Met één van mijn zakelijke klanten heb ik een probleempje, ze betalen nl. niet. :P Deze klant heeft een aantal specifieke artikelen bij me besteld die ik zelf ook apart heb moeten inkopen, bij 3 verschillende leveranciers uit het buitenland. Dit staat nu allemaal klaar en geen betaling. De betalingstermijn is inmiddels 2 weken verstreken en ik ga vandaag maar eens een aanmaning versturen.
Ik heb vorige week wel telefonisch contact gehad met de klant ((veel geblabla en gedraaikont) en ze staan erop dat ik eerst de artikelen verzend zodat zij hun sieraden klaar kunnen maken voor hun klanten. Om die betaling af te wachten zodat ze mij kunnen betalen.
Maar zo werken wij niet. Met hun betalingen hebben wij niks te maken. In de factuur en in de AV staat duidelijk dat wij pas leveren na betaling. Uit coulance heb ik inmiddels enige weken geleden al e.e.a. opgestuurd (ze zijn dus al gemazzeld), ongeveer eenvijfde van het totaal.
Ik denk dat deze klant ernstige betalingsproblemen heeft want het gaat maar om een bedrag van een paar honderd euro.
Is er een manier om zoiets te checken? Of is dat pas mogelijk bij Surseance van betaling o.i.d.?
Ik ga niet over de kop hiervan ofzo, de artikelen kunnen ook wel de shop in mocht de klant helemaal niet betalen. Maar ik heb er een hekel aan om gepiepeld te worden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Armande
Armande
Met één van mijn zakelijke klanten heb ik een probleempje, ze betalen nl. niet. :P Deze klant heeft een aantal specifieke artikelen bij me besteld die ik zelf ook apart heb moeten inkopen, bij 3 verschillende leveranciers uit het buitenland. Dit staat nu allemaal klaar en geen betaling. De betalingstermijn is inmiddels 2 weken verstreken en ik ga vandaag maar eens een aanmaning versturen.
Ik heb vorige week wel telefonisch contact gehad met de klant ((veel geblabla en gedraaikont) en ze staan erop dat ik eerst de artikelen verzend zodat zij hun sieraden klaar kunnen maken voor hun klanten. Om die betaling af te wachten zodat ze mij kunnen betalen.
Maar zo werken wij niet. Met hun betalingen hebben wij niks te maken. In de factuur en in de AV staat duidelijk dat wij pas leveren na betaling. Uit coulance heb ik inmiddels enige weken geleden al e.e.a. opgestuurd (ze zijn dus al gemazzeld), ongeveer eenvijfde van het totaal.
Ik denk dat deze klant ernstige betalingsproblemen heeft want het gaat maar om een bedrag van een paar honderd euro.
Is er een manier om zoiets te checken? Of is dat pas mogelijk bij Surseance van betaling o.i.d.?
Ik ga niet over de kop hiervan ofzo, de artikelen kunnen ook wel de shop in mocht de klant helemaal niet betalen. Maar ik heb er een hekel aan om gepiepeld te worden.
www.deblijeekster.nl * www.edelsteenkralen.nl * www.steinperlenwelt.de
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17821-financi%C3%ABle-positie-klant-te-controleren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag