• 0

terugbetaling onderhandse lening...

Ouders hebben 2 maal een lening verstrekt.

Eén maal een PL, welke is afbetaald, de andere betaal ik alleen de rente terug, zodat lening blijft staan. Beide leningen zijn/waren achtergesteld.

 

Lening twee. weet ik pas sinds kort, ze vertellen er niet veel over, lijkt een soort van 2e hypo of zo te zijn (Woorden van vader : hier zitten wij de rest van ons leven aan vast)

 

Aangezien wij proberen nu een crediteurenakkord in te gaan, kan deze post dan meegenomen worden, ook aangezien het een onderhandse en achtergestelde lening is ?

 

Groet, Marcel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gaan ze mee in het akkoord, krijgen ze sowieso een deel terug, volgens de regels (?)

 

Nee, ze hebben een achtergestelde lening. Dat houdt in dat er pas geld naar hun toe gaat als de schuld aan andere crediteuren voldaan is. Met je crediteuren kun je natuurlijk wel wat anders afspreken, maar het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat ze daar aan mee willen werken. Je vraag kun je beter even voorleggen aan Ruben, die is er toch nog steeds bij betrokken?

 

In volgorde wordt het geld wat er nog is als volgt verdeeld:

 

1. preferente schulden (schulden met hypotheekrecht of pandrecht e.d.)

2. gewone leningen (crediteuren, bank en overige gewone schulden)

3. achtergestelde leningen

4. eigen vermogen

 

Als de schulden aan 1 en 2 betaald zijn, en er is nog geld over, dan gaat dat nog naar 3.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.