• 0

Idee-Kansverkenner

 

HiAllen

kwam ik tegen,

http://www.abnamro.nl/startplanner/orientatie/kans

misschien dat iemand er wat aan heeft

 

"De ABN AMRO Idee-Kansverkenner is een interessante toets gebaseerd op ervaring met startende ondernemers. Op basis van die ervaring is een checklist opgesteld waarmee je een inschatting kunt maken van de haalbaarheid van je idee. Zodat je een beeld krijgt van die (mogelijk kwetsbare) zaken waar je bij de verdere uitwerking van je Idee rekening mee moet houden."

 

Wat denken jullie ervan?

groeten

Xirito

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geweldig zeg ;D . Ik heb het formuliertje op de ABN-Amro site ingevult en kreeg het volgende advies:

 

Op een groot aantal punten lijkt je Idee al goed doordacht. Ongetwijfeld zul je bij de uitwerking van je Idee naar een concreet ondernemingsplan nog een aantal punten tegenkomen waarover je nog verder moet nadenken, maar dergelijke problemen zijn er om overwonnen te worden. Kortom, op basis van deze score lijkt het meer dan de moeite waard om op korte termijn dat Ondernemingsplan volledig uit te werken en daar actief mee de markt op te gaan. Neem nog wel de tijd om waar nodig je theoretische kennis wat bij te schaven. In de Minicursus 'De Financiële Start' en in De valkuilencheck vind je ongetwijfeld nog een aantal zaken waar je iets aan hebt!

 

'k denk dat ik maar gauw ga boeken ;D .

 

Zonder gekheid, het is wel een leuke applicatie. Zou iets zijn voor potentiele deelnemers aan New Venture of zo. Maar na 1 keer invullen heb je hem denk ik wel door. Dus het is alleen voor hele prille starters.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

ABN AMro eenmaal in de kijker gefietst; doen ze verder helemaal niks mee. Wat mij betreft de 1 van de weinige concrete dingen die ze starters te bieden hebben.

Ze hadden beter die dure reclame spotjes van een over een sloot springende bankman (jahaa, daar hoef je geen enkele boer naar te vragen, die zijn er NIET) kunnen vervangen door risicogeld oid voor starters.

Ik heb ongeveer 7 keer (!) gebeld om een afspraak te maken met de accountant en kreeg (over vuurmuur secretaresses) de secretaresse aan de telefoon. Bij het woord starters wimpelde ze me al af alsof ik een of andere ziekte had; hij zit in vergadering etc etc, varierend tot kan ik u niet alvast helpen. (NEE MUTS) Maar ach, die kans-verkenner is idd wel leuk!

Sascha

Link naar reactie
  • 0
Op een groot aantal punten lijkt je Idee al goed doordacht. Ongetwijfeld zul je bij de uitwerking van je Idee naar een concreet ondernemingsplan nog een aantal punten tegenkomen waarover je nog verder moet nadenken, maar dergelijke problemen zijn er om overwonnen te worden. Kortom, op basis van deze score lijkt het meer dan de moeite waard om op korte termijn dat Ondernemingsplan volledig uit te werken en daar actief mee de markt op te gaan.

 

relaxed, toch maar goed dat de bank het met ons eens is ;)

 

Neem nog wel de tijd om waar nodig je theoretische kennis wat bij te schaven. In de Minicursus 'De Financiële Start' en in De valkuilencheck vind je ongetwijfeld nog een aantal zaken waar je iets aan hebt!

 

de hele test komt na nils zn resultaat gelezen te hebben eigenlijk over als ordinaire verkapte verkooptruuk voor die twee gidsen...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.