Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

Prijs, prijsmechanisme

Geplaatst:

Karel Stromph

Ik heb van de week een 14 tal (web-orders) met een totale waarde van ruim E 1.000,-- geweigerd. De reden is de prijs em de bestelgrootte.

 

De gemiddelde order van de (bestaande) klant, bedraagt E 610,-- (meestal niet minder dan E 300,--) en er bestaat geen debiteurenrisico. De bestelling van de particulier van een enkel artikel ad E 6,30 is dus volstrect onwenselijk. Vooral omdat er gratis bezorg wordt en 30 dagen betaald. Wat mij opvalt is, dat de enkele keren, dar wij wel bereid zijn te leveren, tegen vooruitbetaling en verhoging met transportkosten, de klant zijn order doorzet, betaalt heel trouw vooruit (on onze geEmailde factuur, nadat hij eerst te kennen gaf deze voorwaarden te accepteren). Dit is opmerkelijk, omdat hij ons gevonden heeft (wellicht) juist door de prijzen (onze concurrenten hebben geen bestel-website, ze zijn zo benauwd dat de overige concurrenten hun prijzen zien, dat ze liever niet op de web gaan, wel bestel-CD's uitgeven, met dus statische prijzen). Met de bijkomende vracht-kosten zijn wij echter niet meer zo goedkoop dan voordien. Ook valt op, dat er vrijwel altijd ingegaan wordt op mijn voorstel de hoeveelheid te verdubbelen, indien deze onder dezelfde vrachtprijs meegestuurd kan worden.

 

Wij leveren uitsluitend aan gesubfidieëerde instellingen en hebben slechts 4-5 concurrenten met een identieke opzet. Een daarvan is een reus en dus dicteert deze de markt=prijzen. Met 95% van onze producten moeten wij ons richten naar dezes prijzen. We kunnen slechts een fractie hoger zijn vanwege onze additionele services.

 

Voorgaande bevestigt tevens wat ik al een paar keer op deze site al beweerde: de prijzen maak je niet zelf, ze worden gemaakt door de markt.

 

Wij hebben dan ook geen web-winkel, maar een bestel-site voor onze bestaande en nieuwe klanten (van dezelfde doelgroep). Op onze inleidende pagina melden we dat ook heel duidelijk. Maar de klant komt binnen via een product en komt niet aan het lezen van onze eerste pagina toe.

 

Het is derhalve een mooie gelegenheid een TS te wijden aan de "prijs". Of misschien niet, ik ben benieuwd.

 

Karel

Featured Replies

Geplaatst:

Iwan van Geelen

Prijs is natuurlijk maar 1 van de vele P's

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Geplaatst:

Karel Stromph

  • Auteur

Iwan,

 

Dat is wel juist, maar ik wil hier de prijs onder de loupe brengen. Doe jij maar de andere P's, zodat we daarvan wijzer worden.

 

Karel

Geplaatst:

Frans Sijtsma

Volgens mij kun je niet alleen de prijs onder de loep nemen zonder de andere p's daarin mee te nemen, maar wellicht begrijp ik je verkeerd

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.