• 0

Wat als financiering nergens lijkt te lukken?

Ik ben sinds juni 2007 op zoek naar een (aantal) financierder(s) voor mij groeiplannen. Banken, informals, business angels en Tante Agaath geven niet thuis. Om het complexer te maken, ben ik dit jaar 6x in het ziekenhuis beland maar dat is nu gelukkig helemaal voorbij en het herstel gaat voorspoedig. Alleen: geen tot weinig acquisitie kunnen doen en omzet/orderportfeuille is bescheiden en onder de geraamde doelstelling. Maar ik heb goede hoop dat dit in de komende zes maanden op peil komt; acquisitie is weer opgepakt en er zijn potentiële opties die mogelijk worden verzilverd. Maar... dat kost tijd en levert nu nog niets op.

 

Ondanks dit alles blijf ik op zoek naar mensen die een relatief klein kapitaal beschikbaar willen stellen om mij te helpen o.a. voor mijn werkruimte en wat andere zaken. Ik weet nu even niet meer wat te doen op dat gebied en weiger me erbij neer te leggen dat ik steeds nee hoor. Er moet toch iets mogelijk zijn?

 

Alleen, ik kom niet voor subsidie in aanmerking (niet innovatief etc), krijg geen borgstellingskrediet, geen bbz-krediet en zo. Het waarom snap ik niet want ik krijg steeds te horen dat mijn verhaal goed is, dat het marktonderzoek wat is gedaan (United Brains Ehvn) voldoende perspectieven biedt en dat mijn ondernemersplan realistisch is opgesteld.

En toch ....

 

Dus, beste forumleden, wil ik graag van jullie horen wat ik zou kunnen doen of juist niet meer moet doen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ruud,

 

Welkom op de site.

 

Heel erg vervelend voor je: maar wat doe je en over welke bedragens spreek je (geen valse illusies, ik kan het je niet verstrekken, organische vraag)?

 

Ik heb hetzelfde gehad - en groeide iets langzamer - inmiddels wel behoorlijk groot.

 

Weten de adspirant geldschieters, dat je 6x in hiet ziekenhuis bent geweest? Als ze dat weten, dan vragen ze zich misschien af wanneer het voor de 7e keer gaat gebeuren, dus kun je het beter voor jezelf houden.

 

Maar geef wat meer informatie zodat de anderen beter daarop kunnen rageren.

 

Succes, Karel

 

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor deze (snelle) reactie.

 

Mijn ziekenhuisopnames zijn/worden niet gemeld. Het was ter illustratie hoe het soms kan lopen.

 

Ik heb een loopbaanadviesbureau en richt mij op MKB-bedrijven (tot 80 man) die sterke groeiambitie hebben, onderwijs, zorginstellingen en particuliere hoger opgeleiden. Mijn bedirjf onderscheidt zich van de massa door uitsluitend maatwerk te leveren, geen standaard-aanpak en geen testen (muv interesse/competentietest en evt PPA methode).

 

Kern van mijn werk richt zich op het benoemen en realiseren van het best passende loopbaanperspectief. Dat kan bij loopbaanscans, outplacement, carrièreswitch en na burnout.

Link naar reactie
  • 0

Beste erjee,

 

Je oproep begint verdacht veel te lijken op een oproep voor geld.

Zoals je in de forumreglementen kunt lezen staan we dat niet toe.

 

 

Los van deze huishoudelijke mededeling vraag ik me af waar een bureau als het jouwe 35k voor nodig heeft.

Als je dit geld nodig hebt als een soort overbruggingskrediet dat maak je weing kans om daar geld voor binnen te halen.

Een ondernemer en zeker een starter wordt geacht genoeg achter de hand te hebben om zijn opstartperiode door te komen.

Andere mensen zullen er weinig trek in hebben jou salaris te moeten betalen als ze niet eens de zekerheid hebben dat jouw zaak succesvol gaat worden en je dus in staat bent jouw schulden af te betalen.

Link naar reactie
  • 0

Het is geen oproep om geld, laat ik daarin duidelijk zijn. Ik heb het bedrag ook snel weer verwijderd.

 

Het gaat mij om hoe moeilijk het blijkbaar is om kapitaal te verkrijgen (niet als salaris) terwijl er zoveel mogelijkheden (lijken te) zijn en deze uitgebreid worden. Verbazing dus.

Link naar reactie
  • 0

Zoals in het eerste bericht vermeld:

 

Ik verlang naar een aparte werkruimte (werk nu in huis) met professionelere uitstraling, daarnaast een stukje inrichting daarvan. Locatie blijft wel thuis maar dan buiten het woonhuis. Kosten omvatten tuinhuis/chalet, bouw en aanleg elektra, sanitair etc.

 

Advies is gegeven om mijn uitstraling professioneler te maken (wat ik kan onderschrijven) omdat niet alle werkgevers het idee van iemand die in een garage of werkkamer (ex-slaapkamer) zijn activiteiten uitvoert, professioneel vinden.

Hypotheek aanpassen is geen optie (wel geprobeerd maar geen resultaat).

 

Link naar reactie
  • 0

Als je de kosten nog iets omlaag kunt krijgen (zeg 25/30k), dan zou je bij een microfinancieringsinstelling aan kunnen kloppen. Op de site van het Kenniscentrum Microfinanciering staan er diverse.

 

Verder snap ik de opmerking wel dat men een garage of slaapkamer niet zo professioneel vindt, maar daar zijn nog andere opties voor: investeer in goede kleding zodat dat goed overkomt, en ga naar je klanten toe. Zeg gewoon "u bent van harte welkom hier, maar ik gok dat u erg druk zult zijn dus ik kom net zo lief naar u toe", en ik weet zeker dat je bij hen uitgenodigd wordt :)

Link naar reactie
  • 0

Als financiering niet blijkt te lukken is er kennelijk iets mis met de vraag. Een financier zal niet snel een kantoorruimte financieren, want een ondernemer wordt geacht dit zelf uit zijn omzet te kunnen betalen. Een eigen kantoor is iets dat als 'basis' wordt gezien. Als je dat niet zelf kunt betalen dan is de onderneming -in deze fase- niet levensvatbaar. En waarom zou een geldschieter dan toehappen? Kennelijk heb je niet duidelijk kunnen maken welke extra winst zo'n stap oplevert. Er is geen financier die het kopieerapparaat wil bekostigen, of je espressomachine.

 

Ik zou het - zoals Jeroen als suggereert- eerder in andere oplossingen zoeken. Je kunt ook kantoren per uur huren, of zelfs gebruik maken van het kantoor van een bevriende ondernemer. Spreek af bij de klant, of in een café. In de tijd dat ik startend was nodigde ik mijn klanten uit voor een lunchafspraak, in een passend restaurant. Stelden ze zeer op prijs, want dan waren ze eindelijk van die broodjes kaas af! (vooraf de restaurateur inlichten en je klant krijgt een mega-ontvangst).

 

Met andere woorden: een beetje creativiteit doet wonderen. Fixeer je niet op geld van derden. Want die willen concrete inkomsten zien (terecht overigens). En kennelijk is dat niet je vraag en aanbod...

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Oké, er is mij veel duidelijk geworden.

Eerst maar eens terug naar de 'tekentafel' om (vooral voor mijzelf) duidelijk te krijgen wat en hoe.

Veel van wat wordt aangedragen doe ik al, maar ik begrijp dat het niet gaat om investeren in de tent op zich, maar in die vent.

Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.

Dank jullie voor de moeite.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.