• 0

E-mail marketing B to B Spam of niet?

Wellicht hoort het thuis in de juridische afdeling maar ik vind de link met commercie groter vandaar dat ik hem hier post:

===============================================

 

Commerciële email gericht aan consumenten wordt veelal als irritant ervaren op het moment dat de consument niet heeft aangegeven dit te willen ontvangen. De weerzin is zelfs zo groot dat je als organisatie (of persoon) publiekelijk aan de schandpaal wordt genageld wanneer je spam verstuurd. Hoewel ik hier zelf genuanceerder tegenover sta zijn er Europese richtlijnen voor het versturen van emails. Opt in is het toverwoord. Dat is bij consumenten het geval.

 

Maar hoe zit de vork in de steel bij bedrijven. Persoonlijk ben ik van mening dat een organisatie best een commerciële boodschap mag sturen naar zijn potentiële zakelijke klanten. Ten slotte willen we toch duidelijk maken dat wij iets kunnen betekenen voor deze potentiële klant. Ik vind dan ook dat we best ongevraagde email mogen versturen naar bedrijven zolang we zoeken in de doelgroep en het niet overdrijven met de hoeveelheid mail aan een potentiële klant. Maar wat vinden jullie en wat vindt de wetgever?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

het niet overdrijven met de hoeveelheid mail aan een potentiële klant.

 

Eén mailtje per week hooguit? Als 50 bedrijven zo denken zijn het toch alweer gemiddeld 7 emailtjes per dag. Vergeet niet dat je niet het enige bedrijf in Nederland bent dat op deze manier emails wil versturen.

 

Ik wordt de zakelijke reclamepost al zat zo onderhand (nee ik hoef geen watercooler, zonde van je geld om mij steeds een full color folder te sturen!), als men nu mijn inbox nog gaat vullen met info die ik zelf wel opzoek als ik er interesse in heb... Serieuze mail altijd welkom, aanbiedingen en reclame graag aan mij voorbij laten gaan.

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk ben ik het er wel mee eens, maar het schijnt dat ongevraagde e-mail ook door bedrijven als irritant wordt ervaren. Zelf ontvang ik liever e-mail dan papierwerk van dienstverleners die me wat willen slijten... Vaak is aan een mailtje snel duidelijk wat de dienst of het product precies is, en als ik er verder geen interesse in heb is de delete-knop dichterbij dan de prullenbak voor post.

 

Door de relatief lage kosten zijn e-mail campagnes vaak echter minder doelgericht dan papieren... een miljoen mailtjes is zo gedaan, een miljoen papieren folders/brieven kost je een klein kapitaal...

Link naar reactie
  • 0

Decorum hoe maak jij reclame voor jouw diensten?

 

E-mail is een gevoelig instrument omdat door internet mensen sneller reageren en eerste reacties zijn over het algemeen niet de meest subtiele. Doordat iedereen over elkaar heen valt om commentaar te geven op reclame via email wordt dit als negatief gezien. Maar ik zie het als een noodzaak om op de hoogte te worden gebracht van mogelijkheden. Viral marketing gaat over het algemeen te langzaam wanneer er geen andere instrumenten worden ingezet. Decorum zegt email marketing is not done maar hoe ervaar jij reclame op tv? Gisteren ontving ik een mailtje van een bedrijf dat mij een tekstservice aanbood. Ik ben bezig met de ontwikkeling van een folder en ik kan best een professioneel stuk gebruiken, et voila ik zoek contact.

 

Als bedrijf moet je negatieve situaties vermijden. Daarom dient de boodschap aan te sluiten op de doelgroep en er mag niet de indruk worden gewekt dat je nog veel meer van die mailings gaat sturen. Ik doe eerlijk zaken maar ik wil wel graag in contact komen met mensen. Dat kan via een omweg door een advertentie te zetten maar ik kan ook een mailtje sturen met een persoonlijke vraag. Net wat Benm zegt zijn de kosten ook nog lager maar alleen als je er verantwoordelijk mee omgaat, want anders kosten de negatieve ervaringen je veel meer geld.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Welleke,

 

ook ik ben van mening dat B2B reclame via de mail gewoon moet kunnen. Hoeveel "gewone" post krijg je immers niet van bedrijven zodra je je hebt ingeschreven bij de KvK. Persoonlijk krijg ik zulke reclame veel liever via de mail. Ik lees het alleen als ik daar zin in heb en ik zit niet met hele stapels papier die ik door moet werken. Gewone post is vaak gericht geadresseerd en dat lees je dus sneller dan een mailtje. En dat kost gewoon tijd.

Als consument krijg je weekelijks ook hele bergen reclamefolders waarin bedrijven hun goederen aan prijzen. Daar zit ook niet iedereen op te wachten, maar er zijn altijd wel mensen die er wel door geïnteresseerd raken. Zo is het met B2B reclame via de mail net zo.

Natuurlijk zijn er bedrijven die er niet op zitten te wachten. Maar als er al maar 5 bedrijven zijn die wel geïnteresseerd zijn, dan heeft de mailing toch effect gehad.

 

Het blijft dus altijd een afweging of je zo'n mailing gaat versturen of niet.

Als je als bedrijf denkt dat het klanten oplevert, waarom zou je het dan laten.....

 

Gr Iceman

 

Link naar reactie
  • 0

Doordat iedereen over elkaar heen valt om commentaar te geven op reclame via email wordt dit als negatief gezien.

 

Deze uitspraak lees ik (in DM kringen) de laatste tijd wel vaker, en is naar mijn mening in essentie fout. "Ondanks dat iedereen ongewenste email als niet gewenst ziet, vinden wij marketeers dat ongewenste email niet ongewenst is." Daar zit iets heel kroms in.

 

Gisteren ontving ik een mailtje van een bedrijf dat mij een tekstservice aanbood. Ik ben bezig met de ontwikkeling van een folder en ik kan best een professioneel stuk gebruiken, et voila ik zoek contact.

 

Hiermee onderschrijf je grotendeels mijn push-vs-pull argument: als je er toevallig niet mee bezig was geweest had je het mailtje als 'niet relevant' afgedaan, en weggegooid. Mailt zo'n persoon je nog twee keer dan wordt het vervelend, want je bent er niet mee bezig. Héél toevallig sluit deze email exact aan op een probleem waar je op dat moment mee zit (de email wordt daardoor bijna "gewenst"), en komt het goed uit. Maar hoevaak gebeurt dat met email waar je niet zelf om verzocht hebt?

 

 

De link tussen ongewenste email en televisiereclame die je legt slaat dood. Op televisie is het ook niet altijd prettig - net een mooie film aan het kijken, direct reclameblok erdoor - maar daar krijg ik nog iets voor terug. Reclame in het algemeen vind ik ook niet erg, ik vind het prima als een nieuwsbrief die ik wens te ontvangen zich laat sponsoren door een reclamemaker, prima. Inderdaad wil ik graag op de hoogte worden gebracht van nieuwe ontwikkelingen, producten, diensten enzovoort, maar niet via telkens weer lullige reclamemailtjes met één of andere aanbieding die met een beetje goede wil bij mijn 'profiel' zouden passen.

 

Het is een discussie waar toch niet uit te komen is, de één vind het echt ergerlijk, de ander trekt z'n schouders erbij op en drukt op 'delete' (mijn manier), en de ander opent elk emailtje met volle interesse "eens even kijken wat die lieve marketeers nu weer voor mij in de aanbieding hebben."

Link naar reactie
  • 0
Het is een discussie waar toch niet uit te komen is, de één vind het echt ergerlijk, de ander trekt z'n schouders erbij op en drukt op 'delete' (mijn manier), en de ander opent elk emailtje met volle interesse "eens even kijken wat die lieve marketeers nu weer voor mij in de aanbieding hebben."

 

Dat laatste ben ik met je eens en dat is voor mij dan net weer de reden om toch mee te gaan in het versturen van (incidentele) mailings. Als je een nette mailing hebt zal het commentaar van de eerste persoon die het ergelijk vindt door de anderen als zeuren worden afgedaan, de tweede weet al niet eens meer waar het over ging en de derde kan er wel eens op ingaan. Persoonlijk ben ik zo´n laatste persoon.

 

Een andere vergelijking die misschien beter op gaat is telemarketing. De eerste persoon gooit de horen er op en scheld misschien nog wat net daarvoor, de andere zegt nee bedankt geen interesse voordat de telemarketeer de kans heeft gehad wat te zeggen en de laatste hoort de telemarketeer aan en beoordeelt dan of het aansluit bij de situatie. Ik vind iedere keer de laatste groep slimmer omdat deze mensen ervoor zorgen dat ze een goed beeld vormen van de mogelijkheden alvorens een beslissing te nemen. Maar goed karakters zijn nu eenmaal verschillend. ;)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Decorum,

 

Het is een discussie waar toch niet uit te komen is, de één vind het echt ergerlijk, de ander trekt z'n schouders erbij op en drukt op 'delete' (mijn manier), en de ander opent elk emailtje met volle interesse "eens even kijken wat die lieve marketeers nu weer voor mij in de aanbieding hebben."

 

Juist omdat er uit die discussie niet te komen is blijven de mailtjes juist komen. Zolang er nog steeds mensen zijn die de mailtjes vol interesse blijven lezen, zullen de mailtjes blijven komen en zullen er ook altijd mensen zijn die zich er aan ergeren.

 

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

 

Vaak is aan een mailtje snel duidelijk wat de dienst of het product precies is, en als ik er verder geen interesse in heb is de delete-knop dichterbij dan de prullenbak voor post.

Kalopt ... alhoewel ... post voor de prubllenbak kan ook handig zijn als kattenbakvulling ;)

 

Commerciële email gericht aan consumenten wordt veelal als irritant ervaren op het moment dat de consument niet heeft aangegeven dit te willen ontvangen. De weerzin is zelfs zo groot dat je als organisatie (of persoon) publiekelijk aan de schandpaal wordt genageld wanneer je spam verstuurd.

Post blijft een open fenomeen. Ik bedoel thuis lag mijn deurmat vol met ongevraagd reclameboodschappen. Totdat iemand het idee had om daarvoor de rood/groene stickers op je brievenbus te plakken.

Een technische functie voor ongevraagd email is er inmiddels ook.

 

Anders vind ik dat met B-to-B. Ik ga er dan vanuit dat je gericht mailt en dat de ontvanger dit meer als info ziet i.p.v. irritatie. Waar de lat ligt van wie mail ik wel/niet, wie ontvangt het positief/negatief is moeilijk te beoordelen en zal per bericht verschillen.

Bij B-to-C denk ik dat het meer in de trand van spam valt? Althans ... dat is mijn persoonlijke ervaring.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Mijn daily spam count staat momenteel op ongeveer 40 unsollicited emails per dag... Ik word er behoorlijk moe van.

 

Als je mij 40 keer per dag iets aan prijst, dan is er een kans dat het één keer per week of één keer per maand aantrekkelijk is (al ben ik tevreden met de grote van mijn flappie, heb ik mijn hypotheek goed geregeld, hoef ik geen extra opleidingen te doen en train ik zelf regelmatig in de sportschool voor mijn gezondheid).

 

Het rekensommetje is toch zorgwekkend 40*7 = 280 emailtjes om misschien bij mij één treffer te hebben. Die 280 mailtjes zijn ook naar een heleboel andere mensen gestuurd.

 

De succesrate van spam (of gerichte commericeele uitingen, of hoe je het ook wilt noemen) is minder dan één promile. Dat betekend dus dat je als bedrijf duizenden mensen echt lastig valt om één product te verkopen.

 

Nou kan ik me niet voorstellen dat we met zijn allen geen betere marketing technieken kunnen bedenken!?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
Nou kan ik me niet voorstellen dat we met zijn allen geen betere marketing technieken kunnen bedenken!?

 

Ik ben ook niet van mening dat we het los in moeten zetten. Maar het kan wel een goede aanvulling zijn op andere "instrumenten". Zo zal ik in 2004 starten met advertenties in bijvoorbeeld Net Professional, advertorials in nieuwsbrieven en ik ga organisaties bellen. Voor het partnerprogramma van ICStats wil ik bedrijven daarnaast email inzetten.

 

(en is je penis ook al groter of krijg je die niet?, ik ontvang hem nu 3 keer per dag, zulke bedrijven moeten ze aanpakken!)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Een technische functie voor ongevraagd email is er inmiddels ook.

 

Kermie, welke dan?

Oeps ... vergeten er vraagtekens achter te zetten. Zijn er spamfilters of niet ? ? ?

 

En nu toch mijn volgende vraagtekens ... welk verschil zit er in B-to-B en in B-to-C?

B-to-C is meer het rijtje voorbeelden die zrski net opsomde

B-to-B is voor mijn gevoel gerichter en informatief

 

Zie ik dat goed, of worden alle ongevraagde mails (zowel de B's als de C's) als spam beoordeeld?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
Spam is decided not on content or purpose but quantity and consent. If it's sent out in bulk and without prior permision, it's spam
Dat is puntje i van de link die zrski ga.

 

Wat is bulk? 10, 100, 1000?

 

Echt sluitende definities van Spam zijn er dan ook niet. Of dus B to C of ook B to B spam is wordt daarin niet verteld. Ik denk dat wanneer je een irritatiegrens kruist dan gaat het mis. En die grens is afhankelijk van de doelgroep die je hebt. En daarmee kom ik dus weer terug bij de boodschap en de ontvanger.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

En hoe segmenteer je de irritatiegrens? Niet volgens mij.

 

Er is natuurlijk een reden waarvoor zo'n ongelofelijk laag percentage spam daadwerkelijk effectief is.

 

Zelfs als "ondersteuning op" zou ik spam nog niet gebruiken, in het begin van HL was ik zelf ook nog niet geheel duidelijk van wat spam nou was en wat niet.

 

Het komt er qua email gewoon op neer: "hebben ze er niet om gevraagd, stuur het dan ook niet"

 

Er zijn echt zat andere (goedkopere) manieren om je producten aan de man te brengen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Er zijn echt zat andere (goedkopere) manieren om je producten aan de man te brengen.

Uitzonderingen daargelaten wellicht, maar over de linie heen vraag ik me dat af?

Om een 2e voorbeeld te noemen in vergelijking met spammail, naast de reclamefolders op mijn deurmat .... Zelfs mensen die ongevraagd bellen en hun product verkopen kan irritating zijn. En zo zijn er dus zat (goedkopere) manieren op te sommen die irritatie kunnen wekken.

 

Misschien leuk om een opsomming te maken van de goedkope manieren die wel effectief en niet irriant zijn?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Dus naar jouw mening draagt email marketing (ongevraagd) niet bij aan het behalen van de marketingdoelstellingen. Denk jij hetzelfde over DM via de post, waar ook gemiddeld gezien slechts een scoringspercentage van 1 a 2% is. Bovendien bestrijd ik het scoringspercentage dat je noemde, niet dat ik exacte cijfers heb. Maar ik denk dat dit percentage beïnvloed wordt door de slechte resultaten die die mass mailers krijgen op hun mailings. Net alsof ik een hypotheek ga afsluiten in Amerika.

 

Haha net alsof je er mee speelt. Wordt ik net door een telemarketeer gebeld die vraagt of ze me wat mag toesturen (via post) :P

 

Maar goed even afgeleid van wat ik wilde schrijven. Ik ben van mening dat het wel degelijk bij kan dragen maar je moet goed afstemmen welke instrumenten je wilt inzetten om de doelstellingen te bereiken. Zo zal een financieel adviesbureau beter niet via email kunnen adverteren omdat dit afbreuk doet aan het imago dat zo´n organisatie moet hebben, daarnaast lenen producten/diensten die veel uitleg nodig hebben zich er niet voor om via een email toe te lichten.

 

Even in het verlengde hiervan. Zojuist werd ik via de nieuwsbrief van Zibb.nl (ja aangemeld :P) geattendeerd op het schrijven van een goede mailing per post. Ik denk dat een groot deel hiervan ook geldt voor de aanbieding per mail, alhoewel je daar misschien nog bondiger moet zijn.

http://www.zibb.nl/ondernemen//verkoop_marketing.asp?artnr=607028

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Het is lastige materie, maar voor mijn gevoel ligt de irritatie-grens voor e-mail lager dan voor post. Persoonlijk vind ik telemarketeers met stip op #1 van irritant trouwens, post en mail hebben een gelijke plaats - behalve dat ik, bij gebrek aan kat, lastiger van die post afkom.

 

Overigens ben ik best 'gevoelig' voor ongevraagde reclame, als het gat over een product dat ik toch al zocht, wil ik het best lezen. Als het iets goeds is, wil ik het best kopen.

 

Mailen kan daarom best een voordelige en effectieve methode zijn om je product te slijten, alleen door de 'hype' tegen spam kan het ook nogal schadelijk zijn voor je imago.

 

Overigens ben ik wel benieuwd of zrski iets specifieks in gedachten had bij een goedkope/effectieve methode?

Link naar reactie
  • 0

Ongevraagde email kan natuurlijk bijdragen aan je marketing campagne, de vraag is echter "wil je dat ongevraagde email als ondersteuning van je campagne dient?"

 

De getallen zijn natuurlijk erg verschillend en sommige zullen wel een hogere succesrate behalen, ga er echter vanuit dat een email (of fax) mailing vaak een hogere irritatie factor dan succesfactor heeft.

 

Het grote verschil met snailmail, is dat snailmail geld kost.

 

Een tijdje terug kwam iemand met het fantastische idee om spammers en masse aan te klagen. Hij redeneerde: "de motor achter spam is geld, zorg er dus voor dat spam geen geld meer oplevert!"

 

Ik vond em wel mooi.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Overigens ben ik wel benieuwd of zrski iets specifieks in gedachten had bij een goedkope/effectieve methode?

 

Niet direct, wat ik meer probeer te zeggen is dat een goed geplande uitgebreide campagne van 30k euro waar 40 klanten uit komen. Wel eens een veel betere investering zou kunnen zijn dan een spam mailing van 1000 euro waar misschien één klant uit komt.

 

Het gaat toch allemaal om je marketing planning en wat je er voor terug krijgt. Als je als marketeer weet dat spam zo veel irritatie op wekt, waarvoor wil je het dan nog gebruiken?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Zijn er niet verschillende soorten spam of moeten we alle ongevraagde email over 1 kam scheren? Ik heb al eerder gezegd dat ik me ook ontzettend erger aan de mailtjes over porno, Amerikaanse hypotheken en penisvergrotingen. Ik vind dat er een verschil bestaat, maar ja dat maakt dit dus subjectief en dan kun je twee kanten op;

 

1. Nee ik doe het niet want het kan mensen tegenstaan

2. Ja ik doe het want het kan mensen uitkomen

 

Hoeveel irritatie zou er ontstaan bij webdesign bureaus als ik hen uitnodig partner te worden van ICStats? Een product dat aan kan sluiten bij hun assortiment. Ik denk dat er meer irritatie bij hen ontstaat als ik ze wekelijks zou mailen met de melding dat ik weer nieuwe antiquairs heb toegevoegd op mijn website.

 

Er is in dit topic gesproken over "er iets voor terug krijgen". Bij TV reclame krijg je programma´s terug, bij banners een website etc. Dat minder weerstand oproept kan ik me voorstellen. Maar om nu meteen iets te schrappen waar weerstand over ontstaat gaat voor mij wel ver.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Er is in dit topic gesproken over "er iets voor terug krijgen". Bij TV reclame krijg je programma´s terug, bij banners een website etc. Dat minder weerstand oproept kan ik me voorstellen. Maar om nu meteen iets te schrappen waar weerstand over ontstaat gaat voor mij wel ver.

Dit is een hele andere vertaling. Bij tv-reclame krijg je programma's? Ja doei ... dat lijkt mij niet. De tv-producent krijgt inkomsten en kan daardoor programma's op tv maken/kopen!!!

Bij tv-reclame wil je zelf klanten voor je product! Dus "er iets voor terug krijgen" zijn niet de programma's, maar klanten en daardoor omzet.

 

En als je dan alles over 1 kam zou willen scheren ... dan inderdaad alles. Zelfs tv-reclames zijn wat mij betreft ongevraagd. Maar ergens bereikt het zijn doel wel. Kan me namelijk niet voorstellen dat hieraan steeds errug veel geld uitgegeven wordt als het uiteindelijk geen klanten oplevert. Ditzelfde geldt voor reclamefolders, brieven én emails.

Maar op de een of andere manier zal het toch zijn doel bereiken lijkt mij, anders zou reclame allang achterhaald zijn en niet meer bestaan toch? Waar dus constant naar gezocht wordt zijn nieuwe ingangen om ongevraagde commercials te plaatsen. Wat spam betreft is de computer dus aan de buurt.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
Dit is een hele andere vertaling. Bij tv-reclame krijg je programma's? Ja doei ... dat lijkt mij niet. De tv-producent krijgt inkomsten en kan daardoor programma's op tv maken/kopen!!!

Bij tv-reclame wil je zelf klanten voor je product! Dus "er iets voor terug krijgen" zijn niet de programma's, maar klanten en daardoor omzet.

 

Uh ja ik denk dat je me verkeerd begreep, ik bedoelde dat de ontvanger er iets voor terug kreeg. Het werd volgens mij door Decorum genoemd.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Uh ja ik denk dat je me verkeerd begreep, ik bedoelde dat de ontvanger er iets voor terug kreeg. Het werd volgens mij door Decorum genoemd.

Dan zijn we op hetzelfde punt beland. Krijg ik een programma ervoor terug wat mij ook niet interressant, maar anderen weer wel.

Zo zal dat dus ook met e-mail marketing zijn! Bij de één komt de boodschap aan, de ander drukt op delete. Sort off zappen, maar dan anders.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.