• 0

Eenmanszaak gestaakt: wat te doen met de crediteuren?

Gast Verwijderd account

Hallo!

Ik zit met een probleem en wel het volgende.

Ik ben in oktober 2007 mijn bedrijfje gestaakt, maar er zijn crediteuren open blijven staan.

Hoe boek ik bij de aangifte IB die crediteuren naar mijn prive over als schuld?

BVD

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

A: je kan beter wachten met het uitschrijven van je eenmanszaak tot alle crediteuren betaald zijn, want nu heb je ze inderdaad privé. Ja, je kan ze boeken als schuld, maar ik weet niet of ze daarmee ook aftrekbaar zijn. Waarom hef je in hemelsnaam een zaak op als er nog crediteuren zijn?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

• 0

Hoooo.... Wacht effe...!

Ik sta n.l. met mijn jas aan om naar de brievenbus te lopen, om de uitschrijvingspapieren van de KvK de deur uit te doen !!

Mijn crediteuren zijn ook nog niet betaald, (moeten nog het accoord in) maar ik begreep dus, dat ik geen bijstand kan aanvragen, of naar het CWI kan, wanneer ik nog ingeschreven sta....

Marcel

• 0

Ow, dan moet je even vragen aan het CWI hoe je hier mee om moet gaan. Ik neem aan dat ze geen probleem hebben met je eenmanszaak als je die aan het afsluiten bent en dus geen werkzaamheden meer verricht. Bel ze even.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

• 0

Hoooo.... Wacht effe...!

Ik sta n.l. met mijn jas aan om naar de brievenbus te lopen, om de uitschrijvingspapieren van de KvK de deur uit te doen !!

Mijn crediteuren zijn ook nog niet betaald, (moeten nog het accoord in) maar ik begreep dus, dat ik geen bijstand kan aanvragen, of naar het CWI kan, wanneer ik nog ingeschreven sta....

Marcel

Down (Marcel) heeft gelijk.

Zolang je ingeschreven staat kan er geen uitkering worden aangevraagd.

Je moet zelfs je uitschrijving, vanaf die datum begint de uitkering, en alle bankzaken overleggen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar