• 0

Gemiddeld aantal bemiddelingen werving&selectie bureau

Beste,

 

Momenteel ben ik bezig met het schrijven van een ondernemingsplan voor een werving&selectieburau.

Nu wil ik graag een beeld krijgen van het gemiddeld aantal plaatsingen per maand per FTE. Uiteraard is het moeilijk om hiervoor een exact cijfer te geven aangezien het van veel factoren afhankelijk is, daarom graag een indicatie.

 

Het gaat om een bureau dat bemiddeld in lbo,mbo en hbo personeel, een brede doelgroep dus.

Personeel dat werkzaam wordt binnen het bedrijf heeft een commerciele (P&O) opleiding en enkele jaren ervaring.

Graag verneem ik van mensen die als intercedent of recruiter hebben gewerkt of andere mensen die relevante kennis hebben wat reeel is aan aantal plaatsingen per maand!

 

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Over het algemeen is en blijft dit soort aannames koffiedik kijken, zeker in deze tijden.

 

Mijn voorstel zou zijn:

 

Bereken je kosten (en vergeet je eigen salaris niet) en deel dat door drie getallen:

- minimaal fee per plaatsing

- maximale fee per plaatsing

- realistische fee per plaatsing

 

Op basis hiervan krijg je een aantal kengetallen waarbij de break-even speelt.

Vervolgens is het aan jouw inschatting als ondernemer of je dat aantal plaatsingen denkt te realiseren.

 

Succes!

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
  • 1

Ik heb een WS bureau, maar 4-6 plaatsingen per maand per FTE is wel heel hoog ingeschat. Medewerkers die dit soort cijfers halen zijn echt heel erg goed.

 

 

Ik weet niet precies wat voor fee je hanteert en wat voor gemiddelde omzet je bemiddelingen gaan opleveren maar, een draaiend bureau met mensen met ervaring heeft ongeveer 2 plaatsingen per FTE per maand. Dit is een getal wat in de WS branche als goed wordt gezien.

 

Uitgaande van ons gemiddelde van € 8500,- per plaatsing is dat een omzet van rond de 205.000 per FTE.

Ik denk dat je daar redelijk tevreden mee kan zijn.

 

Wat is precies jouw achtergrond binnen de WS branche?

 

 

 

 

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ruim een jaar bij een uitzendbureau gewerkt en ook een jaar ervaring in de werving&selectie van personeel.

Het bureau dat ik voor ogen heb heeft een vele lagere gemiddelde fee dan 8500 euro. Dit heeft ook te maken met het feit dat er ook op lbo en mbo niveau bemiddeld word. Dit verklaart waarschijnlijk ook de inschatting van 4 tot 6 plaatsingen.

 

Iig bedankt voor je feedback! Bij hogere functies is 2 plaatsingen idd een mooie basis!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.