Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
WelleKe
WelleKe
Wellicht hoort het thuis in de juridische afdeling maar ik vind de link met commercie groter vandaar dat ik hem hier post:
===============================================
Commerciële email gericht aan consumenten wordt veelal als irritant ervaren op het moment dat de consument niet heeft aangegeven dit te willen ontvangen. De weerzin is zelfs zo groot dat je als organisatie (of persoon) publiekelijk aan de schandpaal wordt genageld wanneer je spam verstuurd. Hoewel ik hier zelf genuanceerder tegenover sta zijn er Europese richtlijnen voor het versturen van emails. Opt in is het toverwoord. Dat is bij consumenten het geval.
Maar hoe zit de vork in de steel bij bedrijven. Persoonlijk ben ik van mening dat een organisatie best een commerciële boodschap mag sturen naar zijn potentiële zakelijke klanten. Ten slotte willen we toch duidelijk maken dat wij iets kunnen betekenen voor deze potentiële klant. Ik vind dan ook dat we best ongevraagde email mogen versturen naar bedrijven zolang we zoeken in de doelgroep en het niet overdrijven met de hoeveelheid mail aan een potentiële klant. Maar wat vinden jullie en wat vindt de wetgever?
Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
45 antwoorden op deze vraag