Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen
Geplaatst:

RAC

Ik heb aanloopkosten staan op mijn beginbalans. Wie kan mij verder helpen? Moet ik afschrijven op de aanloopkosten? ???

Featured Replies

Geplaatst:

retail

Aanloopkosten is wel erg algemeen.

Ik denk dat je beter alles specificeren kan en dan inboeken onder de betreffende posten.

Geplaatst:

ecofin

RAC

 

De achtergrond van de balanspost wordt niet vermeld maar ik neem aan dat deze kosten te maken hebben met de opstart van de BV. Bedrijfseconomisch zou je deze aanloopkosten zo snel mogelijk af moeten schrijven. Het hangt verder een beetje af van de hoogte van het bedrag. Als dit niet al te groot is kan je overwegen ineens tot totale afschrijving over te gaan.

 

 

John

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Geplaatst:

RAC

  • Auteur
  Op 13-9-2008 om 09:14, ecofin zei:

RAC

 

De achtergrond van de balanspost wordt niet vermeld maar ik neem aan dat deze kosten te maken hebben met de opstart van de BV. Bedrijfseconomisch zou je deze aanloopkosten zo snel mogelijk af moeten schrijven. Het hangt verder een beetje af van de hoogte van het bedrag. Als dit niet al te groot is kan je overwegen ineens tot totale afschrijving over te gaan.

 

 

John

 

Bedankt voor je reactie,

 

Het zijn inderdaad kosten voor het opstarten van mijn eigen bedrijf. Ik heb er o.a. promotiekosten, notariskosten). Als ik het in een keer wil afschrijven gebeurt dat meestal in het eerste jaar?

 

En als ik het niet in een keer wil afschrijven, hoe bepaal je hoe lang je er over kan afschrijven?

Geplaatst:

RAC

  • Auteur
  Op 13-9-2008 om 07:34, Rebel zei:

Aanloopkosten is wel erg algemeen.

Ik denk dat je beter alles specificeren kan en dan inboeken onder de betreffende posten.

 

 

Het zijn kosten voor het opstarten van mijn eigen bedrijf. Ik heb er o.a. promotiekosten, notariskosten). Hoe bedoel je inboeken?

Geplaatst:

ecofin

RAC

 

De periode waarover je afschrijft bepaal je uiteindelijk zelf, maar zoals ik al schreef beveel ik aan dit over een zo kort mogelijke periode te doen. Het liefst in één keer, dus tegelijk in het eerste afsluitende boekjaar van de onderneming.

 

John

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Geplaatst:

ROVened

Wanneer het notariskosten zijn die betrekking op de oprichting van de besloten vennootschap hebben moeten deze ineens worden afgeboekt. Dit zou ook voor de promotiekosten kunnen gelden. Maar dat is afhankelijk van de soort (promotie)kosten en de omvang ervan.

 

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.