• 0

Hallo,

Ik ben de eigenaar van een aantal webshops.

Ik ben zelf erg goed in het opzetten hiervan en het beheer hiervan.

Van de marketing heb ik helaas absoluut geen kaas gegeten en krijg ik ook absoluut niet voor elkaar.

De winkels draaien wel, hebben ook omzet (waar ik ook van leef) maar dan houd het dus ook gelijk op.

Dit terwijl de shops gigantische potentie moeten hebben.

Er is zeer veel aandacht aan de shops besteed en er is zeer veel geld ingestopt.

Tot op heden draait de (belangrijkste) shop grotendeels op zoekmachine verkeer.

Ik kom echter dus gewoon niet verder als waar ik nu ben en heb dus meer marketing kennis nodig.

Ik heb als absolute leek van alles geprobeerd maar zonder succes. Ik zoek dan dus eigenlijk ook iemand die echt over praktijk marketing ervaring beschikt en weet hoe je een webshop kan laten groeien naar een 50 a 100 bestellingen per dag.

Nu zal er vast de opmerking komen dat ik een marketingplan moet opstellen, maar zonder ook maar enige ervaring met marketing gaat dan dus niet lukken aangezien ik werkelijk geen flauw idee (meer) heb wat ik daar in zou moeten zetten.

Nu heb ik wel eens gekeken naar marketing bedrijven maar die werken voornamelijk als volgt: ze vragen erg veel geld en gaan met een deel van dat geld zorgen voor naamsbekendheid via allemaal reclames.

Leuk als je geld zat hebt en voornamelijk op de lange termijn klanten wil binnenhalen.

Maar absoluut waardeloos als dus weinig geld te besteden hebt en (om te beginnen) voornamelijk op korte termijn meer klanten zoekt.

Geld voor personeel heb ik ook niet, ben blij dat ik er zelf van kan leven.

Dan zou een partner in het bedrijf een goede oplossing zijn, iemand die de gehele marketing en promotie voor de webshops gaat verzorgen en hier ook voldoende tijd aan kan besteden om op korte termijn resultaten te behalen.

Hierbij zou ik dan aan een zogenaamde earn in regeling denken waarbij de partner dus op basis van behaalde resultaten steeds een stukje meer eigenaar van het bedrijf wordt.

Hoe vind je voor zoiets echter de juiste partner? Ik heb in het verleden al meer gekeken hiernaar maar is ongelovelijk moeilijk om iemand te vinden met de juiste ervaring en referenties die ook nog intresse heeft.

Wat voor andere sugesties hebben jullie nog voor me om uit dit marketing probleem te komen?

Aanbevolen berichten

• 0

...

Speciale aanbiedingen is leuk maar kan bijna alleen maar op de website zelf. mijn doelgroep is zeer alergisch voor het ontvangen van reclame mails als ze daar niet zeer specifiek om gevraagd hebben.

ze bestellen erotische producten en willen niet dat er later nog eens een mail in hun mailbox valt waaraan te zien is dat ze erotische producten besteld hebben. Indein ik dat zou doen jaag ik klanten juist weg naar de concurent.

Ook het laten aanbrengen van nieuwe klanten in ruil voor korting gaat niet werken, dan zouden ze namelijk bekend moeten maken dat ze zelf sextoys kopen en dat is nu net wat ze graag prive houden.

Creeer een forum op je site waar iedereen over plussen en minnen van producten kan kletsen? Hoef je niet te emailen. Mensen met veel zinvolle bijdragen (reviews bijv) beloon je met kortingen en VIP only aanbiedingen.

Veel mensen zullen eea wel prive willen houden, maar misschien is er toch wel een kentering tov jaren geleden, toen mensen bij wijze van spreken met hoeden, baarden en zonnebrillen de sexshops betraden? ;D Er worden nu toch ook al tupperware achtige parties georganiseerd door libelle en vivalezeressen?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

• 0
Creeer een forum op je site waar iedereen over plussen en minnen van producten kan kletsen? Hoef je niet te emailen. Mensen met veel zinvolle bijdragen (reviews bijv) beloon je met kortingen en VIP only aanbiedingen.

in mijn software zit een recentie systeem maar is uitgeschakeld omdat het in het vorige systeem wel aanstond maar niet gebruikt werd. Ook als je in concurerende shops kijkt die dit systeem hanteren zal je opvallen dat het vrijwel nooit gebruikt wordt door klanten.

Mogelijk dat het geven van een beloning in de vorm van korting hier nog wat aan kan verandereen, maar hiervoor moet dan wel geinvesteerd worden in het aanpassen van de software om dat mogelijk te maken.

Er worden nu toch ook al tupperware achtige parties georganiseerd door libelle en vivalezeressen?
toevallig vorig weekeinde met iemadn egsproken die als consulente voor me aan de slag wil en hopelijk volgende maand van start kan gaan. en als de eerste goed loopt en omzet aanbrengt dit heel langzaam aan uitbreide naar meerdere consulentes.
  • 0

Even een paar vraagjes tussendoor:

Ben je trouwens aangesloten bij een thuiswinkelorganisatie? Heb je duidelijke algemene voorwaarden? Is er een retourbeleid (dus duidelijkheid dat bepaalde artikelen wel/niet geruild kunnen worden)? Hoe zit het met de mogelijkheden om te betalen? Hoe worden de artikelen verzonden?

Ik heb tijdens mijn studie een webshop gehad en die zaken waren voor klanten toch erg van belang (ik heb destijds wel mensen een aantal vragen laten beantwoorden in ruil voor een kortingscode). Het was een hele andere branche, maar de consument moet een goed en vertrouwd gevoel bij een shop hebben. Door je bijvoorbeeld aan te melden bij een thuiswinkelorganisatie kunnen mensen je ook weer via die sites vinden (ik had redelijk wat hits via die sites), is er meestal meteen een geschillenorganisatie etc.

Het gemak om te kunnen betalen is ook een puntje om even naar te kijken.

Hartman Fieldmarketing

• 0

Even een paar vraagjes tussendoor:

Ben je trouwens aangesloten bij een thuiswinkelorganisatie?

Nee, thuiswinkel.org is erg duur (jaarlijkse bijdrage afhankelijk van omzet + jaarlijkse keuring per website van iets van 1000 euro per jaar) en krijgt steeds extremere regels voor hun leden. Heb het wel bekeken maar op dit moment te duur en konden ze me geen antwoord geven op vragen over hoe om te gaan met het retour beleid van erotische producten. kans is dus groot dat als consumenten daar gaan klagen ze me dwingen om vibrators en slips terug te nemen die mogelijk gebruikt zijn.

Heb je duidelijke algemene voorwaarden?
Ja, zijn onderdeel van het bestel proces.
Is er een retourbeleid (dus duidelijkheid dat bepaalde artikelen wel/niet geruild kunnen worden)?
ja, staat in de algemene voorwaarden, staat apart op de website en wordt op een apart briefje nog bij de bestelling meegeleverd. punt is natuurlijk wel dat er zeer weinig producten egschikt zijn om retour te laten sturen. daarom wil ik in de toekomst speciale seals laten aanbrengen zodat gegarandeerd kan worden dat het product niet gebruikt is.
Hoe zit het met de mogelijkheden om te betalen?
ik bied hiervoor eenmalige machtiging, iDEAL, creditcard en wat belgische betaalopties.
Hoe worden de artikelen verzonden?
Via de TNT in een blanco doos zonder als erotische herkenbare afzender en met de melding "Enkel Huisadres" en/of aangetekend.

Ik heb tijdens mijn studie een webshop gehad en die zaken waren voor klanten toch erg van belang (ik heb destijds wel mensen een aantal vragen laten beantwoorden in ruil voor een kortingscode). Het was een hele andere branche, maar de consument moet een goed en vertrouwd gevoel bij een shop hebben. Door je bijvoorbeeld aan te melden bij een thuiswinkelorganisatie kunnen mensen je ook weer via die sites vinden (ik had redelijk wat hits via die sites), is er meestal meteen een geschillenorganisatie etc.

Het gemak om te kunnen betalen is ook een puntje om even naar te kijken.

Gemakkelijker kan ik het niet maken, ja b.v. acceptgiro, maar dat leverd zeer veel administratie op en 60% van de orders een betaal probleem (ervaring) of je moet het via speciale bedrijven doen en dan kost het je 15% van je omzet 9overigens leverde het me nog geen 5% omzet stijging op).

• 0

Klopt, thuiswinkel.org isvrij prijzig. Maar, bijvoorbeeld MBK Ok of Safe2Shop? Het zijn wat kleinere sites en wellicht voor de consument minder betrouwbaar dan thuiswinkel.org, maar het gevoel van veiligheid voor een consument levert je wellicht al aardig wat op. De kosten van de twee kleinere organisatie vallen volgens mij wel mee.

Discrete verzending lijkt me inderdaad een must. Dus dat is top. Verzend je alles per pakketpost? Kunnen mensen hun zending volgen?

Heb je een klantenservice-gedeelte op de site waar mensen de algemene voorwaarden en dergelijke duidelijk terug kunnen lezen alvorens ze besluiten het bestelproces te doorlopen? Ik had een apart klantenservicegedeelte met de algemene voorwaarden, uitleg bestelproces, betalingsmogelijkheden, retourbeleid, contactgegevens etc.

Ik had dus alles in de algemene voorwaarden staan, maar doordat ik er veel vragen over kreeg ook alles nog apart genoemd.

Aardig wat betaalopties. Bij mij konden ze destijds wel betalen via acceptgiro, maar dat heb ik pas ingevoerd toen alles goed draaide. Leverde me overigens een hoop rompslomp op. Kunnen mensen er ook voor kiezen om het geld zelf over te maken?

Ik zal even in het andere topic kijken of ik je daar misschien nog verder kan helpen erin.

Hartman Fieldmarketing

• 0

Klopt, thuiswinkel.org isvrij prijzig. Maar, bijvoorbeeld MBK Ok of Safe2Shop? Het zijn wat kleinere sites en wellicht voor de consument minder betrouwbaar dan thuiswinkel.org, maar het gevoel van veiligheid voor een consument levert je wellicht al aardig wat op. De kosten van de twee kleinere organisatie vallen volgens mij wel mee.

ik zal nog eens kijken naar MKB Oke keurmerk. Safe2shop heb ik me in het verleden ooit aangemeld maar kreeg mijn bedrijf maar 3 van de 5 sterren (o.a. omdat niet de volledige website op een secure server draaide maar enkel het betaal proces). daarop besloten het keurmerk niet te plaatsen omdat het anders is alsof je een keurmerk plaatst welke aangeeft dat je winkel niet helemaal in orde is (wat dus naar mijn mening ten onrechte is).

Discrete verzending lijkt me inderdaad een must. Dus dat is top. Verzend je alles per pakketpost? Kunnen mensen hun zending volgen?

Gaan ook wel eens dingen met de normale post, hangt o.a. af van wat er besteld wordt, wat de waarde is en waarheen (rotterdam en omstreken gaat b.v. ALTIJD aangetekend (60% van de bestellingen (van de 200 bestellingen uit die regio was er vorig jaar met ruim 120 bestellingen vorig jaar een probleem) in die regio leverd problemen op kwa storno's of valse gegevens (is zelfs de bedoeling dat mensen uit rotterdam enkel nog naar via iDEAL kunnen betalen straks),

Heb je een klantenservice-gedeelte op de site waar mensen de algemene voorwaarden en dergelijke duidelijk terug kunnen lezen alvorens ze besluiten het bestelproces te doorlopen? Ik had een apart klantenservicegedeelte met de algemene voorwaarden, uitleg bestelproces, betalingsmogelijkheden, retourbeleid, contactgegevens etc.

Ik had dus alles in de algemene voorwaarden staan, maar doordat ik er veel vragen over kreeg ook alles nog apart genoemd.

Meeste staat ook nog apart op de website vermeld, moeten hier echter nog wel wat dingen aan verbeterd worden.

Aardig wat betaalopties. Bij mij konden ze destijds wel betalen via acceptgiro, maar dat heb ik pas ingevoerd toen alles goed draaide. Leverde me overigens een hoop rompslomp op. Kunnen mensen er ook voor kiezen om het geld zelf over te maken?

Nee, mensen kunnen niet kiezen om het zelf over te boeken, dat heb ik in het begin gedaan maar ruim 90% van de bestellingen met vooruitbetaling werden nooit betaald. komt omdat het vaak een impuls aankoop is en als mensen later nog eens over de bestelling nadenken als ze moeten betalen er toch maar vanaf zien (lees als ze niet meer geil zijn)

• 0

Hoi,

Ik kwam toevallig op dit forum terecht door te googlelen. Maar ik las je verhaal en dacht dat wellicht het aanbieden van een afstudeerstage aan een student Commerciele Economie (HBO)/Marketing die in het laatste jaar zit een goed en goedkoop idee is. Kunnen hele creatieve dingen uitkomen. Studenten hebben vaak een frisse kijk op zaken zoals web shops omdat echt van deze tijd is. Je moet wel streng zijn in de selectie en niet zomaar een student aannemen.

Neem eens contact op met Hogescholen-stagebureaus om te kijken wat zij voor je kunnen betekenen. Natuurlijk is het belangrijk dat je goed op papier zet wat de opdracht is.

Succes...

Gr. Wai-Yin

• 0

Wai-Yin... bedankt voor je reactie.

Ik heb hier al vaker aan gedacht maar helaas is dat lastig.

Ik heb geen (goede) ruimte om een student te huisvesten (kantoor aan huis en dan voornamelijk de keukentafel)

Dat is dus geen ideale situatie hiervoor.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar