• 0

Eenmanszaak , 2 activiteiten, Var verklaring nodig?

Beste Levellers

 

Hierbij even een vraag waar ik na lang speurwerk nog steeds geen antwoord op heb. Uw hulp is nodig.

 

Ik heb een eenmanszaak..met 2 bedrijfsactiviteiten.

 

1) bedrijven kunnen mij inhuren voor administratieve ondersteuning, hulp bij sales acties, telesales, marktonderzoek

2) Naast bovenstaande werkzaamhede exploiteer ik ook een webshop...Deze is net nieuw en in de opstartfase, maar wordt zeker dit jaar nog flink uitgebreid

 

Nu heb ik voor activiteit 1 wellicht op termijn een VAR verklaring nodig. Maar hoe zit dat met acticiteit 2 ?

 

In hoeverre heb je Var nodig als beide activiteiten je meer dan genoeg klanten opleveren?

 

Hoe worden klanten van een webshop gezien door de belastingdienst? ( ivm de Var)

 

Stel ik heb dit jaar 1 opdrachtgever voo activiteit 1 en ik heb daarnaast 500 betalende klanten in mn webshop??

 

Hoe zit het dan met de VAR??

 

Elk antwoord of advies is welkom

Manuel Tingen

www.deepsale.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als een bedrijf gebruik wil maken van jouw diensten zullen ze om de VAR vragen. Als je die niet kunt overhandigen zal de overeenkomst hoogstwaarschijnlijk niet doorgaan. Deze activiteit, jezelf verhuren, heeft geen direct gevaar voor andere activiteiten. Als voor die activiteiten geen sprake kan zijn van een arbeidsrelatie met een andere organisatie.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 0

Het voeren van verschillende takken van sport in een eenmanszaak waarborgt geenzins het fiscale bestaansrecht van die eenmanszaak.

 

Als je voor activiteiten A geen VAR krijgt, dan zal de fiscus die activiteiten gewoon uit de ondernemingswinstsfeer halen. Dan heb je dus alleen voor de webshop een eenmanszaak. Als je daarvoor het urencriterium niet haalt, verdampen dus ook de ondernemersvoordelen.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.