• 0

Thuisbellers (homeshoring), wie heeft daar ervaring mee

Ik overweeg om een aantal thuisbellers in te schakelen die b2b gaan bellen, een mooie term hiervoor is homeshoring. Een overweging is geweest om een callcenter in te schakelen maar gezien de start- en handlingkosten alsmede betrokkenheid van de beller denk ik dat een team van thuisbellers een beter resultaat gaat geven.

 

Wie heeft daar ervaring mee en op wat voor basis kun je hun laten werken? Een uurtarief is bij thuisbellen lastig te controleren, een 'no cure-no pay' constructie kan een betere financiele stimulans zijn.

Ook het wederzijdse contract is belangrijk, ik wil niet gaan werken met arbeidscontracten en overweeg om de vergoeding, die een beller opbouwd, uit te betalen als commissie. Of is er een wijze waarop je particulieren kan uitbetalen voor hun diensten zonder dat daar een arbeidscontract aan vastzit?

 

Maar, voordat ik een trial & error traject instap, zijn er ondernemers die hier al ervaring mee hebben?

 

Met middaggroet,

 

Rick

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Calliber werkt met Moneypenny en ik ben niet op zoek naar een bedrijf dat deze diensten aanbiedt maar eerder naar ondernemers ervaringen.

 

Waar loopt men tegenaan bij het gebruik van thuisbellers en wat voor contract biedt men thuisbellers aan.

 

Met groet,

Rick

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk geen ervaring met thuisbellers.

 

Je zou zelf de werving en selectie kunnen uitvoeren en de thuisbellers middels een payroll constructie laten verlonen via een uitzendbureau. Betaal je iets meer dan wanneer je zelf als werkgever zou optreden, maar anderzijds heb je geen werkgeversverplichtingen en werk je met een flexibele arbeidsovereenkomst. Daarnaast heb je een nauwkeurige inzage in je personeelskosten.

 

Of payroll te combineren is met een no cure no pay constructie, weet ik niet. Het beste zou je kunnen informeren bij een uitzendbureau bij jou in de buurt.

"Think for yourself and question authority" - Timothy Leary (1920-1996)

Link naar reactie
  • 0

Je zou ook een advertentie kunnen plaatsen op Freelance.nl

 

Vooral vacatures waarbij flexibiliteit en vanaf huis werken mogelijk is, zijn daar erg populair en daar wordt veel op gereageerd. Over het algemeen zijn het wat hoger opgeleide mensen (als je het vergelijkt met een callcenter) en erg professioneel.

 

Laat hen komen met voorstellen (per uur, per call of per gemaakte afspraak). Geef in de advertentie aan dat je graag reacties ontvangt inclusief tarief.

 

Het grote voordeel van freelancers is dat je gewoon een factuur krijgt en je hoeft geen minimaal aantal uren af te nemen (wat soms bij uitzendbureaus wel weer moet).

 

Zelf bel ik momenteel op freelance basis voor mijn oude werkgever. Het grote voordeel is dat ik het bedrijf ken en precies weet hoe er wordt gewerkt. Dat kan je van een callcenter niet verwachten.

Daarnaast ben ik gewend om op verschillende niveaus te communiceren (zoals de meeste freelancers) waardoor de gesprekken beter verlopen.

 

Het allerbelangrijkste: De persoon die gaat bellen moet achter het concept/product staan.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zeggen een normaal opdrachtgever/opdrachtnemer (dus niet werkgever/werknemer) contract (overal te downloaden).

Vraag de potentiele bellers een VARverklaring (zie www.belastingdienst.nl) in te vullen zodat de belastingdienst het nooit een arbeidsrelatie kan noemen.

 

Als je het helemaal netjes wilt doen stuur jij ook nog creditfacturen zodat zij er zelf helemaal geen werk van hebben.

Veel succes!

F2F Promotiebureau www.triplepro.nl | www.tppromotie.nl en Online marketing bureau www.4blocks.nl

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is het relatief gezien goedkoper een centrale in te schakelen. Met thuisbellers is er zo veel te regelen. Denk hierbij aan:

 

- Telefoonnummers van de doelgroep.

- Telefoonnummers voor de thuisbellers.

- Uurloon (moeilijk te controleren).

- Kwaliteitscontrole (moeilijk bij thuisbellers).

- Gesprekskosten.

- Etc.

- Etc.

 

Ook met een klein budget zou je nog een centrale kunnen inschakelen, desnoods als een soort trial. De vraag blijft natuurlijk of anno 2008 er nog mensen zitten te wachten op telemarketeers.

Een zakelijke website + CMS + webhosting + domeinnaam + e-mail + gratis updates voor slechts 20 euro p/m! Ga naar Webdesign Direct!

Link naar reactie
  • 0

Nummer e.d. regelen is met VoIP tegenwoordig gelukkig geen enkel probleem dus daar zou het niet vanaf mogen hangen. De organisatorische zaken die je noemt wel inderdaad maar met wat automatisering is het aantal belminuten e.d. simpel bij te houden.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb niet eens aan VoIP gedacht er zou dan een groot deel van de problemen verdwijnen omdat je, zoals je al aangeeft, bijvoorbeeld gemakkelijk de belminuten e.d. kan tracken. Het nadeel is wel dat VoIP toch vaak is matige kwaliteit is en/of dat er een vertraging op de lijn zit. Het is wel weer stukken goedkoper.

Een zakelijke website + CMS + webhosting + domeinnaam + e-mail + gratis updates voor slechts 20 euro p/m! Ga naar Webdesign Direct!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb naast mijn mobiel 2 VoIP lijnen en de problemen die je moet mogen uiteraard bij een professionele oplossing niet aanwezig zijn. Dat is een kwestie van de boel goed regelen.

 

 

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.