• 0

Financieringsmogelijkheden als de bank het af laat weten

Allereerst, is dit geen geschooi om geld maar ik ben benieuwd hoe anderen omgaan met het feit dat banken nu moeilijk financieren.

Wie wil zijn ervaringen delen hoe hij/zij op dit moment aan geld komt om auto's te vervangen, of een noodzakelijke vervanging van apparatuur, of bijvoorbeeld het herafsluiten van een hypotheek.

Hoe ga je ermee om als het niet lukt, en wat doe je als je kosten zo hard stijgen(hogere rente) dat het wel heel erg krap wordt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben er al mee omgegaan. Ik ben het type ondernemer dat zuinig is. "Het eindje zal de lasten dragen" heeft mijn moeder volgens mij al tijdens mijn conceptie ingebakken. Schulden heb ik niet. Alleen zit ik te wachten op wat geld uit Ijsland. Ook dat debacle kan ik financieel ondervangen.

Verder kijk ik niet alleen naar het geld. ik kijk ook altijd goed of iets duur is of niet. Ik vind dat namelijk altijd een minder slimme opmerking, sinds je pas kan weten of iets duur is als de dienst of product aan zijn eindje is gekomen.

 

Als ondernemer heb je gewoon liquide middelen nodig, voor als er iets gebeurt je op de proppen kan komen met een flinke boeretiet met geld. Ik denk dat dat in veel gevallen afdoende is om ongeplande situaties weer te boven te komen.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat me er niet alleen om als de bank het laat afweten. Als je de afgelopen jaren flink hebt geinvesteerd, omdat het goed ging, en je rente lasten stijgen ineens kun je niet bij de bank aankloppen voor meer geld. Als je orders dan ook nog eens minder worden balaceer je op het randje. Moet je dan nu toch je dak gaan repareren of zet je een emmer op je buro.

Link naar reactie
  • 0

Stef: als je bedrijf nog in de fase zit dat inkomsten nog niet of niet voldoende aanwezig zijn, dan is dit wel degelijk een belangrijke vraag. Als oplossing "dan had je maar moeten sparen" aandragen is niet direct behulpzaam in dat geval :)

Klopt, en er zijn nog steeds en elke keer weer ondernemers die denken dat de bomen tot in de hemel groeien, en niet weten hoe laat het is. De tactiek die ik toepas werkt ook als je geen eigen middelen hebt, om bijvoorbeeld kapitaal op te bouwen.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie het heel vaak, dat bedrijven hun lange termijn groei financieren met kort geld (RC krediet) als het even tegen zit overtreffen de rentelasten het inkomen. Dan zit je knel. Niemand gaat je geld lenen om je rente te betalen. Je moet dus van je leningen af. Geld van investeerders gebruiken om leningen af te lossen ligt niet voor de hand, tenzij je een bedrijf in ontwikkeling bent en er erg veel winst in het verschiet ligt. Over het algemeen willen investeerders meer rendement dan je nu betaalt aan rente.

 

De andere optie is saneren. Verkoop zaken van waarde die je kan missen om leningen af te lossen. Schrap kosten om te zorgen dat je maandelijks meer geld overhoud en de rente kunt betalen, probeer van huur en lease verplichtingen af te komen. Kortom 'het mes er in'. wacht je te lang met saneren, dan valt er niks meer te saneren en ga je failliet.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.