Ga naar inhoud
Geplaatst:

Peeuw

Hallo allemaal,

 

Volgens mij ben ik hier aan het juiste adres voor enkele vragen! Sinds 1 januari 2007 hebben mijn compagnon en ik een eigen bedrijf. De zaken gaan goed, we maken eigenlijk al vanaf de eerste maand winst. Toch ben ik waarschijnlijk van plan om te stoppen, omdat er eigenlijk niet genoeg werk is voor twee man. Dit knaagt. Het ziet er niet naar uit dat op korte termijn hier verandering in gaat komen en hoewel ik het erg jammer vindt en ook genoeg verdien, wil ik kijken wat de mogelijkheden zijn om te stoppen, zodat mijn compagnon alleen verder gaat.

 

Nu is mijn vraag wat we nodig hebben om tot een goede afrekening te komen. Ik kom op dit moment niet veel verder dan een balans! Zijn er belangrijke aanvullende zaken waar we rekening mee moeten houden? We hebben een goede fiscalist die onze boekhouding regelmatig controleerd en zodoende kunnen we ook vrij snel beschikken over een up to date balans. We willen wel een onafhankelijke persoon die hieruit conclusies kan trekken.

 

Zie ik iets over het hoofd?

 

Alvast bedankt!

Featured Replies

Geplaatst:

Peeuw

  • Auteur

Overigens hebben we absoluut geen verstoorde arbeidsrelatie.... Dit alles is in zeer goed overleg gegaan!

Geplaatst:

Karel Stromph

Wat hebben jullie een VoF of een BV.?

 

Karel

Geplaatst:

Peeuw

  • Auteur

Goedemorgen Karel,

 

Het betreft een V.O.F. met bijbehorende overeenkomst.

Geplaatst:

R.I.P. - Fred Wiersma

... Zijn er belangrijke aanvullende zaken waar we rekening mee moeten houden?

...

 

Als jullie een bankkrediet hebben, zullen jullie vermoedelijk die op beide namen hebben. Als jij uitstapt, moet de bank toestemming geven het krediet alleen op naam van je partner te zetten. Het kan zijn dat zo'n krediet dan verlaagd wordt. Kijk ook naar evt huurcontracten en andere langlopende overeenkomsten.

 

Daarnaast moeten jullie bepalen of er sprake is van goodwill. Voor de rest is het vooral bezittingen optellen, schulden optellen, het saldo door 2 delen.

 

Bij de KvK en bij de BD moet je de VOF inschrijving laten omzetten naar een EMZ.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Geplaatst:

Peeuw

  • Auteur

dank je!

 

Wat nog wel een beetje vaag is is de arbeidsongeschiktheidsverzekering en het contract met de leasemaatschappij. (we rijden twee auto's, maar dat zou er dan ook 1 worden...)

Geplaatst:

Ard

Goedemorgen Peeuw,

 

Het is raadzaam om een ontbindingsovereenkomst op te stellen. Hierin zijn zaken opgenomen zoals de verdeling van de activa en passiva, wie draagt zorg voor de administratie, aan wie komen de opdrachtgevers/klanten toe, is er een concurrentiebeding van toepassing.

 

 

 

 

 

 

Geplaatst:

Peeuw

  • Auteur

Bedankt Ard,

 

Weet je toevallig waar ik een goede overeenkomst vandaan kan halen?

Geplaatst:

Ard

Hallo Peeuw,

 

Je kan dit laten opstellen door een jurist.

 

 

 

Geplaatst:

Peeuw

  • Auteur

ah.....

Bedankt voor je info!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.