• 0

Naheffing belastingen

In 2006 kreeg ik een aanslag van de belastingen inzake een bonus uit 2003 waarbij blijkbaar geen ink.bel. was ingehouden bij de werkgever (inmiddels was ik daar al vertrokken). Deze zij dat het resultaat uit overige werkzaamheden was en derhalve geen lb hoefde in te houden. Ik heb hierover bezwaar (dec. 2006) gemaakt dat er alleen een arbeidscontract was en geen andere overeenkomst hoe dan ook dat dus de werkgever de l.b. moest inhouden.

Ik heb hier niets van vernomen tot begin oktober 2008 toen ik plotseling een aanslag kreeg. Ik heb hierover gebeld dit vreemd te vinden een aanslag zonder dat mijn verweerschrift behandeld was. Hierna!! heb ik een uitspraak over mijn bezwaarschrift gehad wat m.i. toeschrijven na de uitslag is.

Wat is wijsheid in deze.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja, wat is wijsheid.

 

De werkgever had gewoon LB in moeten houden. Dat heeft hij niet gedaan, maar hij heeft wel aangegeven dat je er dan zelf belasting over moet betalen (resultaat uit overige werkzaamheden). Dat heb je blijkbaar niet gedaan.

 

De belastingdienst heeft dan 2 mogelijkheden: Loonbelasting naheffen bij de werkgever, die zal proberen dat weer op jou te verhalen, of inkomstenbelasting heffen c.q. navorderen bij jou, en dat laatste is blijkbaar ook wat er is gebeurd.

 

In principe moet je dus gewoon betalen. Wel zou je nog even kunnen nagaan of de aanslag wel opgelegd mocht worden. Daarvoor is onder meer van belang wat voor aanslag het is: een normale aanslag, of een navorderingsaanslag. Je zegt dat je er twee hebt gehad, 1 in 2006 en 1 in 2008. Dan moet je even goed kijken wat er op staat. Aan een navorderingsaanslag zitten meer regeltjes dan aan een normale aanslag, tegen die laatste zul je waarschijnlijk weinig kunnen doen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Het betreft hier een navorderingsaanslag.

De belastingdienst heeft controle gedaan bij het bedrijf en daar dit tegengekomen. Hierna heeft mijn ex-werkgever gezegd gezegd dat het ROW was. Ik heb de belasting erop gewezen dat er geen andere overeenkomst was en het daarom geen ROW kan zijn en gewoon loon is waar werkgever lb voor moet afdragen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 162 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.