• 0

Hoeveel zet jij op het spel?

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Momenteel heb ik geen spannende bedragen nodig om mijn bedrijf op te zetten, dus de vraag is niet zo van toepassing.

 

Als dat wel zo was, zou ik -denk ik- gaan voor de optie 'zonder loon', iets wat ik nu ook min of meer doe natuurlijk. Tijd is een belangrijk item dat je in grote hoeveelheden besteed aan het opzetten van een bedrijf, of er nou financieel geinvesteerd moet worden of niet. Het 'nadeel' daarvan is dat je veel tijd steekt in activiteiten die pas in de toekomst (mogelijk) gaan renderen, maar nu niet in levensonderhoud voorzien.

Link naar reactie
  • 0

Ik (mijn bedrijf) investeert zelf vanuit de inkomsten uit andere activiteiten. Loonkosten sowieso niet berekenen bij nieuwe plannen. Mocht ik echt extern geld nodig hebben dan zou ik naar een bevriende ondernemer toestappen en het plan presenteren, als men er wat in ziet wil ik graag dat ze geld en een netwerk meebrengen en actief mee gaan doen.

 

Ik zou er redelijk wat voor over hebben, al is in mijn situatie meer tijd dan geld een probleem bij nieuwe initiatieven :)

Link naar reactie
  • 0

We hebben in eigen beheer een statistiekendienst ontwikkeld en die kosten zelf gedragen. Nu de dienst getest en klaar voor de verkoop is heb ik een marketingbudget nodig dat ik niet zelf kon investeren. Hiervoor heb ik een flexibel ondernemerskrediet afgesloten bij de ABN Amro. Dus ik ga er volledig voor want tenslotte ben ik hoofdelijk aansprakelijk.

 

Ik vind zelfs dat je geen ondernemer bent op het moment dat je investeerders ook jouw loon laat betalen. Waar is het risico dat je loopt? Zonder risico ook geen extra beloning wanneer het goed gaat. Alhoewel een idee op zich ook geld waard kan zijn maarrrrrrr minder wanneer je zelf geen risico loopt.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.