Hamster1 Geplaatst: 16 oktober 2008 Hamster1 4 0 Geplaatst: 16 oktober 2008 even voorstellen, ik ben Arjo de Vries en ben 18 jaar en doe op het moment MBO marketing en communicatie. we hebben van school de opdracht gekregen om een eigen onderneming te starten en daarbij is mijn volgende idee'tje al goedgekeurd. het plan is om een distributie punt te starten voor het verkopen van de Bierbuik en de Wijn BH, het product is al in verkoop maar zal nog goed op de markt gezet moeten worden. het bedrijf dat deze producten dan aan ons zal leveren zit in de U.S.A. we zijn van plan om grootte event's af te gaan (bijv. nijmegense viersefeesten, carnefal events en muziek festivals) waar veel gedronken en gefeest word. de bedoeling hierbij is om een simpele marktkraam neer te zetten op een geschikte plek. nou heb ik bij enkele events al gezien dat het huren van een kraam mogelijk is tegenover pacht. jammer genoeg staat er niks over bij de meeste events of jaarverslagen, dus wil ik weten of het legaal is om zomaar pardoes een marktkraam te zetten op een looproute op of bij het evenement. hiervoor heb ik gegooled maar kon er geen wet artikle bij vinden. ik heb inmiddels 30 druk bezochte evenementen of festivals gevonden, maar kzou altijd nog tips kunnen gebruiken of misschien zelfs wat minder drukke evenementen of festivals waar het mogelijk is met zo'n verkoop kraam te staan, en goed gedronken word. tips, opmerkingen, vragen en reacties altijd welkom. ;) Arjo de Vries (ondernemer in opleiding ;D) p.s. kan poll weggehaald worden, dacht dat vragen daar moesten staan :P :-[ Link naar reactie
R.I.P. - Fred Wiersma Geplaatst: 16 oktober 2008 R.I.P. - Fred Wiersma 4,7k 244 Geplaatst: 16 oktober 2008 'Zomaar' iets verkopen op straat of bij een event mag niet, je kunt eens vragen bij de gemeente naar verkoopvergunning. Daarnaast zal een event organisator ook wel eens een graantje willen meepikken, en niet onterecht, zonder de organisator is er ook geen event. Dus organisator bellen. De Wijn BH? Klinkt intrigerend, zou goed kunnen lopen bij feestgangers! r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM Link naar reactie
frans74 Geplaatst: 16 oktober 2008 frans74 281 57 Geplaatst: 16 oktober 2008 Hmmm je zoekt dus een "festival agenda" of een "festival kalender" of "festival info". Altijd lastig met google zeker als je dezelfde spelfouten maakt als bij carnafal >:( maar goed, omdat het een huiswerkvraag is, google eens op bovenstaande of kijk een op de site van de VVV de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals Link naar reactie
Hamster1 Geplaatst: 16 oktober 2008 Auteur Hamster1 4 0 Geplaatst: 16 oktober 2008 'Zomaar' iets verkopen op straat of bij een event mag niet, je kunt eens vragen bij de gemeente naar verkoopvergunning. Daarnaast zal een event organisator ook wel eens een graantje willen meepikken, en niet onterecht, zonder de organisator is er ook geen event. Dus organisator bellen. De Wijn BH? Klinkt intrigerend, zou goed kunnen lopen bij feestgangers! bedankt voor je snelle reactie :) moet dit bij iedere gemeente waar je wil verkopen aangevraagt worden? of kun je ook een landelijk vergunning krijgen??? zojah, wat kost zoiets en is die dan ook bij de gemeente af te halen? met die organisatoren valt wel te handelen denk ik zo 8) (sponsoring zou ook een oplossing zijn) Link naar reactie
Hamster1 Geplaatst: 16 oktober 2008 Auteur Hamster1 4 0 Geplaatst: 16 oktober 2008 Hmmm je zoekt dus een "festival agenda" of een "festival kalender" of "festival info". Altijd lastig met google zeker als je dezelfde spelfouten maakt als bij carnafal >:( maar goed, omdat het een huiswerkvraag is, google eens op bovenstaande of kijk een op de site van de VVV Gedaan, kheb er al flink wat evenementen bij, hardstikke bedankt Link naar reactie
DunneSloeber Geplaatst: 16 oktober 2008 DunneSloeber 458 20 Geplaatst: 16 oktober 2008 Hedenmorgen worden de vooruitzichten van de Nederlandse samenleving weer beduidend in het positieve gestuurd. Bierbuiken en wijnBH's ... even een kopje koffie zetten. Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet. Link naar reactie
Hamster1 Geplaatst: 16 oktober 2008 Auteur Hamster1 4 0 Geplaatst: 16 oktober 2008 weet toevallig iemand wat het kost voor zo'n verkoopvergunning, met google kom ik alleen maar uit bij vuurwerkverkoop... ??? of heeft misschien iemand nog een goed idee, om hieronderuit te komen? (legaal ^^) Link naar reactie
DunneSloeber Geplaatst: 16 oktober 2008 DunneSloeber 458 20 Geplaatst: 16 oktober 2008 Zoek eens met de term ventvergunning. Ik denk dat je contact op moet nemen met de gemeente waar je de spullen wilt venten. Zou je zo beleefd willen zijn zinnen te maken. Dat betekent dat het begint met een hoofdletter en eindigt met een punt. Leest een stuk makkelijker, en het leest nog makkelijker als het grammaticaal correct is. Alle goeds, Stef. Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet. Link naar reactie
WaltervL Geplaatst: 17 oktober 2008 WaltervL 610 26 Geplaatst: 17 oktober 2008 Bierbuiken, toevallig net in een ander forum een voorbeeld gezien Proost :P Landelijke ventvergunning zal niet lukken denk ik, maar waarom niet zoals je al in je openingspost zet een tentje van de organisator huren??? Als eyecatcher zou je wel iemand bij de ingang met je spullen in gebruik kunnen laten rondlopen (als reclameobject.). Toeristische informatie en bezienswaardigheden voor vakantie in Baltische Staten Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen