• 0

Betaling naar Japans rekeningnummer

Ik probeer om via mijn bankrekening geld over te maken naar een Japanse bankrekening.

Volgens mij heb ik alles, informatie van de begustigde en van zijn bank, compleet met IBAN etc. nummers

 

Echter, ik krijg net (weer!) een telefoontje van de bank dat deze betaling niet gelukt is. De melding erbij is dat 'gegevens bank niet kloppen'. Daar kun je dus niets mee, de mevrouw van de bank heeft (via het 'systeem') om meer informatie gevraagd, wat er dan niet goed is.

 

Is er iemand hier die ervaring heeft met het betalen naar met name Japan en even via PM met mij de gegevens wil checken?

 

Tot nu toe betaalde ik via Paypal maar ben er achter gekomen dat het via de bank 10% goedkoper is!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Henri,

 

Leg het in de eerste instantie aan de Japanse payee per fax voor. Mogelijk bankiert hij via een subbranch van de bank. Hij is dan in elk geval tevens op de hoogte dat je wenst te betalen, maar je poging op bancaire zaken afstuit. Hij kan je mogelijk vertellen hoe andere buitenlanders hem betalen (met dezelfde insteek).

 

Succes, Karel

Link naar reactie
  • 0

Ik heb alle gegevens via hem verkregen. Deze betaling is een 'proef' betaling van E 5,- om de fouten in het traject boven water te krijgen. De vorige betaling was een flink stuk meer Euri, die dus ook mislukte.

 

Uit de reacties verneem ik dat de ontvanger ook niet (helemaal) op de hoogte is van alle ins en outs. Het duurde namelijk een tijdje voordat ik de IBAN code te pakken had, hij had die nog nooit nodig gehad.

 

Dus ik wil graag even met een ervaringsdeskundige mijn gevens 'checken'. Wellicht dat er iets heel 'lulligs' fout zit, ik heb geen idee.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 1

Beste Henri,

 

Wij hebben geen ervaring met de Japanse banken, wel met Duitse, Engelse en Belgische. Ik neem echter aan dat het systeem universeel is. Je mag de wijze waarop je het (verkeerd) doet naar mijn PM sturen. Dan zal ik het laten vergelijken met de wijze waarop wij onze buitenlandse leveranciers betalen (ABN). De juf die het bij ons doet is vandaag vrij, dus het wordt niet eerder dan morgen.

 

Karel

Link naar reactie
  • 0

Beste Henri,

 

Wij hebben geen ervaring met de Japanse banken, wel met Duitse, Engelse en Belgische. Ik neem echter aan dat het systeem universeel is. Je mag de wijze waarop je het (verkeerd) doet naar mijn PM sturen. Dan zal ik het laten vergelijken met de wijze waarop wij onze buitenlandse leveranciers betalen (ABN). De juf die het bij ons doet is vandaag vrij, dus het wordt niet eerder dan morgen.

 

Karel

 

Zeker niet universeel, helaas!

 

Naar welke bank (naam is genoed) wil je betalen

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Hoi Henri,

 

Ik kan me wel iets voorstellen met problemen bij Iban/Bic. Dit systeem werkt voornamelijk binnen Europa.

Probeer eens een Swift/Banrekening nummer combi. Welke bank gebruik je eigenlijk in Nederland? Stuur maar een PM, ik help je graag.

 

Succes

Mark

Link naar reactie
  • 0

Allemaal bedankt voor het meedenken (SUPER!)

 

Omdat ik de gegevens niet bij de hand heb, kan ik er nu helaas niet verder op in duiken (hoezo slechte timing van deze trhead...)

Morgenavond heb ik tijd om er mee verder te gaan. Vanavond koopavond, morgen een heuse taxateur op bezoek (ik verwacht veel volk) en daarna...

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

De bank die je noemt accepteert geen betalingen vanuit Nederland.

Vraag me niet waarom maar dat is wat in hun eigen documentatie staat.

 

Ik was er ook tegenaan gelopen en omdat ik enkele maanden daarna toch in Japan was, ben ik het maar eens na gaan vragen.

De dame aan de balie van de bank/postkantoor liet met hun interne documentatie zien en daarin staat letterlijk dat geen betalingen uit Nederland worden geaccepteerd.

 

Het rare was wel dat mijn familie wel een verzoek kreeg om een verklaring te teken dat het geld niet afkomstig was uit Noord-Korea maar vervolgens werd de betaling alsnog geweigerd.

Erg vreemd allemaal....

 

Andere banken lijken wel gewoon te werken, zelfs de allerkleinste boerenbankjes.

Hoewel het lastig is, kan je misschien het beste het eerst proberen na te vragen.

De ING (waar ik het via had overgeschreven) wist van niets en kon ook niet van te voren zeggen of het gaat lukken (met correcte gegevens uiteraard).

 

Link naar reactie
  • 0

Zover ik uit de posts heb begrepen gaat het hier om de Japanse Postbank.

Echter, de meeste Japanners hebben meerdere rekeningen bij verschillende banken.

Vraag je Japanse contact eens of ie een rekening heeft bij een grote Japanse bank zoals Mitsubishi UFJ,

Mizuho, SMBC (Sumitomo Mitsui Banking Coorporation).

Meestal wel omdat zakelijke transacties meestal via deze banken gedaan worden.

Overschrijven met IBAN/BIC zou in deze gevallen wel moeten lukken.

 

De Japanse postbank is nog niet ingehaakt op het private banksysteem omdat het pas 1-2 jaar geleden geprivatiseerd is.

Misschien dat het daarom nog niet kan (ik weet niet hoe het zit tussen de Postbanken onderling).

 

verder meen ik ook dat je SWIFT nodig hebt en sommige Japanse banken vragen ook om de naam van de houder van de rekening.

Link naar reactie
  • 0

Klopt, SWIFT is het toverwoord. Mijn onkunde blijkt hier maar weer eens uit.

 

Vwb de Japan Post Bank, mijn Japanse leverancier vertelde dat hij expliciet had gevraagd bij z'n bank of betalingen uit bijvoorbeeld de NL geaccepteerd werden. Hij kreeg te horen dat het niet een issue is van de Japan Post Bank, maar van de versturende bank.

 

Heel vreemd allemaal, ik hoop bij de Rabobank nu eens een kenner aan de lijn te krijgen....

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Excuus, klopt.

Bic en Swift zijn dezelfde.

 

edit:

Enige verwarring van mijn kant omdat men bij betalingen binnen Europa veelal de combi I(nternationaal)bankrekening nummer en BIC gebruikt. Internationaal heeft men het vooral over een Swift (BIC) en gewoon rekeningnummer....

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb zelf wel ervaring met overboeken naar Japan met een overschrijvingskaart van de postbank.

Dat was geen probleem. Dat was een tijdje geleden dus over de kosten moet je maar eens bij de postbank (ING) informeren.

Telebankieren zou ook moeten lukken als je worldgiro hebt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.