werken voor een nieuw idee, met eigen aanpak...

Aanbevolen berichten

even voorstellen, ik ben Arjo de Vries en ben 18 jaar en doe op het moment MBO marketing en communicatie. we hebben van school de opdracht gekregen om een eigen onderneming te starten en daarbij is mijn volgende idee'tje al goedgekeurd.

 

het plan is om een distributie punt te starten voor het verkopen van de Bierbuik en de Wijn BH,

het product is al in verkoop maar zal nog goed op de markt gezet moeten worden. het bedrijf dat deze producten dan aan ons zal leveren zit in de U.S.A.

 

we zijn van plan om grootte event's af te gaan (bijv. nijmegense viersefeesten, carnefal events en muziek festivals) waar veel gedronken en gefeest word. de bedoeling hierbij is om een simpele marktkraam neer te zetten op een geschikte plek. nou heb ik bij enkele events al gezien dat het huren van een kraam mogelijk is tegenover pacht. jammer genoeg staat er niks over bij de meeste events of jaarverslagen, dus wil ik weten of het legaal is om zomaar pardoes een marktkraam te zetten op een looproute op of bij het evenement. hiervoor heb ik gegooled maar kon er geen wet artikle bij vinden.

 

ik heb inmiddels 30 druk bezochte evenementen of festivals gevonden, maar kzou altijd nog tips kunnen gebruiken of misschien zelfs wat minder drukke evenementen of festivals waar het mogelijk is met zo'n verkoop kraam te staan, en goed gedronken word.

 

tips, opmerkingen, vragen en reacties altijd welkom. ;)

 

Arjo de Vries (ondernemer in opleiding ;D)

 

p.s. kan poll weggehaald worden, dacht dat vragen daar moesten staan :P :-[

Link naar reactie

'Zomaar' iets verkopen op straat of bij een event mag niet, je kunt eens vragen bij de gemeente naar verkoopvergunning. Daarnaast zal een event organisator ook wel eens een graantje willen meepikken, en niet onterecht, zonder de organisator is er ook geen event. Dus organisator bellen.

 

De Wijn BH? Klinkt intrigerend, zou goed kunnen lopen bij feestgangers!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Hmmm je zoekt dus een "festival agenda" of een "festival kalender" of "festival info". Altijd lastig met google

 

zeker als je dezelfde spelfouten maakt als bij carnafal >:(

 

maar goed, omdat het een huiswerkvraag is, google eens op bovenstaande of kijk een op de site van de VVV

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie

'Zomaar' iets verkopen op straat of bij een event mag niet, je kunt eens vragen bij de gemeente naar verkoopvergunning. Daarnaast zal een event organisator ook wel eens een graantje willen meepikken, en niet onterecht, zonder de organisator is er ook geen event. Dus organisator bellen.

 

De Wijn BH? Klinkt intrigerend, zou goed kunnen lopen bij feestgangers!

bedankt voor je snelle reactie :)

 

moet dit bij iedere gemeente waar je wil verkopen aangevraagt worden? of kun je ook een landelijk vergunning krijgen??? zojah, wat kost zoiets en is die dan ook bij de gemeente af te halen?

met die organisatoren valt wel te handelen denk ik zo 8) (sponsoring zou ook een oplossing zijn)

Link naar reactie

Hmmm je zoekt dus een "festival agenda" of een "festival kalender" of "festival info". Altijd lastig met google

 

zeker als je dezelfde spelfouten maakt als bij carnafal >:(

 

maar goed, omdat het een huiswerkvraag is, google eens op bovenstaande of kijk een op de site van de VVV

 

Gedaan, kheb er al flink wat evenementen bij, hardstikke bedankt

 

Link naar reactie

Zoek eens met de term ventvergunning. Ik denk dat je contact op moet nemen met de gemeente waar je de spullen wilt venten.

 

Zou je zo beleefd willen zijn zinnen te maken. Dat betekent dat het begint met een hoofdletter en eindigt met een punt. Leest een stuk makkelijker, en het leest nog makkelijker als het grammaticaal correct is.

 

Alle goeds, Stef.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie

Bierbuiken, toevallig net in een ander forum een voorbeeld gezien

 

Proost :P

 

04mar5-beer-gut-for-experts.jpg

 

Landelijke ventvergunning zal niet lukken denk ik, maar waarom niet zoals je al in je openingspost zet een tentje van de organisator huren???

 

Als eyecatcher zou je wel iemand bij de ingang met je spullen in gebruik kunnen laten rondlopen (als reclameobject.).

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.