• 0

Benelux merkrecht en een domein opeisen

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je spreekt over beeldrecht, dat is iets anders als merkrecht.

Beeldrecht handelt over bijvoorbeeld een logo, in dat logo kan een naam verwerkt zijn.

In het geval van merkrecht gaat het om de merknaam zelf.

Een in een beeldmerk verwerkte naam levert geen merkrecht op.

Vaak wordt er bij generieke namen geadviseerd het beeldrecht op een logo te registreren omdat een merkregistratie niet geaccepteerd zou worden.

Link naar reactie
  • 0

Tja... Per 10 minuten zet je telkens toch enigszins dubieuzer wordende informatie online...

 

Als ik het samenvat: Je oud-collega's, waar je nu ruzie mee hebt, hebben een bedrijfsnaam die ze als .nl geregistreerd hebben. Jij hebt vervolgens de .com versie geregistreerd, om ooit eens "iets" mee te gaan doen. Natúúrlijk verdenken ze je er dan van t.z.t. een afkoopsom te eisen, ik vind het ook niet heel handig dat je zelf niets creatiefs hebt weten te bedenken.

 

Mijn advies? Hou de eer aan jezelf en bedenk een mooie nieuwe naam.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het eigenlijk helemaal met Jeroen eens.

 

Dat jij ter kwader trouw gehandeld zou hebben is natuurlijk erg overtrokken, er zijn genoeg rechtszaken geweest over .com domeinen.

In dit geval sta je met jouw claim vrij zwak denk ik, Je neemt nu immers niet actief deel aan het economisch verkeer. Ze kunnen je weliswaar niet zo makkelijk dwingen afstand te doen van deze .com domein maar vraag je eens af wat je er aan hebt.

Als je er mee actief wilt gaan ondernemen zul je waarschijnlijk een bedrijfsnaam aannemen die erg op deze lijkt, de kans dat de regionale KvK dit afwijst is redelijk groot omdat jullie beiden in dezelfde branche actief zijn.

Verder kan het hebben van een gelijke domeinnaam ook behoorlijk in jouw nadeel werken, ook klanten die wel naar jou op zoek zijn typen uit automatisme misschien wel .nl in opv .com en dan ben je ze mogelijk kwijt aan je concurrent.

Doe gewoon een redelijk voorstel aan hun waarbij jij het domein aan hun overdraagt.

 

Ga eens nadenken over een andere bedrijfsnaam, we hebben hier op het forum een apart topic over bedrijfsnamen, als je daar jouw hersenspinsles post dan willen er nog wel eens hele leuke namen uit voort komen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.