• 0

geen octrooi, idee gewoon gejat,, documentatie van toen aanwezig wat kan ik doen

Zo,n 10 jaar geledn ben ik met een idee voor en apparaat vor mijn branche naar een groete leverancier gegaan.

Letterlijk een wereldbedrijf waar ik een goede relatie mee had en die ik vertrouwde.

Ik heb nog literartuur van me uit de tijd van de presentatie en de gesprekken en aandragen van het idee zijn inmiddels bevestigd.

Nu hebben ze mijn idee heel succesvol op de markt gezet.gezet en ik heb een claim neergelegd.

 

Het antwoord is heel simpel en typisch corporate strategy ;

Het bedrijf waar ik destijds gepresenteerd en gedemonstreerd heb is inmiddels overgenomen door een nog grotere organisatie.

"Wij zijn een nieuw bedrijf en het idee is aangedragen bij het oude bedrijf, dus wij zijn niet aansprakelijk ! "

 

Iemand ervaring of een idee wat ik nog kan doen om hen te overtuigen dat ik mijn rechten opeis.

 

Ik hoor het graag

 

Gerard

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je indertijd mensen wel een geheimhoudingsverklaring laten tekenen ?

 

Op welke manier kun jij aantonen dat het jouw idee was en dat het ook daadwerkelijk patenteerbaar was ?

Is het bedrijf ook actief op de Amerikaanse markt actief (in Amerika is first to onvent van toepassing)

 

Op zich denk ik dat er weinig kans is dat je hier zelf nog iets uitsleept en dan je het maar als leergeld moet zien.

Link naar reactie
  • 0

Nee, ik heb geen geheimhoudingsverklaring. Naief, dat weet ik maar ik vertrouwde de relatie geheel.

 

Ik denk dat het ook op de amerikaanse markt gebracht is gezien de internationale omvang.

 

Ik heb een video van een presentatie, een ondertekend en gedateerd scetchboek van een industrieel ontwerper

en de bevestiging van het introduceren dat de partij toegeeft in de recente correspondentie

 

Ik vid het zo achterbaks wat er gebeurt.

 

In ieder geval vast bedankt en ik hoor graag van je

Link naar reactie
  • 0

Als het idee werkelijk nieuw was op het moment dat jij het introduceerde dan zou je het de amrikaanse poot nog lastig kunnen maken omdat daar degene die het als eerste uitgevonden heeft gaat boven het in Europa geldende fisrst to file.

 

Of het de moeite waard is, hoe sterk die claim zou kunnen zijn daarvoor hebben we meer info nodig.

Bedenk wel dat ht een kostbaar verhaal kan worden en dan het helemaal niet zeker is dat je die mogelijke claim hard kunt maken. Om te beginnen wet je al niet of het product aan de overkant te koop is, dus zoek dat eerst even uit.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.