belangrijker.

Link naar reactie
  • 0

Mijn blogje staat bij een Amerikaanse provider en de naam is daar ook geregistreerd. Scoort als een dolle. Locatie maakt dus weinig tot niets uit.

 

Mocht je een generieke domeinnaam hebben (als .net, .com etc dus niet .nl) en het nog niet gedaan hebben: in de 'webmaster tools' van google kun je je doelland instellen. Geen idee of dat veel effect heeft maar mijn site schaadt het in ieder geval niet.

 

Inkomende linkjes met jouw gewenste zoekwoorden als gelinkte tekst doen wonderen (al is de reisbranche knap lastig door grote concurrentie)

Link naar reactie
  • 0
geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de links. Nu lees ik dit:

 

"Tot op bepaalde hoogte is de geografische locatie waar een website wordt gehost van invloed op de relevantiebepaling en ingenomen posities in de zoekresultaten. Voor geografische targeting is het daarom een voordeel wanneer de website in het land van de geografische doelgroep wordt gehost. De keuze voor subdomeinen biedt de keus elk subdomein in het corresponderende land te laten hosten..."

 

Wat betekend in mijn geval 'hosten'? Waar mijn domein geregistreerd staat (Nederland) of waar mijn webserver staat (Duitsland)??

 

Wat ik verder ook niet begrijp:

 

Als ik in google.nl een voor mij belangrijk (Duits) zoekwoord ingeef sta ik op pagina 1. Als ik dit zoekwoord in google.de ingeef, sta ik ergens op nr. nietgevondenworden :(

Het aantal zoekresultaten is bijna gelijk (google.nl = 747.000, google.de = 748.000).

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

 

Als ik in google.nl een voor mij belangrijk (Duits) zoekwoord ingeef sta ik op pagina 1. Als ik dit zoekwoord in google.de ingeef, sta ik ergens op nr. nietgevondenworden :(

Het aantal zoekresultaten is bijna gelijk (google.nl = 747.000, google.de = 748.000).

 

Is toch logisch? Je geeft een Duits woord op in google.nl, dus veel kans dat Google de resultaten uit Nederland geeft die dan net dat Duits woord hebben, het is een kwestie van sortering. Je Duits woord is in Duitsland (google.de) uiteraard niet te vinden in die overvloed van Duits.

Link naar reactie
  • 0

 

Als ik in google.nl een voor mij belangrijk (Duits) zoekwoord ingeef sta ik op pagina 1. Als ik dit zoekwoord in google.de ingeef, sta ik ergens op nr. nietgevondenworden :(

Het aantal zoekresultaten is bijna gelijk (google.nl = 747.000, google.de = 748.000).

 

Is toch logisch? Je geeft een Duits woord op in google.nl, dus veel kans dat Google de resultaten uit Nederland geeft die dan net dat Duits woord hebben, het is een kwestie van sortering. Je Duits woord is in Duitsland (google.de) uiteraard niet te vinden in die overvloed van Duits.

 

Hoezo logisch? De 747.000 op google.nl zijn geen Nederlandstalige sites maar Duitse sites (ik zoek wel op google.nl maar 'op het internet' en niet 'pagina's in het Nederlands' of 'pagina uit Nederland' . En mijn site is niet in het Nederlands, dus waar haalt google dan mijn site ineens vandaan?

 

Dus toch omdat ik het domein hier in Nederland geregistreerd heb?

 

Ik vind het helemaal niet logisch...

Link naar reactie
  • 0

De extensie van je site kan de nodige invloed hebben. Als je .nl hebt dan zit je doelgroep blijkbaar in Nederland. Dus zoekt een Nederlander op jouw Duitse woord dan zul je beter scoren dan de concurrentie met een .de extensie.

 

Mijn doelgroep zit in Duitsland, dus heb ik uiteraard een .de site, met Duitse teksten ;)

 

Link naar reactie
  • 0

De extensie van je site kan de nodige invloed hebben. Als je .nl hebt dan zit je doelgroep blijkbaar in Nederland. Dus zoekt een Nederlander op jouw Duitse woord dan zul je beter scoren dan de concurrentie met een .de extensie.

 

Mijn doelgroep zit in Duitsland, dus heb ik uiteraard een .de site, met Duitse teksten ;)

 

 

Google Webmaster hulp programma's gebruiken kan je het zo 'echt' aangeven

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Stond al op 'Duitsland'.

 

Maar wat ik me afvraag: er staat dat je dit eigenlijk alleen maar voor bijv. een .com domein hoeft te doen. Ik heb .com ook geregistreerd (in Nederland). Dit wordt geforward naar mijn .de domein.

Maar omdat ik het .com domein niet gebruik (behalve de forward dan) heb ik hiervoor ook geen voorkeursregio ingesteld.

 

Zal het daaran liggen? Eigenlijk maakt die forward ook geen zin, kan ik die beter weer uitzetten?

 

Ik blijf erbij dat het iets met al mijn .de/.nl/.com domein en forward en registratie in Nederland enz. te maken heeft - maar ik zie door de bomen het bos niet meer.... :-\

Link naar reactie
  • 0

Ik ben sinds deze week bezig om ook domeinen te fwd / capture en weet ik wat allemaal te doen. > 30 domeinen > 4 providers en ik zal jullie de resultaten over een week of 4 laten weten; lijkt me een mooie tijdslijn.

 

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Maar wat ik me afvraag: er staat dat je dit eigenlijk alleen maar voor bijv. een .com domein hoeft te doen. Ik heb .com ook geregistreerd (in Nederland). Dit wordt geforward naar mijn .de domein.

Maar omdat ik het .com domein niet gebruik (behalve de forward dan) heb ik hiervoor ook geen voorkeursregio ingesteld.

 

De doelregio hoef je / is alleen voor niet landgebonden domeinextensies in te stellen. Bij een aantal .nl domeinen staat standaard Nederland en is niets te wijzigen. Voor een .net heb ik het zelf ingesteld. Geen idee of .com regio gebonden is, ik gok van niet.

 

Met forwarden moet je even opletten. Als iedere url via zowel de .com / .nl en .de te benaderen is en je stuurt ze door met een verkeerd soort redirect (een zgn 302) kan dit nadeling uitpakken. Google kan dat namelijk zien als pagina A hoort bij de .com site, pagina B bij de .nl site en pagina C bij de .de site. Als je me de link naar je sites stuurt controleer ik wel even of dat goed gaat.

Link naar reactie
  • 0

Maar wat ik me afvraag: er staat dat je dit eigenlijk alleen maar voor bijv. een .com domein hoeft te doen. Ik heb .com ook geregistreerd (in Nederland). Dit wordt geforward naar mijn .de domein.

Maar omdat ik het .com domein niet gebruik (behalve de forward dan) heb ik hiervoor ook geen voorkeursregio ingesteld.

 

De doelregio hoef je / is alleen voor niet landgebonden domeinextensies in te stellen. Bij een aantal .nl domeinen staat standaard Nederland en is niets te wijzigen. Voor een .net heb ik het zelf ingesteld. Geen idee of .com regio gebonden is, ik gok van niet.

 

Met forwarden moet je even opletten. Als iedere url via zowel de .com / .nl en .de te benaderen is en je stuurt ze door met een verkeerd soort redirect (een zgn 302) kan dit nadeling uitpakken. Google kan dat namelijk zien als pagina A hoort bij de .com site, pagina B bij de .nl site en pagina C bij de .de site. Als je me de link naar je sites stuurt controleer ik wel even of dat goed gaat.

 

Bij mij staan er al 3 varianten in mijn handtekening :-)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Met forwarden moet je even opletten. Als iedere url via zowel de .com / .nl en .de te benaderen is en je stuurt ze door met een verkeerd soort redirect (een zgn 302) kan dit nadeling uitpakken. Google kan dat namelijk zien als pagina A hoort bij de .com site, pagina B bij de .nl site en pagina C bij de .de site. Als je me de link naar je sites stuurt controleer ik wel even of dat goed gaat.

??? euhm.... Ik begrijp er helemaal niks van, maar ik heb je even een pm gestuurd. Bedankt!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.