• 0

Persoonlijke Benadering

Hey,

 

Ik heb zitten nadenken over persoonlijke benadering.

Dus het benaderen van bedrijven waarvan ik evt. de website zou kunnen opknappen.

Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken?

Zou ik gewoon een bedrijf kunnen mailen of een brief kunnen sturen van dit en dit het geval?

En evt. als bijlage een ontwerp?

Of zouden jullie dit anders aanpakken graag hoor ik jullie ideetjes :D

 

Groetjes,

 

Melissa

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi,

 

Een bijlage van hun potentiële nieuwe website heeft bij mij ooit erg goed geholpen. Kostte wel wat tijd maar als het ze bevalt is het eerste gesprek meteen heel erg makkelijk.

 

Ik heb het gedaan via email, zorg er wel voor dat je de juiste persoon binnen het bedrijf een email stuurt. Het is vaak zonde van je tijd als je een ontwerp gaat maken en deze vervolgens naar het info@bedrijf.nl adres stuurt (helemaal zonder de naam van de juiste persoon in de email).

 

Het helpt ook altijd als je de bedrijven pakt waar je via een bestaand contact van je mee verbonden bent. Dan kun je refereren naar iemand. ' Ik sprak laatst pietje puk en toen ik hem over mijn bedrijf vertelde zei hij meteen dat ik het even moest proberen bij Sjaak's schoenenwinkel ' (moet natuurlijk wel iemand zijn die achter jou staat, moet controleerbaar zijn) . Hoe korter het lijntje hoe makkelijker het zal zijn.

 

Dus:

 

Zoek een bedrijf waarbij het lijntje zo kort mogelijk is (en refereer naar dat lijntje).

Zorg dat je een naam en een direct email adres hebt.

Maak een ontwerp die veel mooier is dan zijn huidige website.

 

En probeer je starters enthousiasme goed over te brengen in je email. Dat is iets wat veel beter tot zijn recht komt in een persoonlijk gesprek, zorg dus dat je dat gesprek krijgt.

 

Heel veel succes!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou geen brief sturen als jouw bedrijf digitale creaties maakt. Mailen zonder toestemming is in principe Spam en dat heeft weinig positief effect.

 

Als ik jou was zou ik gewoon acquisitie plegen, Wat Joost aangeeft is een goed begin, maar warme contacten raken na een korte tijd wel op dus dan is het gewoon cold calling.

 

Dit is wel iets wat je moet kunnen want het is niet makkelijk. Schrijf je pitch uit op een A4-tje en zet er een 10 tal vragen bij waar jij het antwoord graag op wil hebben. Zorg ervoor dat in je gesprek vooral naar voren komt dat jij hun kan helpen met een mooie site en dat zij daar heel veel voordeel van hebben en dat het daardoor nog drukker gaat worden bla bla bla, en niet dat je verhaal gaat over hoe goed jij bent.

 

En hou er rekening mee dat de meeste nee gaan zeggen dus hou vol, want na de 50ste nee, kunnen er zomaar 3 ja's vallen.

 

Voor starterstips voor koude acquisitie kan je kijken op http://www.zibb.nl/thema/telefonische-verkoop.htm

 

Succes met je benadering

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie
  • 0

Een persoonlijke benadering is altijd goed.

Mail en brieven verdwijnen vaak zonder goed gelezen te worden in de fysieke of virtuele prullebak.

Een concreet gesprek met de verantwoordelijke naar aanleiding van de huidige site en het idee wat jij hebt (uiteraard niet te gedetaileerd want dan kunnen ze er mee naar een ander gaan) is altijd goed.

Telefonisch acquisitie is zeker niet het makkelijkste maar wel een noodzakelijk kwaad om succesvol te worden en te blijven.

www.metdewindmee.nl

Link naar reactie
  • 0

Nog een tip: respecteer de poortwachter.

 

Wie je ook te spreken krijgt bij een bedrijf, zorg ervoor dat je hem/haar niet behandelt als een opstapje om in contact te komen met een hoger geplaatste. Die hoge piet gaat (als het een goede is) onder andere af op wat het oordeel is van zijn/haar personeel, dus ook bij dat lagere personeel moet je een goede indruk maken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.