Jump to content

Christel FM

Senior
  • Content Count

    50
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Female
  • Address
    Slinge 443, Rotterdam, 3085 E, Netherlands
  • First name
    Christel
  • Last name
    van Rooijen
  • Company or organization name
    Hartman Fieldmarketing
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    http://www.eventplan

Company info

  1. Ik dacht dat zout erg slecht voor de lak is? Hoorde toevallig vandaag iemand mopperen over de pekel op zijn auto. Ik ben een groot fan van een partner die 's ochtends de ruiten van mijn auto even ijsvrij maakt en anders van de ontdooispray. ;D
  2. Of iets werkt of niet werkt hoeft niet van het medium afhankelijk te zijn. De branche speelt hier een grotere rol in, denk ik. Reclame voor balletschoenen in een blad over motoren zal ook niet zo goed aan slaan, maar wil dit dan zeggen dat adverteren in het blad altijd slecht is? In de conclusie van de marketingmensen van de Hanzehogeschool zal dan waarschijnlijk ook wel een nuance gezeten hebben. Ligt het zien van Google Adwords als een tovermedium aan de presentatie ervan of aan de hoop en naïeviteit van de mensen die het willen zien als redmiddel? Iedereen probeert zijn of haar product zo goed mogelijk uit de verf te laten komen. Als iemand dit klakkeloos aanneemt ligt het dan aan de presentatie ervan of aan de persoon die zelf geen kanttekeningen plaatst? Ik ben van mening dat het allebei voor bepaalde groepen goed zal werken, maar ook dat het voor andere groepen misschien weer niet de beste oplossing is. Als de to de vragen die gesteld zijn allemaal naar waarheid beantwoord komt hij waarschijnlijk al een heel eind, Succes!
  3. Er staat ergens in de regels of bij het uitdelen van een kneus dat deze van een commentaar voorzien moet worden. Of je iets aan het commentaar hebt of er iets mee doet is een tweede natuurlijk. Van een goed argument voor de kneus kun je (indien aanwezig) veel leren. En, kneuzen uitdelen om iemand een hak te zetten? Het niveau lijkt me hier een stuk hoger te liggen dan dat! Ik vind je commentaar een beetje erg kort door de bocht. Klinkt mij meer in de oren als iemand die gefrustreerd is omdat hij een kneus gekregen heeft (correct me if I'm wrong).
  4. Ik heb heel veel aan het forum. Regelmatig de zoekfunctie gebruikt om een antwoord op mijn vragen te kunnen vinden (heb nog geen topic hoeven openen om een vraag te stellen). Ook in de andere topics lees ik erg graag. Juist om de meningen van anderen te lezen. Ben af en toe gefascineerd door de mening van anderen. Leert me soms weer wat meer grijs denken in plaats van zwart-wit. Kortom, ga allemaal zo door! Hier een nieuw lid die jullie erg dankbaar is voor alle bijdragen. En om dan niet meteen in dezelfde gewoonte te vervallen als veel andere nieuwe leden een welgemeend: Dankjewel!!
  5. Said, ik wil je dromen niet meteen om zeep helpen, maar als je een beetje research had gedaan had je kunnen weten dat er in veel huid- en haarproducten vaak al vitamine E zit. Bijvoorbeeld bij L'oréal en Nivea. Zelfs het Kruidvat en de Etos hebben Vitamine E-creme in hun assortiment. Vitamine E voor het bereiden van voedsel bestaat volgens mij ook al. Zonnenbloem- en tarwekiemolie zijn ook rijk aan vitamine E. Ik vraag me dus af wat de verdere toegevoegde waarde voor een concern als L 'oréal dan zou zijn? Of voor een restaurant, zoals je noemde?
  6. Een opmerking m.b.t. de merken die je wilt gaan voeren: houd er rekening mee dat je bij veel kledingmerken in pakketten af moet nemen. Veel merken bieden niet de mogelijkheid om losse items af te nemen. Het is niet bij alle merken zo, dus dat zou je na moeten vragen. Boss en Armani zijn op het World Fashion Centre in Amsterdam ook vertegenwoordigd. Daar staat ook een importeur bij. Misschien heb je er iets aan. http://www.worldfashioncentre.nl/index.php?documentID=45
  7. ;D ;D ;D En niemand de bloemen verdient..... Ik denk dat je vrouw ze na alle ellende wel verdiend heeft! ;)
  8. Zojuist het hele topic doorgelezen. Ik word niet snel stil van de ervaringen van anderen, maar op dit moment ben ik echt enorm onder de indruk. Marcel, wat een verhaal! Wat een ellende! En, wat een doorzettingsvermogen! Juist door dit topic realiseer ik me nu de emotionele schade van een faillissement. Ik wil je heel erg veel sterkte wensen. Heel goed dat je de stap genomen hebt om met iemand te gaan praten. Dergelijke ervaringen zijn niet te behappen zonder hulp. Ik waardeer het echt heel erg dat je jouw ervaringen wilt delen. Het allerbeste gewenst!
  9. Ik moet even heel diepgraven naar mijn juridische kennis. Ik heb destijds de strafrechtelijke richting gekozen, dus ben hier absoluut geen expert op (m.a.w. houd je niet compleet vast aan mijn advies). Voor zover ik me nog kan herinneren is er voor een actio Pauliana niet altijd een faillissement vereist. Er waren, dacht ik, verschillende vormen van de actio Pauliana. 1. na overlijden/erfrechtelijk 2. wanneer de schuldenaar door faillissement reeds onder curatele staat 3. maar ook een actio pauliana die ingesteld kon worden wanneer de schuldenaar de schuldeiser middels een rechtshandeling benadeelde bij het vorderen van de schuld In het laatste geval is geen faillissement nodig voor zover ik me kan herinneren. Er moet wel aan alle voorwaarden van een actio pauliana voldaan worden wil een beroep erop slagen. Ik ga het eens nazoeken in mijn wettenbundels en oude studieboeken. Ben nu zelf ook wel benieuwd hoe het precies zit.
  10. Je zegt gewoon sorry?! En wat zeggen de juristen van Volkswagen dan? "Oh, geen probleem! Het is al goed. Fijne dag nog?" ??? Een vraag aan de TO: Waarom zou je dit willen? Als je jezelf al afvraagt of iets wel kan en of je er geen problemen mee krijgt kies je toch voor een ander logo? Nog even buiten beschouwing gelaten of je juridisch wel of niet in je recht staat... Is dit logo het je waard om misschien een duur en lang juridisch conflict te krijgen? Persoonlijk zou ik voor iets anders kiezen en het VW-logo niet in mijn logo gebruiken. Juist om problemen te voorkomen zou ik niet dit logo gebruiken. Ik neem aan dat je je tijd en geld beter kunt gebruiken dan het te besteden aan dergelijke problemen wanneer ze zich zouden aandienen. Ik vind het overigens van de ontwerper van het logo weinig creatief om een bestaand logo te gebruiken als het logo van jouw bedrijf.
  11. Probeer eens een lijst te maken met kledingmerken die erg lang vallen en die bijvoorbeeld bij jezelf wel goed en lang genoeg vallen. Ik kan voor dames wel een aantal merken noemen die langer vallen (voor heren helaas niet). Spijkerbroeken kunnen vaak wel besteld worden in lengtematen. Weet bijvoorbeeld wel dat Levi's langere maten heeft dan de meeste winkels inkopen (geen standaardmaat, dus vaak wordt het niet ingekocht|). Ben je al eens op het fashion center rond gaan kijken wat er te vinden is? En, ik kan vaak in het buitenland wel langere broeken vinden. Misschien heb je dat zelf ook met herenkleding? Kijk dan eens welke merken het zijn of overweeg om de kleding uit het buitenland te importeren. Of wil je het laten maken? En, voor die lange vrouwen kleding wil ik best keuren, hoor! ;) ;D
  12. Lange, dunne vrouwen hebben het ook niet makkelijk qua passende kleding. Dus als je toch bezig gaat... misschien een doelgroep erbij. Off topic: Juist! Begin zoiets voor vrouwen en je hebt je eerste klant te pakken! Bij voorkeur broeken (lange benen en verder slank is moeilijk te vinden)! ;) On topic: Er zijn al veel goede adviezen gegeven. Waar wil je gaan inkopen? Dat lijkt me namelijk een vrij lastig punt. Er zijn weinig merken die dusdanig vallen. Of wil je het laten maken? Maar hoe je het aan kunt pakken? Zet eerst alles op papier, werk het helemaal uit. Oriënteer je ook op de markt, op leveranciers, je doelgroep etc. Al eerder genoemd door ander, maar echt een belangrijk punt. Eigenlijk een te eenvoudige opsomming, maar even heel kort en eenvoudig. Alles op een rijtje zetten/ ondernemeingsplan maken. Naar de kvk inschrijven en btw-nummer aanvragen. Zij kunnen meteen nakijken voor je of je bedrijfsnaam nog niet in gebruik is,. Indien dit wel het geval is kun je misschien nog een andere naam bedenken en als domeinnaam kiezen. Domeinnaam registreren Winkel aanmaken Zorg voor een gevulde webshop Maak het bestaan van je shop kenbaar aan je potentiële klanten.
  13. Ik zou inderdaad zoals voor mij al gepost werd jezelf eerst een aantal vragen stellen: Wat wil je bereiken? Naamsbekendheid? Klanten op de korte termijn of op de lange termijn? Ga ook inderdaad eens na hoe je je klanten het beste kunt bereiken! En, niet onbelangrijk; wat is je budget ervoor? Heb je overigens al andere manieren om reclame te maken aangewend?
  14. Wat had je dan voor reacties verwacht? Ik plaats speciaal twee nummers voor je, zodat je het andere nummer kunt bellen als je niet voorbij de telefoniste komt. Gewoon bellen, vragen naar de afdeling inkoop en daar je verhaal doen. Als je niet voorbij de telefoniste komt, bel je het andere nummer en zeg je dat je per ongeluk het verkeerde doorkiesnummer gedraaid hebt o.i.d. Zetten ze je dan door naar de telefoniste dan kun je zeggen dat de heer/mevrouw ...... je doorverwezen heeft naar de heer/mevrouw ....... van de afdeling inkoop. Succes!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept