• 0

Reclameslogan registreren

Hallo,

 

Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een reclamecampagne voor een vakantiepark. Deze campagne wordt ondersteun door een aparte campagnewebsite (beetje vergelijkbaar met http://www.groenestekker.nl/ van de BCC).

 

De naam van de campagne is een klein zinnetje, en nu kreeg ik van mijn klant de vraag of het verstandig is dit zinnetje te registreren, zodat anderen het niet kunnen gebruiken of misbruik van kunnen maken. Nu heb ik daar geen verstand van zelf, dus geef ik de vraag even door.

 

De campagne loopt ongeveer 4 maanden, daarna is de site ook weg.

 

Graag jullie reactie :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Registratie neemt ook enige tijd in beslag. Voor meer info zie de site van het Benelux Merkenbureau

Aan de andere kant, registratie kost als je het zelf doet zo'n 240 euro voor een periode van 10 jaar.

Je geeft zelf aan dat de campagne slechts 4 maanden duurt, is het niet erg zonde om die inspanning na 4 maanden zo af te schrijven door de site off line te halen. Hosting betaal je immers vaak voor een jaar.

De kracht van campagnes zit hem in herhaling, hoe vaker iemand iets hoort, hoe groter de kans dat het blijft hangen.

Mogelijk kom je er achter dat jouw campagne bij mensen iets los maakt en wordt de boodschap doorgegeven.

 

Het zijn zomaar een paar overwegingen.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst; de naam Benelux-Merkenbureau is de oude naam. Díe organisatie heet sinds 1 september 2006 Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BBIE).

 

Dit is de officiële instantie voor de registratie van merken en modellen in de Benelux.

 

( Daarnaast biedt het BBIE de mogelijkheid om het bestaan van ideeën, concepten, ontwerpen, prototypes enz. vast te leggen)

 

Ken je deze organisatie; heeft slagzinneregister:

 

http://www.gvr.nl/nl/1/13/default.aspx

 

Dit is wellicht zinvol als de slogan te beschrijvend is om als merk te registreren.

 

Kijk daarvoor eens op deze links:

 

http://www.boip.int/nl/merken/whatNodistinctiveness.html

 

EN

 

deze :

 

http://www.boip.int/nl/pdf/regulations/richtlijnenweigering_2004-09.pdf

 

OF

 

(nog beter / duidelijker) deze:

 

http://www.boip.int/nl/jurisprudence.php

 

Rudolf

 

Link naar reactie
  • 0

Als het een creatieve zin is, die het "persoonlijk stempel van de bedenker heeft", dan is hij impliciet beschermd door het auteursrecht.

 

Het is m.i. niet erg voor de handliggend dat een concurent met een zelfde slogan zal komen.

 

Zag dat CP de slogan "Nature deserves a break" gebruikt. Dit lijkt mij een voorbeeld van een zin die beschermd is door het auteursrecht omdat het woord "break" creatief is ingezet.

 

@Rudolf

Prima dat je ons hier van de diensten door BOIP op de hoogte wil brengen maar antwoorden in vele links is niet erg duidelijk. Mensen komen niet voor een verzameling links hier maar voor een antwoord.

Link naar reactie
  • 0

Juist links geven vaak 't beste antwoord is míjn ervaring op (ook andere) fora; díe kan élke forumbezoeker namelijk makkelijker (desnoods tzt.) bekijken en bewaren.

 

;-)

 

Daarnaast heb ik óók (enig) antwoord gegeven.

 

Rudolf

 

Link naar reactie
  • 0

Nouja, de campagnesite gaat lopen vanaf april, dus opzich nog alle tijd om het een en ander te regelen / registreren. Op de site wordt elke dag spelenderwijs een vakantie weggegeven.. vandaar ook dat na 4 maanden de website totaal niet meer relevant is. De kracht komt er hier ook uit veel mensen gewoon 4 maanden lang elke dag langs komen (bij wijze van...)

 

Ook de naam van de campagne is niet echt denderend of zijn woorden op een creatieve manier gebruikt. Het is beetje in de trend van "Ik Moet Er Echt Even Uit . nl", dus niet veel spannends...

Link naar reactie
  • 0

@Rudolf

Ik ben natuurlijk geen moderator dus ga vooral je gang, zeker als Expert Member, maar in een post 3 x een link naar de eigen site opnemen zonder er verder veel woorden aan vuil te maken ( :P) vind ik niet erg fraai. Maar nogmaals dat is een persoonlijke mening.

 

@brixion

Niet moeilijk doen dan denk ik. Ik zou wel even kijken of de slogan niet tot verwarring kan leiden zodat je wellicht een ander in het vaarwater zit.

Link naar reactie
  • 0

BOIP (Benelux Office for Intellectual Property) is niets anders dan de Engelse naam van het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BBIE). Hans weet dat ongetwijfeld; voor lezers die minder van deze materie weten, wordt met deze aanvulling duidelijk dat gebruiker BOIP als expert member namens Het Benelux Bureau algemene adviezen zou kunnen verstrekken en geen commerciële bedoelingen heeft...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.