Geplaatst: 13 september 200816 j RAC 11 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie Ik heb aanloopkosten staan op mijn beginbalans. Wie kan mij verder helpen? Moet ik afschrijven op de aanloopkosten? ???
Geplaatst: 13 september 200816 j retail 1.4k berichten 8 Trofeeën 105 Reputatie Aanloopkosten is wel erg algemeen. Ik denk dat je beter alles specificeren kan en dan inboeken onder de betreffende posten.
Geplaatst: 13 september 200816 j ecofin 520 berichten 8 Trofeeën 23 Reputatie RAC De achtergrond van de balanspost wordt niet vermeld maar ik neem aan dat deze kosten te maken hebben met de opstart van de BV. Bedrijfseconomisch zou je deze aanloopkosten zo snel mogelijk af moeten schrijven. Het hangt verder een beetje af van de hoogte van het bedrag. Als dit niet al te groot is kan je overwegen ineens tot totale afschrijving over te gaan. John SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl
Geplaatst: 13 september 200816 j RAC 11 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie Auteur Op 13-9-2008 om 09:14, ecofin zei: RAC De achtergrond van de balanspost wordt niet vermeld maar ik neem aan dat deze kosten te maken hebben met de opstart van de BV. Bedrijfseconomisch zou je deze aanloopkosten zo snel mogelijk af moeten schrijven. Het hangt verder een beetje af van de hoogte van het bedrag. Als dit niet al te groot is kan je overwegen ineens tot totale afschrijving over te gaan. John Bedankt voor je reactie, Het zijn inderdaad kosten voor het opstarten van mijn eigen bedrijf. Ik heb er o.a. promotiekosten, notariskosten). Als ik het in een keer wil afschrijven gebeurt dat meestal in het eerste jaar? En als ik het niet in een keer wil afschrijven, hoe bepaal je hoe lang je er over kan afschrijven?
Geplaatst: 13 september 200816 j RAC 11 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie Auteur Op 13-9-2008 om 07:34, Rebel zei: Aanloopkosten is wel erg algemeen. Ik denk dat je beter alles specificeren kan en dan inboeken onder de betreffende posten. Het zijn kosten voor het opstarten van mijn eigen bedrijf. Ik heb er o.a. promotiekosten, notariskosten). Hoe bedoel je inboeken?
Geplaatst: 14 september 200816 j ecofin 520 berichten 8 Trofeeën 23 Reputatie RAC De periode waarover je afschrijft bepaal je uiteindelijk zelf, maar zoals ik al schreef beveel ik aan dit over een zo kort mogelijke periode te doen. Het liefst in één keer, dus tegelijk in het eerste afsluitende boekjaar van de onderneming. John SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl
Geplaatst: 14 september 200816 j ROVened 405 berichten 8 Trofeeën 18 Reputatie Wanneer het notariskosten zijn die betrekking op de oprichting van de besloten vennootschap hebben moeten deze ineens worden afgeboekt. Dit zou ook voor de promotiekosten kunnen gelden. Maar dat is afhankelijk van de soort (promotie)kosten en de omvang ervan. ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl. Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com
RAC
Ik heb aanloopkosten staan op mijn beginbalans. Wie kan mij verder helpen? Moet ik afschrijven op de aanloopkosten? ???