• 0

internetwinkel starten

Hallo,

Ik ben 16 jaar en wil een internetwinkel starten. Nu wil ik me inschrijven bij de KvK kan dit, en is dit wel nodig?

Ik denk nl. dat ik niet meer dan €. 5000,00 omzet per jaar. Ik wil nl. nintendo's verkopen en anderen spel computers.

En waar moet ik rekening mee houden met de belasting?

Omdat ik nog minderjarig ben worden mijn ouders dan door de belastingdienst aangeslagen omdat ik een internetwinkel heb?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een KvK inschrijving is inderdaad verplicht. Je krijgt namelijk met btw te maken. Bovendien moet je ook een btw nummer aanvragen (kan ook via de kvk)

En ja je ouders zijn verantwoordelijk en aansprakelijk zolang je minderjatig bent. Voor een belastingaanslag met een omzet van 5000 hoef je echter niet te vrezen, tenzij je ouders een uitkering genieten.

Een internetwinkel beginnen is niet zo maar wat. Bedenk dat je aan een hoop verplichting moet voldoen, zoals een administratie en wellicht kosten voor de shop en het domein. Drukwerk voor je facturen, portokosten etc.

Succes

Always expect the unexpected

Link naar reactie
  • 0

De inschrijving bij de KvK dient de belangen van derden (leveranciers en kopers), ben je een bedrijf dan dien je geregistreerd te staan, zodat anderen desgewenst je "dopceel" kunnen lichten.

 

Bij de Belasting wordt een ander doel gediend: inkomen, dus IB. Heeft weinig met de hoogte te doen.

 

Overigens kom je niet in conflict met een eventuele studiefinanciering (of mag verdienen wat je maar wil?).

 

Jij bent dus nog minderjarig, vandaar dat het ouderlijk gezag hier om de hoek komt kijken.

 

Succes, Karel

Link naar reactie
  • 0

Hoi blts

 

Gezien de door jou genoemde omzet van 5.000 zal het waarschijnlijk resultaat uit overige werkzaamheden zijn. Dat resultaat wordt bij jou zelf in de inkomstenbelasting betrokken (eigen aangifte IB). Daarnaast zijn jouw ouders juridisch verantwoordelijk voor jou.

 

Als jouw onderneming kopje onder gaat met schulden dan pas komen jouw ouders aan bod...

 

Als je dit echt wilt doen, zorg dan wel voor een boekhouder of laat je ten minste voorlichten over jouw verplichtingen richting de fiscus, zoals het bijhouden van een administratie (7 jaar bewaren), tijdig doen van aangifte en betaling van de BTW (en waarover) en de juiste aangifte IB.

 

Als je vanaf 18 gaat studeren en een beurs krijgt, denk dan aan de grens van de bijverdiensten.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

WAt is die grens dan. En wordt deze ieder jaar veranderd.

Ik verkoop nu en dan wel eens iets, is daar ook een grens aan. Hoeveel mag ik zo bij verdienen met het verkopen van dingen aan mensen geen bedrijven zonder dat ik als ondernemer te boek sta?

 

Link naar reactie
  • 0

WAt is die grens dan. En wordt deze ieder jaar veranderd.

Ik verkoop nu en dan wel eens iets, is daar ook een grens aan. Hoeveel mag ik zo bij verdienen met het verkopen van dingen aan mensen geen bedrijven zonder dat ik als ondernemer te boek sta?

 

 

Zie www.ib-groep.nl voor jouw beurs en ga eens lezen op www.belastingdienst.nl.

 

Je moet ook zelf wel wat zoekwerk doen. Dit is geen forum waar we alles voorkouwen. En aangezien je echt kakelvers bent als ondernemer, zul je toch echt zelf dingen te weten moeten komen. Het gaat te ver om hier een cursus belastingen voor startende ondernemers te schrijven.

 

Groet

en succes!

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.